Kausikorttiketju 2024-2025

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 609
Ei nyt väännetä tästä sen enempää, mutta kerro nyt ihmeessä miten se olisi pitänyt muotoilla jos kerran sana "haastaja" ei kelpaa?
Niin kauan kun ei puolusteta, ollaan haastajia. Ollaan siis oltu haastajia tovin jo. Ihan realistista sanoa itseänsä haastajaksi.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 433
Ei nyt väännetä tästä sen enempää, mutta kerro nyt ihmeessä miten se olisi pitänyt muotoilla jos kerran sana "haastaja" ei kelpaa?
Ihmettelen vaan miksei voida puhua suoraan asioista. Miksi tuossa ei voi lukea että seuran tavoite on pelata finaalissa? Tai haluamme pelata finaaleissa. ”Katse saaliissa”.

Me oltiin haastajia vuonna 2017, ei enää.
 

hartsa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
684
Ei nyt puhuta mestaruudesta yhtään mitään.Lähdetään nöyrinä painaan hommia.Minusta haastaja sopii oikein hyvin tähän tilanteeseen.Ei luoda yhtään ylimääräisiä paineita mihinkään suuntaan.Annetaan ajan näyttää.Ollaan nyt kaikki nöyriä myös somen puolellakin.Kaikki mahdollinen menestys otetaan tietenkin vastaan jos sitä tulee,mutta ollaan hissukseen ja kannustetaan peleissä.Kiitos
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 381
Justhan me oltiin viime kaudella mestarisuosikki? Ei tosin seuran itsensä mielestä. Mestaruus kun ei ollut mikään pakko.

Näppärästi tolpat kyllä siirtyy jos kritisoi Ilveksen viestintää.
Mä en ainakaan puhunu mestarisuosikista kertaakaan. Eikä kovin moni tuttukaan. En löydä äkkiseltään että missä Ilveksen organisaation sisältä on näin viestitty myöskään.

Aika kummallista lähteä kauteen "mestaruus on pakko" -mentaliteetilla. Varmasti mestaruus on tavoite, mutta eiköhän sen edelle mene brändi, arvot, perinne yms. En ole koskaan saanut Ilveksestä mielikuvaa "mestaruus hinnalla millä hyvänsä", jolloin se ei tosiaan ole pakko. Siltä osin olet siis oikeassa. Hyväkin niin, että ei ole pakko.

Iltapulut on asia erikseen, mutta kyllä organosaation sisältä puhuttiin haastamisesta viime vuonnakin, eikä henkseleitä oo koskaan paukuteltu, että ollaan ennakkosuosikki. Pitkän linjan ilvekset toppuutteli lehdissä asti viime vuonnakin median hypeä. Jos saman median mielestä Iida Vainio on "somekaunotar", niin kuinka uskottavaa on mikään lehden tuottama luokittelu mestarisuosikiksi? Lehdet myy omalla tavallaan.

Mestaruus on tavoite (ei pakko). Sitä lähdetään hakemaan taloudellisesti kestävin ja järkevin satsauksin sellaisella pelaajistolla, jotka sopivat Ilveksen brändiin. Haastamme nykyistä mestaria Tapparaa. Olemme haastajia.

En ymmässä miksi kaikesta pitää repiä negatiivista ja vaikeaa?
 
Viimeksi muokattu:

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 381
Ihmettelen vaan miksei voida puhua suoraan asioista. Miksi tuossa ei voi lukea että seuran tavoite on pelata finaalissa? Tai haluamme pelata finaaleissa. ”Katse saaliissa”.

Me oltiin haastajia vuonna 2017, ei enää.
Kaksi asiaa ei poissulje toisiaan. Ensinnäkään. Finaali voi olla tavoite, ja siellä finaalissakin ollaan haastajina jos vastassa on Tappara, joka on hallitseva mestari.

Olen kyllä helpottunut, että et vastaa Ilveksen viestinnästä. Olisi kyllä todellinen nyrkkilyönti omaan naamaan ilmoittaa kauden tavoitteeksi finaali ennen kuin joukkue on valmis tai sillä on virallisesti valmentaja. Syyskuussakin tavoitteena "finaali" on nurinkurinen. Ihan kun tavoiteltas hopeaa.

Odotan syksyllä vasta lausuntoja luokkaa "Totta kai tavoitteenamme on joka kausi mestaruus. Kuljemme tavoitetta kohti pitkäjänteisellä työllä Ilveksen perinteitä kunnioittaen." tms ympäripyöreetä. Kaikille lienee selvää että joka vuosi mestaruus on tavoite, mutta sen ilmoittaminen toukokuussa on jotenkin hupaisaa. Ei sitä kannata huudella kesken kaudenkaan. Avaa ovet kaikille irvileuoille. "Me keskitytään omaan tekemiseen ja mennään tavoitteita kohti."

Nyt on kyllä sellaista painoa heitelty yhdelle pätevälle sanalle, että huh.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 433
En ymmässä miksi kaikesta pitää repiä negatiivista ja vaikeaa?
Kai sen negatiivisuuden repimisenä voi sitten nähdä jos haluaisi nähdä omalta häviämiseen tottuneelta seuraltaan enemmän kunnianhimoa.

Harmi kun ei kritisoida tai kyseenalaistaa voi ollenkaan; tolpat siirtyy näppärästi heti.

Nuo haastajat tulee, nääs -olivat ihan hauskoja 2013, silloin ei tosin oltu edes haastajia, heittopusseja.

2017-2019 oltiin haastajia, mutta nyt monen tääläkin korostamat vedonlyöntitoimistot meidät laskevat ennakkosuosikkeihin, kuten resurssieiden mukaisesti pitääkin olla.

Kysyn vaan, miksei seura voisi ottaa napsua kohti kunnianhimoisempaa meininiä näiden hyssyttelyjen sijaan? On myös eri asia paukutella henkseleitä ja keulia versus kunnianhimo.

Mutta antaa olla, monelle täälä riittää kaikki mitä nuo tuola tekevät ja touhuvat, kehityskohteita ei ole. Naapuri tekee kaiken väärin ja me oikein.
 

RanskanIlves

Luottopelaaja
Viestejä
1 854
Mikä helvetti tuossa "haastaja"-sanassa nyt täällä oikein kaivelee? Keskinkertaisuus riittää, sanoo @PUMPPU, kun Ilves ei lähde trumpilaisittain hakemaan KAIKKIEN AIKOJEN ehkä KOVINTA ONNISTUMISTA jääkiekossa. NYT Tappara jää HISTORIAAN. Uli uli.

Sellaista asiaa kuin overconfident but classy ei ole olemassakaan. Haastaja Ilves on, ja haastaja on hyvä ilmaisu: Ilves nimenomaan haastaa Tapparan mestaruustaistossa. Ilves ei ole osallistuja, joka lähtee hakemaan kivaa kokemusta. Ilves ei ole harjoittelija. Ilves ei ole varma voittaja. Ilves ei kirjoita kuten Kärppien kannattajien kerma: "täältä tullaan, vitun spedet", ja se jos mikä on hyvä asia. Tapparan apinoiminen sloganeissa ei ole sekään tarpeen.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 433
Olen kyllä helpottunut, että et vastaa Ilveksen viestinnästä. Olisi kyllä todellinen nyrkkilyönti omaan naamaan ilmoittaa kauden tavoitteeksi finaali ennen kuin joukkue on valmis tai sillä on virallisesti valmentaja. Syyskuussakin tavoitteena "finaali" on nurinkurinen. Ihan kun tavoiteltas hopeaa.
:D ei jeesus, tavoite on aina pelata siitä kirkkaimmasta. Miksi se muuttuisi jotenkin on sitten toukokuu, syyskuu tai tammikuu?

Mutta Ilveksessä on totuttu siihen että mitään ei voiteta niin ehkä se on ymmärrettävää että on väärin vaatia myös seuralta erityylistä viestintää.

Mennään vaatimattomasti ja hyssytellen kun Raipe konsanaan ja katsotaan jos sattuu osumaan joskus kohdilleen. Fanit tulevat lampaan lailla taas syksyllä halliin. Ilmoitetaan vaikka tavoitteeksi päästä 10- sakkiin.
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 046
Noh antaa olla. Monelle tuntuu riittävän se keskinkertaisuus että osallistumassa ollaan. Mennään niillä keksityillä voittajuus -sanoilla.

Itse näen että seuralla olisi paikka kehittyä ja ottaa askel myös eteenpäin viestinnän osalta. Kunnianhimoisempaan suuntaan. Ne häviämisen juurisyyt on syvällä tässä organisaatiossa, tästäkin hyviä kolumneja oli viimeisimmän tappion jälkeen. Odotan vaan että seura alkaa elää ja toimia mestariehdokkaan tavalla. Vähän kunnianhimoa ja sopivaa itsekkyyttä.
Nyt odotan et Ilves pitää tiedotustilaisuuden missä Ripa ja Koskela paikalla. Ja on lyhyt ja ytimekäs.Ripa kertoo että tässä Tommi ja se on valmentaja.Koskela jatkaa ja lyö listan pöytään ja sanoo että tässä on joukkue jolla ei voi muuta kun voittaa kannun…tälläi se menee ainakin mun unessa…
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 331
Mutta antaa olla, monelle täälä riittää kaikki mitä nuo tuola tekevät ja touhuvat, kehityskohteita ei ole. Naapuri tekee kaiken väärin ja me oikein.
Olet kyllä mahtava keskustelija. Heti jos joku ei ole kanssasi samaa mieltä niin alkaa tollanen itkupotkuraivari "wöö ihan sama antaa olla jos te nielette kaiken paskan" uhriutuminen.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 433
Olet kyllä mahtava keskustelija. Heti jos joku ei ole kanssasi samaa mieltä niin alkaa tollanen itkupotkuraivari "wöö ihan sama antaa olla jos te nielette kaiken paskan" uhriutuminen.
Katos, saatiinhan se Ylilautakin hereille. Sinulta en myöskään vielä ole oikein mitään järkevää koskaan nähnyt, mutta kunhan on kiva päästä johonkin väliin heittämään jotain.

Sinähän täälä olet huutanut sitä vittusaatanaa kun some on ihan tylsä nykyään.

Minähän olen nimenomaan keskustellut ja kysynyt, että miksi ei voisi vaatia kunnianhimoisempaa meininkiä mutta siihen ei kukaan osannut mitään vastata. Isolle osalle riittää tämä hyssyttely. Näillä mennään siis.
Toisaalta seura on ristiriitainen viestinnässään kun haluaa tarjota voittajuutta ja menestystä, mutta ei uskalla puhua itse asioista suoraan. Vaikka avoimuuttakin ainakin yritetään korostaa. Toki näihin the tiedotteisiin nyt voi heitellä mitä vaan. Isoon yleisöön se uppoaa kyllä.
IMG_4424.jpeg



Toivottavasti Kaupalla on näitä vielä jäljellä kauden alkuun, mennään nöyränä :) Toivotaan että nähdään voittajuutta kaukalossa!

- Tekeminen Ratkaisee Kaiken -
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 381
Kai sen negatiivisuuden repimisenä voi sitten nähdä jos haluaisi nähdä omalta häviämiseen tottuneelta seuraltaan enemmän kunnianhimoa.

Harmi kun ei kritisoida tai kyseenalaistaa voi ollenkaan; tolpat siirtyy näppärästi heti.

Nuo haastajat tulee, nääs -olivat ihan hauskoja 2013, silloin ei tosin oltu edes haastajia, heittopusseja.

2017-2019 oltiin haastajia, mutta nyt monen tääläkin korostamat vedonlyöntitoimistot meidät laskevat ennakkosuosikkeihin, kuten resurssieiden mukaisesti pitääkin olla.

Kysyn vaan, miksei seura voisi ottaa napsua kohti kunnianhimoisempaa meininiä näiden hyssyttelyjen sijaan? On myös eri asia paukutella henkseleitä ja keulia versus kunnianhimo.

Mutta antaa olla, monelle täälä riittää kaikki mitä nuo tuola tekevät ja touhuvat, kehityskohteita ei ole. Naapuri tekee kaiken väärin ja me oikein.
Minä en ole kertaakaan siirtänyt mitään tolppia, joten älä jaksa jankuttaa siitä.

Kunnianhimo ei myöskään ole sama asia kuin henkseleiden paukuttelu. Organisaatio voi olla pullollaan kunnianhimoa, mutta eivät halua tehdä itsestään pellejä mestaruuspuheilla etukäteen. Ennen ku viimeiset Tapparan juhlien roskat on siivottu.

Mielestäni Ilveksessä on paljon kehitettävää. Tämä asia ei ole yksi niistä.
Mestaruuskeulinta toukokuussa olisi kehityskohde.

Kehityskohteita piisaa, nämä foorumin paniikit ei kuulu niihin.
Pennasen mediassa toteuttaman paskapyörityksen ja myrskyn jälkeen tämä linja pelaajajulkaisujen suhteen on mielestäni hyvin perusteltua.

Vaikka täällä on haluttu luoda paniikkia ja ajatusta, että tämä nyt on häpeän tuottamaa hyssyttelyä, niin asia ei varmasti niin ole. Tämä on itse asiassa tyylikäs linjaus, jossa seuraa ei altisteta paskaryöpylle mediassa, kun entinen päävalmentaja sen jo tuotti. Nyt tehdään omaa hommaa omilla tavoitteilla ja tuotetaan sisältöä kun on jotain asiaa. Antaa mestareiden ja Leijonien paistatella. Tehdään omat hommat ja ollaan rinta rottingilla sitten kun sille on syytä olla.

Tämä linjaus on itse asiassa hyvin Ripan näköinen. Hiljaisen tyylikäs.

Malttia se vaatii. Maltetaan, annetaan onnistumiselle aikaa ja sitten kun on syytä, ollaan meidän Ilveksestä ylpeitä.

Sehän tästä puuttuisi, että Ilves alkaa jauhamaan mestaruudesta toukokuun alusta ja mediat pääsee kaivaa Myrrät ja Pendot ja Konnat ja muut kommentoimaan epäkohtia ja pettyneet fanit huutavat mediassa asti vaatien tilille kaikkia.

Se on vaan jääkiekkoa. Se on voittoa tavoitteleva yritys ja yksi maamme suurimpia urheilubrändejä, jonka sidosryhmissä on isot sponsorit ja yritykset. Ei sitä nyt vaan johdeta niin, että pienelle vähemmistölle (foorumilaiset) annetaan mitä ne haluaa tylsyyteensä kausien välissä rämisemällä somessa mestaruudesta huudellen.

En enää jaksa tämän selkeämmin asiasta vääntää.
Mut voisit jättää ton whataboutismin ja yleistyksen pois ja perustella konkretialla. Kukaan mitään maalitolppia siirtele, jos Ilves toimii täysin kuten itse odotin ja miten itse toimisin. Eikä se tarkoita, että olisi kaikkeen tyytyväinen, tai puuttuisi kunnianhimoa tai kehityshalua.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 331
Katos, saatiinhan se Ylilautakin hereille. Sinulta en myöskään vielä ole oikein mitään järkevää koskaan nähnyt, mutta kunhan on kiva päästä johonkin väliin heittämään jotain.

Sinähän täälä olet huutanut sitä vittusaatanaa kun some on ihan tylsä nykyään.

Minähän olen nimenomaan keskustellut ja kysynyt, että miksi ei voisi vaatia kunnianhimoisempaa meininkiä mutta siihen ei kukaan osannut mitään vastata. Isolle osalle riittää tämä hyssyttely. Näillä mennään siis.
Toisaalta seura on ristiriitainen viestinnässään kun haluaa tarjota voittajuutta ja menestystä, mutta ei uskalla puhua itse asioista suoraan. Vaikka avoimuuttakin ainakin yritetään korostaa. Toki näihin the tiedotteisiin nyt voi heitellä mitä vaan. Isoon yleisöön se uppoaa kyllä.
katso liitettä 9188


Toivottavasti Kaupalla on näitä vielä jäljellä kauden alkuun, mennään nöyränä :) Toivotaan että nähdään voittajuutta kaukalossa!

- Tekeminen Ratkaisee Kaiken -
Ja jälleen viesti täynnä pelkkää uhriutumista. Pidä nyt jo edes kymmenen minuuttia lomaa tältä palstalta.
 

Levitön Äijä

Rivipelaaja
Viestejä
53
Koska ketju on avattu teemalle "Kausarit 24-25", niin itse ehkä kommentoisin sen verran että ainakin meistille Paras Tapa markkinoida melko hintavaa kausaria olisi ensin julkaista Toimiva&Pätevä Tuote (tässä tapauksessa kauden 24-25 joukkue valmennuksen kera) ja sen jälkeen kysäistä myyntimiehen pepsodent-smilellä notta "montako kausaria sais mösjöölle olla..?". Edelleenkin kauppatieteet tulkkaamatta, mutta omien empiiristen kokemusten mukaan "keskeneräiseen tuotteeseen sitouttaminen" on melko HAASTAVAA.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 077
"Haastajat tulee 2017"... ei stn!

Olisi nyt jättänyt tuon sanan "haastaja" pois... ei sovi nyky Ilvekseen pätkän vertaa.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 381
Koska ketju on avattu teemalle "Kausarit 24-25", niin itse ehkä kommentoisin sen verran että ainakin meistille Paras Tapa markkinoida melko hintavaa kausaria olisi ensin julkaista Toimiva&Pätevä Tuote (tässä tapauksessa kauden 24-25 joukkue valmennuksen kera) ja sen jälkeen kysäistä myyntimiehen pepsodent-smilellä notta "montako kausaria sais mösjöölle olla..?". Edelleenkin kauppatieteet tulkkaamatta, mutta omien empiiristen kokemusten mukaan "keskeneräiseen tuotteeseen sitouttaminen" on melko HAASTAVAA.
Eiköhän tässä saada valmennus ennen kausari ja CTAna kesken kesän tuodaan pari pelaajaa lisää buustaillen myyntiä.

Eiköhän ens viikolla mainoskuvissa oo Suomi, Friman ja Mänty/Stransky/Mese, kun on tutut naamat isolle yleisölle ja Hölön haastattelun kylkeen linkkiä kausarimyyntiin.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 433
Minä en ole kertaakaan siirtänyt mitään tolppia, joten älä jaksa jankuttaa siitä.

Kunnianhimo ei myöskään ole sama asia kuin henkseleiden paukuttelu. Organisaatio voi olla pullollaan kunnianhimoa, mutta eivät halua tehdä itsestään pellejä mestaruuspuheilla etukäteen. Ennen ku viimeiset Tapparan juhlien roskat on siivottu.

Mielestäni Ilveksessä on paljon kehitettävää. Tämä asia ei ole yksi niistä.
Mestaruuskeulinta toukokuussa olisi kehityskohde.

Kehityskohteita piisaa, nämä foorumin paniikit ei kuulu niihin.
Pennasen mediassa toteuttaman paskapyörityksen ja myrskyn jälkeen tämä linja pelaajajulkaisujen suhteen on mielestäni hyvin perusteltua.

Vaikka täällä on haluttu luoda paniikkia ja ajatusta, että tämä nyt on häpeän tuottamaa hyssyttelyä, niin asia ei varmasti niin ole. Tämä on itse asiassa tyylikäs linjaus, jossa seuraa ei altisteta paskaryöpylle mediassa, kun entinen päävalmentaja sen jo tuotti. Nyt tehdään omaa hommaa omilla tavoitteilla ja tuotetaan sisältöä kun on jotain asiaa. Antaa mestareiden ja Leijonien paistatella. Tehdään omat hommat ja ollaan rinta rottingilla sitten kun sille on syytä olla.

Tämä linjaus on itse asiassa hyvin Ripan näköinen. Hiljaisen tyylikäs.

Malttia se vaatii. Maltetaan, annetaan onnistumiselle aikaa ja sitten kun on syytä, ollaan meidän Ilveksestä ylpeitä.

Sehän tästä puuttuisi, että Ilves alkaa jauhamaan mestaruudesta toukokuun alusta ja mediat pääsee kaivaa Myrrät ja Pendot ja Konnat ja muut kommentoimaan epäkohtia ja pettyneet fanit huutavat mediassa asti vaatien tilille kaikkia.

Se on vaan jääkiekkoa. Se on voittoa tavoitteleva yritys ja yksi maamme suurimpia urheilubrändejä, jinka sidosryhmissä on isot sponsorit ja yritykset. Ei sitä nyt vaan johdeta niin, että pienelle vähemmistölle (foorumilaiset) annetaan mitä ne haluaa tylsyyteensä kausien välissä rämisemällä somessa mestaruudesta huudellen.

En enää jaksa tämän selkeämmin asiasta vääntää.
Mut voisit jättää ton whataboutismin ja yleistyksen pois ja perustella konkretialla. Kukaan mitään maalitolppia siirtele, jos Ilves toimii täysin kuten itse odotin ja miten itse toimisin. Eikä se tarkoita, että olisi kaikkeen tyytyväinen, tai puuttuisi kunnianhimoa tai kehityshalua.
Sinähän toistat vaan samoja sanoja mitä minä kirjoitin jo. Esim. tuosta henkseleiden paukutteluista ja kunnianhimosta. Kuten sanoin ne on eri asiat.

En myöskään vaatinut että pitää puhua pelkästä mestaruudesta. Kyseenalaistin vain että miksei uskalleta puhua? Ripa ja Tillu puhuu että ei meidän ole pakko voittaa mestaruutta. ”Seurana emme ole mestaruutta vaatineet” vittu siis meidän johto puhuu näin. Tästäkin joka päivä näköjään saa vääntää, kukaanhan ei mestaruutta voi luvata, enkä sitä sano.

Mutta eikö sinusta olisi hienoa jos organisaatio alkaisi näyttää vähän enemmän kunnianhimoa sitä kohtaan? Uskallusta, rohkeutta. Kyllä tämä seurakulttuuri lähtee sieltä ylhäältä asti.

40 vuotta on yritetty tosiaan maltillisesti. Tulos ei ole mairitteleva. Sitä paitsi, tavoite kai pitäisi aina olla sama, vuoden aika sitä ei muuta.

Jos sinä et konkretiaa näissä viesteissä ole nähnyt niin en sille valitettavasti mahda mitään.

Ja jälleen viesti täynnä pelkkää uhriutumista. Pidä nyt jo edes kymmenen minuuttia lomaa tältä palstalta.
Ja jälleen viesti ilman mitään asiaa. Miksi keskustelet ja vastailet kun et osaa sanoa mitään?
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 077
Miten realismi ja oikeat termit tilanteesee ei sovi nyky-Ilvekseen?

On 1 hallitseva mestari ja 15 haastajaa. Se nyt vaan on faktaa.
Sana "haastaja" on Ilveksen kohdalla loppuun kulunut. Ei tuo koskaan mitään hyvää. Ei mitään.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 821
Kannattaisko ottaa hetki happea, jos aletaan jo tuijottelemaan jokaisen Ilveksen tekemän julkaisun eri sanamuotoja kamman kanssa ja pahoittamaan mielensä, kun ei käytetty juuri sellaista sanamuotoa mitä itse olisi käyttänyt.
Nimenomaan se tekeminen ratkaisee kaiken, eikä mitkään tiedotteiden sanamuodot, rosteri puhukoon puolestaan. Jokainen voi siitä rosterista ja pelaajabudjetista ihan itse päätellä mikä tavoitteena lähdetään kauteen.
 
Ylös