Kausiketju 2023-2024 - Pendolinon matka jatkuu

Rst83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
439
Mun mielestä Friman pelas ton oikein. Aloituksia tarttis voittaa, nii ois jotai jakoa 4vs3 tilanteissa.
Joo pelasi ehkä oikein, mutta kun siitä valmennuksen kaavasta joskus vähän irrottaisiin, niin nytkin oltaisiin voitu pelastaa se tärkeä lisäpiste.

Ei siinä hyvin pelaa joukkue kolmannen erän ja luulen/näytti sille että annettu vähän vapaammat kädet joukkueelle...
 

Rst83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
439
Jalonen sanoi kyllä hyvin studiossa, kun Ilves alkaa pelaamaan vaan luomuna eli ilman liikaa miettimistä, niin peli näyttää todella hyvältä. Toihan se yksi iso tekijä on ollut kotona, että ihan liikaa mietitään omaa pelaamista, niin sen takia se näyttää hitaalta.
Tätä tarkoitan!!!!
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 414
Joo pelasi ehkä oikein, mutta kun siitä valmennuksen kaavasta joskus vähän irrottaisiin, niin nytkin oltaisiin voitu pelastaa se tärkeä lisäpiste.

Ei siinä hyvin pelaa joukkue kolmannen erän ja luulen/näytti sille että annettu vähän vapaammat kädet joukkueelle...
Täällä niin usein Frimania parjataan, et siks halusin tota korostaa et ei Niklaksen vika. Yks kauhee kämmi tänään, muute tosi hyvää peliä häneltä. Kyllä tää tästä, vähä ollaa oltu solmussa, mut 3s erä anto toivoo.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 353
Tossa nyt olisi ollut vielä 40 sekuntia sitä 4-3-yv:tä jäljellä ja senkin jälkeen ois ollut vasta 50-50-peli, niin ei voi sanoa, että tuossa jatkoaikamaalin tilanteessa hävittiin piste.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 152
Tossa nyt olisi ollut vielä 40 sekuntia sitä 4-3-yv:tä jäljellä ja senkin jälkeen ois ollut vasta 50-50-peli, niin ei voi sanoa, että tuossa jatkoaikamaalin tilanteessa hävittiin piste.
Lisäksi..
Tämä nousu oli henkisesti ISO.
Nälkää jäi paljon huomiselle.
Pisteiden 0-3 kääntämisellä pisteiksi 1-2 saatettiin jo käytännössä varmistaa top4 ja kotietu.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 414
Huomenna jos saisi:
Suomi-Palve-Nyman
Ratinen-Mäntykivi-Ikonen
Stransky-Kodytek-Järventie
Könönen-Bau-Päkkilä

Mesellä pari mun silmään heikkoa peliä nyt alla. Lepiä.
 

Rst83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
439
Tossa nyt olisi ollut vielä 40 sekuntia sitä 4-3-yv:tä jäljellä ja senkin jälkeen ois ollut vasta 50-50-peli, niin ei voi sanoa, että tuossa jatkoaikamaalin tilanteessa hävittiin piste.
No tähän vois sanoa, että olis siinä ainakin prosentit vähän noussut voiton puolesta.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 353
No tähän vois sanoa, että olis siinä ainakin prosentit vähän noussut voiton puolesta.

Totta kai, nythän prosentit meni nolliin, mutta tosi pitkä matka olisi vielä ollut jäljellä jäähyn tappamiseen, varsinkin näillä aloittajilla, ja tosiaan sittenkin olisi ollut vasta 50-50.

Ylivoima jatkoajalla on ihan hirveä etu, sillä 4v3 on melkein sama asia pelin kannalta kuin 5v3.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 893
Joo pelasi ehkä oikein, mutta kun siitä valmennuksen kaavasta joskus vähän irrottaisiin, niin nytkin oltaisiin voitu pelastaa se tärkeä lisäpiste.

Ei siinä hyvin pelaa joukkue kolmannen erän ja luulen/näytti sille että annettu vähän vapaammat kädet joukkueelle...
Siis mistä kaavasta nyt olisi pitänyt poiketa? Tuskin se Turunen olisi syöttänyt Kemppaiselle jos se syöttö ei olisi ollut auki vaan Friman olisi pitänyt Kemppaista. Silloinhan siellä olisi ollut se Koivunen auki ja Turunen olisi todennäköisesti pelannut kiekon sinne. Latvalan tuossa odottaisin peittävän syöttölinjaa siihen maalin kulmalle paremmin.
 

Rst83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
439
Totta kai, nythän prosentit meni nolliin, mutta tosi pitkä matka olisi vielä ollut jäljellä jäähyn tappamiseen, varsinkin näillä aloittajilla, ja tosiaan sittenkin olisi ollut vasta 50-50.

Ylivoima jatkoajalla on ihan hirveä etu, sillä 4v3 on melkein sama asia pelin kannalta kuin 5v3.
No ei tätä nyt aloittajien syyksi voi laittaa.

Jos olet alivoimaa pelaava joukkue niin luultavasti siellä on takaraivossa, että et voi lähteä loppuun asti painimaan pelkkää aloitusta toisin kuin ylivoimaa pelaava joukkue ja eikä noita aloituksia mielestäni 100-0 hävitty tuossa alivoima tilanteessa.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 353
No en nyt sitä jatkoaikahäviötä kenenkään piikkiin erityisesti laita, kun ei oikeaa jatkoaikaa päästy pelaan. Niin kuin sanottu, 4v3 on ihan hirveä etu ja pitkästä kahden minuutin kolmenelosesta selviämiseen tarvii monesti tuuriakin. Aika sama kuin 3v5-tilanteestakin selviäminen.
 

Rst83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
439
Siis mistä kaavasta nyt olisi pitänyt poiketa? Tuskin se Turunen olisi syöttänyt Kemppaiselle jos se syöttö ei olisi ollut auki vaan Friman olisi pitänyt Kemppaista. Silloinhan siellä olisi ollut se Koivunen auki ja Turunen olisi todennäköisesti pelannut kiekon sinne. Latvalan tuossa odottaisin peittävän syöttölinjaa siihen maalin kulmalle paremmin.
Frimanin olisi pitänyt unohtaa tuossa tilanteessa Koivunen.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 893
Siksi kun olivat maali tilanteessa Kemppaisen kanssa face to face tilanteessa.
Niin 4v3 tilanteessa nyt pakostikin joku äijä jää vapaaksi. Sehän se pointti mulla nyt on. Jos Friman unohtaa Koivusen ja menee maalin kulmalle kiinni Kemppaiseen niin se Koivunen olisi ollut vapaana.
 

Rst83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
439
Niin 4v3 tilanteessa nyt pakostikin joku äijä jää vapaaksi. Sehän se pointti mulla nyt on. Jos Friman unohtaa Koivusen ja menee maalin kulmalle kiinni Kemppaiseen niin se Koivunen olisi ollut vapaana.
Tarkoitan nyt tilanteessa sitä kun kemppaisella oli kohtuu reilusti aikaa laittaa ripari maaliin, niin Friman olisi voinut unohtaa sen pelikirjan ja lähteä auttamaan Latvalaa joka ymmärrettävissä on tuossa tilanteessa auttamattomasti pahasti myöhässä kun tosiaan pelattiin 4vs3.

Mutta hyvä kolmas erä Ipalta ja niinkuin Jalonen sanoi Ilveksen peli näyttää hyvälle kun pelaavat luomu kiekkoa.

Anna pendo vähän siimaa joukkueelle niin hyvä tästä kaudesta vielä saadaan.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 152
Minä näen asian niin, että tänään voitettiin piste. Ja lisäksi ryöstettiin Kärpiltä yksi.
Kuten edellä todettiin niin 3-4 alivoima jatkoajalla.. ISO todennäköisyys maalille.
Lisäksi kolmas peli neljään päivään.. miettikää sitä ja että joukkue silti nousi jopa lähelle voittoa. Minä olin jo luovuttanut ja tyytynyt kohtaloon.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 149
Minä näen asian niin, että tänään voitettiin piste. Ja lisäksi ryöstettiin Kärpiltä yksi.
Kuten edellä todettiin niin 3-4 alivoima jatkoajalla.. ISO todennäköisyys maalille.
Lisäksi kolmas peli neljään päivään.. miettikää sitä ja että joukkue silti nousi jopa lähelle voittoa. Minä olin jo luovuttanut ja tyytynyt kohtaloon.
Sama. Oli hieno nousu ja luonteen näyttö kolmannessa erässä. Huomenna haetaan vieraspinnat Oulusta ja lähdetään valmistautumaan kevättä kohti.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 893
Tarkoitan nyt tilanteessa sitä kun kemppaisella oli kohtuu reilusti aikaa laittaa ripari maaliin, niin Friman olisi voinut unohtaa sen pelikirjan ja lähteä auttamaan Latvalaa joka ymmärrettävissä on tuossa tilanteessa auttamattomasti pahasti myöhässä kun tosiaan pelattiin 4vs3.

Mutta hyvä kolmas erä Ipalta ja niinkuin Jalonen sanoi Ilveksen peli näyttää hyvälle kun pelaavat luomu kiekkoa.

Anna pendo vähän siimaa joukkueelle niin hyvä tästä kaudesta vielä saadaan.
Frimanhan on tuossa maalin edustalla eikä Koivusessa kiinni. Lukee ehkä tilanteen hieman väärin, mutta mihinkään kaavaan jumittumista en tuosta saa.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 657
Kyllähän tuo että noustaan 0-3 tilanteesta _kotiareenalla_ tasoihin niin kertoo siitä että joukkueessa kyllä on sitä henkistä voimavaraa. Ihmeen paljon täällä vähätellään oikeasti tuota Ilves-pelaajien kuormaa, ei varmaan ymmärretä sitä miten paljon se vaikuttaa. Nyt tosiaan kolmas peli neljään päivään ja kuudes kymmeneen.

Erittäin iloinen olen lopun noususta.

Pelitapaa on kritisoitu ja pakko yhtyä siihen siinä mielessä, että ihan noin kontrolloitua ja kurinalaista sen ei pitäisi olla. Meillä on kuitenkin taitavia pelureita. Varsinkin tällaisina iltoina kun ollaan väsyneitä niin tuo kulmaralli ei meinaa purra halutusti, kun ei jakseta tehdä hommia.

Nyt on hankalampi vaihe kun pelejä on paljon, kyllä se tästä raikastuu.
 
Ylös