Ilves playoffeissa 2023

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 595
Tuossa Lodjur on kaivanut kyllä oleellista. Korostan vielä, että kyllä meillä todellakin on jo lupa jotain voittaa. Ei tarvitse ujostella eikä nöyristellä. Eikä enää jatkaa vain näitä pitkän tähtaimen selustan vahvistamiseen ja hartioiden levittämiseen tähtääviä toimia.

Ja jos tai kun ei paremmille paikoille päästä, niin ammutaan kauempaa. Sen luulisi Pennasenkin ymmärtävän. Niemelä sen ymmärtää.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 109
En minä odottanutkaan, että Ilves nämä kaikki kolme Tampereen peliä vie. Nyt vaan tehtiin asiat itsellemme vaikeaksi, kun heti ensimmäinen hävittiin.
Eilen olin suoraan sanottuna järkyttynyt ja ihmeissäni. Nyt kun katsoo isoa kuvaa, niin se on 1-2, 2 kotipeliä ja hallitsevampi joukkue. Että ei tässä kyllä vielä ole luovutettu :)
Lisäksi Pennanen - Helminen valmennuksessa.
Uuteen aamuun ja uuteen nousuun. Ehkä tämän pitikin mennä näin.. antaa nyt muiden kuvitella.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 786
Itsekin uskon että sarja viedään, mennään finaaleihin. Meillä yhä kotietu ja valtava materiaalietu.
Itse peilaan koko ajan tapparaan.
Tapparalla homma toimii kuin junan vessa (samoin materiaaliin nähden pelsuillakin).
Me ollaan kaukana valmiista, oma alue vuotaa, merkkausvirheet, maalinteon vaikeus, 60min suorittaminen ailahtelee isosti. Jänne ei kestä jos ei ensimmäiselle erätauolle päästä johdossa.
Ja jos tai kun ei paremmille paikoille päästä, niin ammutaan kauempaa. Sen luulisi Pennasenkin ymmärtävän. Niemelä sen ymmärtää.
Tämä.
Pelicans toimittaa kiekkoa maalille.
Ensimmäisessä pelissä hyvä esimerkki josta kiekko pomppi meidän uuniin ja mentiin jatkoille, tapparalta sama ifkta vastaan ja sillä mentiin jatkoille voittamaan.
Näissä peleissä paljon hakataan ja ohjataan maalin edestä pomppujen, luistimien, maskien kautta löperöitäkin toimituksia verkkoon.
Meillä fokus liikaa rakentaa se vapaa varma paikka joka niin useasti päättyy hienojen syöttöjen ja pyöritysten jälkeen ilman vetopaikkaa vihulaisen katkoon.
Pelicans jo tietää että me pidetään kiekkoa mutta ovat tyytyväisiä kun pyöritellään kulmissa, laidoilla ja ratkaisupaikat vaihtuvat syöttöön tai laitetaankin kiekko ränniin.

Pari napsua
Yksinkertaisempaa. Suoraviivaisempaa.
Päättäväisempää.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 773
Vaikeaksi teki Ilves tämän homman itselleen eilisellä tappiolla. Pelicans olisi varmaan vienyt jonkun näistä Tampereen otteluista, mutta odotin että se olisi 2. tai 3. Nyt ollaankin sitten tilanteessa että huomenna on käytännössä pakkovoiton paikka. Ja silloinkin päästään aloittamaan sarja vain uudestaan paras 3:sta sarjana, jossa taas erilaisten tuuripomppujen ja yksittäisten tilanteiden rooli korostuu valtavasti.

Huolestuttavaa on se, että Ilves on viimeksi pelannut hyvän ottelun Porissa Ässät-sarjan 4. pelissä. Sen jälkeen on kyllä pelattu hyviä yksittäisiä jaksoja, mutta kokonaisuus on aina jäänyt vajaaksi. Näille peleille on ollut ominaista se, että huolimatta välillä ylivoimaisesta hallinnasta, ei ole pystytty peliä naulaamaan silloin kun paikka on. Tylyyttä puuttuu ja paljon, ei ole näkynyt sitä tappajan asennetta. Toivottavasti ovat eilen palaveeranneet pitkään ja miettineet että ollaanko oikeasti se huonompi porukka vai onko vielä varaa parantaa.

Pelicans on sarjassa kuskin paikalla, henki päällä ja vahva luotto omaan joukkueeseensa ja pelitapaansa ja edelleen heillä on vain voitettavaa. Tuiskun järjestämä tauko söi Ässät-sarjan nopean selvittämisen suoman lepoedun. Vaikeat on lähtökohdat huomiseen peliin, mutta ei onneksi mahdottomat. Nyt on vaan joka jätkän parannettava ja joukkueena näytettävä se, että Ilves on se parempi joukkue ja lopetettava se harhainen kuvittelu että tulos on väärä, kun viedään maalipaikat ja tilastot.
 

Forzarossoneri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
808
Mielenkiintoista, että Supi on jotenkin ja jotain syystä tullut muutamien väärien seurojen fanien inhokiksi. Syytä en (vihreiden lasien takaa) osaa sanoa. Marginaalinen ryhmä? Vai laajemminkin? Johtuuko siitä, että on meidän kapu? Ja osaa ratkaista?

Entä sitten, jos Supi valittaisiin maajoukkueeseen? Tilanne silloin? Muuttuisiko kirjoitusten laatu? Vai olisivatko entistä kettumaisempia ja kärkevämpiä?

Kritiikkiä saa - ja pitääkin antaa! Mutta pidetään se asiallisena ja objektiivisena.

Tätä odotellessa (maailman tappiin saakka, pelkäänpä).,, Supi näytä niille!
 
Viimeksi muokattu:

Optimisti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
831
Vaikeaksi teki Ilves tämän homman itselleen eilisellä tappiolla. Pelicans olisi varmaan vienyt jonkun näistä Tampereen otteluista, mutta odotin että se olisi 2. tai 3. Nyt ollaankin sitten tilanteessa että huomenna on käytännössä pakkovoiton paikka. Ja silloinkin päästään aloittamaan sarja vain uudestaan paras 3:sta sarjana, jossa taas erilaisten tuuripomppujen ja yksittäisten tilanteiden rooli korostuu valtavasti.
Minua viisaammat ovat sanoneet, että paras seitsemästä sarjassa parempi menee aina jatkoon. Näin uskon. Ja tuo tuskin muuttuu mihinkään sen myötä, että sarja on tasainen.

Pelicans esittää juuri nyt parastaan. Siellä on isoin vaihde silmässä. Ilveksellä sen sijaan on varaa parantaa sekä puolustus että hyökkäyspäässä. Siitä olemme samaa mieltä, että lauantaina tämän on realisoiduttava tulostaululle - mielellään vielä isosti, jotta saadaan henkistä lukkoa avattua.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 109
Minulla on kaikesta huolimatta outo tunne, että isoimmat itkut Ilveksen suosimisesta ja Tampereen finaalin järjestämisestä on vielä itkemättä.
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
906
Mielenkiintoista, että Supi on jotenkin ja jotain syystä tullut muutamien väärien seurojen fanien inhokiksi. Syytä en (vihreiden lasien takaa) osaa sanoa. Marginaalinen ryhmä? Vai laajemminkin? Johtuuko siitä, että on meidän kapu? Ja osaa ratkaista?
Itse huomannut somessa, että nää kaikenmaailman säilät ynnämuut naapurin elämänkoululaiset, ketkä käy sen naurunaaman laittaan aina, kun Ilves häviää, haukkuu Eemeliä.

Jos Eemelin tilalla olisi ollut vaikka Jori "kompuroimassa", tuskin olisivat räksyttäneet et "pysyisit pystyssä". Tää on tätä, pitäis poistua tästä somemaailmasta, mutta jonkilainen addiktio tähän on päässyt valitettavasti kehittymään.
 

Hiihtäjä

Rivipelaaja
Viestejä
20
Ilves pelasi eilen hienoa peliä, vain pientä huolellisuutta viimeistelyyn ja puolustuspeliin, niin tuloskin olisi ollut toivottu. (Tai sitten hiukan onnea, sitäkin menestys urheilussa vaatii. Sano kuka mitä tahansa..)

Tottakai menestystä me kaikki janotaan, mutta onneksi meidän Ilves pelaa edelleen taitokiekkoa ja hallitsee peliä hyökkäämällä. Vaikka nyt välierissä pudottaisiin, mihin en sekuntiakaan usko, niin mielelläni tätä urheiluviihdettä käyn lasten kanssa katsomassa.

Jos Hintsanen huudattaisi hallissa Revi, Raasta, Runno, tai kentällä olisi Ilves paidassa mies jonka kunnioitus kanssa pelaajia kohtaan on lähentelee nollaa, niin tuskin tulisi peliin huomennakaan mentyä. Ei se olisi sellainen ILVES, millaisena minä ja käsittääkseni moni muukin meidän Ilveksen näemme.

Matka kohti mestaruutta jatkukoon!
 

CatchTheFox

Rivipelaaja
Viestejä
98
Itse kuulun näihin ilmeisesti. Tahdon uskoa, mutta toiminta kentällä poffeissa ei minua ole vakuuttanut ollenkaan. Alaspäin on menty runkosarjasta

Tai sitten pelin vaade on mennyt runkosarjasta ylöspäin? En minä nyt viime pelissä oikein mitään suurta dippausta nähnyt. Ainoastaan viimeistely kaipaa kliinisyyttä lisää. Vähän yksinkertaisempaa ja päättäväisempää menoa hyökkäyspäähän. Kiekkoa ja miestä maalille. Nyt(kään) ei jaeta tyylipisteitä.
 

Arzamas

Luottopelaaja
Viestejä
1 888
Onko tässä loppupeleissä kaikella hypetyksellä Ilves rakentanut itselleen paineita ihan oman takaa? On lähdetty siitä että nyt on pakko voittaa tai ei milloinkaan. Paikallisfinaalit tilauksessa, Konnan Last Dance, jne... jotenkin vaikuttaa että paineita ei ole pystytty kuitenkaan käsittelemään oikein.

Pelihän on sinänsä ihan helvetin hyvässä kuosissa kuten Ässät sarjassa nähtiin. Pelicans sarjassa on puristettu mailaa tekopaikoissa ja puolustettu muutamat hetket todella huonosti. Kuten Pennanen eilen sanoi, maalin hinta omaan päähän on liian halpa.

Voittamisen kulttuuri puuttuu, ja kliinisyyttä vaativia hetkiä etenkin omassa päässä ei osata pelata kliinisesti. Tapparaan on hyvä verrata, junaa ei heiluta oikeastaan mikään, kun tiedetään mitä voittaminen vaatii.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 525
Onko tässä loppupeleissä kaikella hypetyksellä Ilves rakentanut itselleen paineita ihan oman takaa? On lähdetty siitä että nyt on pakko voittaa tai ei milloinkaan. Paikallisfinaalit tilauksessa, Konnan Last Dance, jne... jotenkin vaikuttaa että paineita ei ole pystytty kuitenkaan käsittelemään oikein.

Pelihän on sinänsä ihan helvetin hyvässä kuosissa kuten Ässät sarjassa nähtiin. Pelicans sarjassa on puristettu mailaa tekopaikoissa ja puolustettu muutamat hetket todella huonosti. Kuten Pennanen eilen sanoi, maalin hinta omaan päähän on liian halpa.

Voittamisen kulttuuri puuttuu, ja kliinisyyttä vaativia hetkiä etenkin omassa päässä ei osata pelata kliinisesti. Tapparaan on hyvä verrata, junaa ei heiluta oikeastaan mikään, kun tiedetään mitä voittaminen vaatii.

Eittämättä totta että tässä on rakentunut paljon paineita, lisäksi media luonut odotusarvoa. Sitten kun miettii että tämä alkaa näyttää edelliskauden toisinnolta. Näinpä, onko se voittamisen kulttuuri vielä sillä tasolla sittenkään? Kesti se pronssikerhollakin jonkun aikaa kasvaa kultakerhoksi. Jotenkin olen kyllä aistivinani ettei joukkueen fokus ole täysin oikeissa asioissa vaikka sinänsä hyvää suorittamista kentällä onkin nähtävissä.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Toi
Tai sitten pelin vaade on mennyt runkosarjasta ylöspäin? En minä nyt viime pelissä oikein mitään suurta dippausta nähnyt. Ainoastaan viimeistely kaipaa kliinisyyttä lisää. Vähän yksinkertaisempaa ja päättäväisempää menoa hyökkäyspäähän. Kiekkoa ja miestä maalille. Nyt(kään) ei jaeta tyylipisteitä.
Kyllä mun mielestä tapahtuu aivan kummallisia koomailuja ilman vastustajan painetta huomattavasti enemmän ku runkkarissa. Mun mielestä vaadetta ei Ilveksen vastustajien toimesta kovin kummoiseksi ole nostettu.

Ilves-Pelicans sarjan voittaja saa finaalissa aivan täysin eri vaateen, mitä kumpikaan on toistaiseksi saanut.

Muuttuu vastustajan taso aivan totaalisesti.

Tulee peräaukko kipeäksi.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 109
Kyllä nyt pitää nollata kaikki asetelmat ja hakea 2-2 tilanteeseen pääsyä. Kaikki muu on epäolennaista.
Siitä sitten kohti Tiistaita.
Ei mitään muuta.. vain tämä hetki...
 

Arzamas

Luottopelaaja
Viestejä
1 888
Eittämättä totta että tässä on rakentunut paljon paineita, lisäksi media luonut odotusarvoa. Sitten kun miettii että tämä alkaa näyttää edelliskauden toisinnolta. Näinpä, onko se voittamisen kulttuuri vielä sillä tasolla sittenkään? Kesti se pronssikerhollakin jonkun aikaa kasvaa kultakerhoksi. Jotenkin olen kyllä aistivinani ettei joukkueen fokus ole täysin oikeissa asioissa vaikka sinänsä hyvää suorittamista kentällä onkin nähtävissä.

Viime kevääseen kyllä iso ero siinä et nyt on sentään päästy paikoille ja viety peliä. Viime keväänä oltiin ajoittain täysin kusessa TPS myllyssä eikä päästy edes tilanteisiin.
 
Ylös