Ilveksen kokoonpano 2023-2024

Tinke18

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
435
Latvala oli taas yksi keila eilen. Parikka menee heittämällä edelle jos oikeasti lähdettäisiin vertaamaan.
Mun mielestä taas Parikan kausi on ollut pettymys. Kohtuu paljon turhia jäähyjä, kiekolliset ratkaisut usein heikkoja. Edellisten kausien Parikka menisikin selvästi edelle, mutta tämän kauden ei nyt ihan selittelyittä. Rautanen on ollut hyvä.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 379
Nyt kyllä arvioidaan ihan pikkusen turhan kriittisesti Latvalan peliä yhden tilanteen perusteella.

Se olisi ollut muuten aivan se ja sama kuka Ilveksen puolustaja siinä olisi ollut kun Tammela tulee täydellä vauhdilla omalta alueelta asti niin ei siinä nyt yksinkertaisesti vaan pysy perässä takaperin ja kun Liigassa et saa tuossa tilanteessa taklata vastapalloon niin eipä siinä jää puolustajalle mitään mahdollisuutta.

EDIT: Masin olisi kyllä ehkä pystynyt tilanteen puolustaan kun on tosiaan ihan omassa luokassaan Liigassa noissa tuollaisissa 1v1 tilanteissa.
Nää on toki aina katsojan silmissä, mutta oon ollu Nikun tulosta asti sitä mieltä, että Latvala on omissa kirjoissani 8. enkä ymmärrä Pellin tai edes Rautasen edelle menoa.

Niku voi ja pelaakin leftinä oikealla ja se toimii hänelle. Latvalan uniikkius on koko ja kovuus. Tykkään Odesta hirveesti! Asennetta kentällä ja vaihtopenkillä. Mut silti, kokonaisvaltasessa pelissä minusta hän on 8s.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 705
Nää on toki aina katsojan silmissä, mutta oon ollu Nikun tulosta asti sitä mieltä, että Latvala on omissa kirjoissani 8. enkä ymmärrä Pellin tai edes Rautasen edelle menoa.

Niku voi ja pelaakin leftinä oikealla ja se toimii hänelle. Latvalan uniikkius on koko ja kovuus. Tykkään Odesta hirveesti! Asennetta kentällä ja vaihtopenkillä. Mut silti, kokonaisvaltasessa pelissä minusta hän on 8s.
En kiellä Latvalan puutteita.
Olen vain valmennuksen kanssa samaa mieltä Latvalasta kun hyvin saa vastuuta.

Meillä on kaksi oikeesti todella ilkeätä puolustajaa jotka ovat PAPP:issa käytännössä täydellisiä.
Masin ja Latvala.

Suorat hyökkäykset tuottaa vaikeuksia Latvalalle liikkeen takia, mutta sitten kun pitää vain puolustaa puolustusalueella on Latvala mun mielestä meidän kolmanneksi paras Masinin ja Frimanin jälkeen.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 379
En kiellä Latvalan puutteita.
Olen vain valmennuksen kanssa samaa mieltä Latvalasta kun hyvin saa vastuuta.

Meillä on kaksi oikeesti todella ilkeätä puolustajaa jotka ovat PAPP:issa käytännössä täydellisiä.
Masin ja Latvala.

Suorat hyökkäykset tuottaa vaikeuksia Latvalalle liikkeen takia, mutta sitten kun pitää vain puolustaa puolustusalueella on Latvala mun mielestä meidän kolmanneksi paras Masinin ja Frimanin jälkeen.
Niin, mä oon tästä samaa mieltä. Mut sit koen, että Masin, Friman ja Rautanen hoitaa ton osuuden, ja muut (sekä nuo) rakentaa ylöspäin niin, että vähemmän ollaan omalla alueella sit puolustustehtävissä.

Mutta onni on et on 8 hyvää pakkia ja voi valita vastustajankin pelitavan mukaan kuka pelaa.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 379
Latvalan etu peluutuksessa on myös se, että on 5 leftiä ja vain 3 rightia.
Niin, mutta meillä on tuo erikoisuus eli Niku rosterissa. Pelannut pitkään nimenomaan tolla puolella ja kun righteina on Clendening ja Pelli lisäksi, niin herkullinen paletti pyörittää. Pitäisin ehkä 7 pakkina pleijareissa Latvalaa, ja käyttäisin enemmän nimenomaan omassa päässä erikoistilanteissa.

Vähän kun Clendeningin säkenöinti on himmentynyt, tekisi mieli nähdä Pelliä ylivoimalla. Se on siellä väläytellyt ja tuonut energiaa. Toisaalta kaipaisin myös Adamilta niitä vetoja maalille asti.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 441
Mä tykkään Latvalasta pelaajatyyppinä, mutta ei tää mikään ensimmäinen kerta ollut kun mies kierretään. Taitaa olla tasan ainoo meidän pakki josta mennään tollalailla ohitse välillä.

Latvala saisi keskittyä vain ohjaamaan pelaajan pois keskeltä ja antaa laukoa vaarattomammista paikoista laidoilta.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 705
Niin, mä oon tästä samaa mieltä. Mut sit koen, että Masin, Friman ja Rautanen hoitaa ton osuuden, ja muut (sekä nuo) rakentaa ylöspäin niin, että vähemmän ollaan omalla alueella sit puolustustehtävissä.

Mutta onni on et on 8 hyvää pakkia ja voi valita vastustajankin pelitavan mukaan kuka pelaa.
Joo kyllä meidän ongelmat pakistossa ovat näitä "first world problems" :)

Latvala ja Masin osaavat molemmat hakata sitä poikittaista vastustajiin siellä maalin edessä juuri oikein.
Eli jumalattoman kovaa, mutta jäähyttömästi.
Välillä tullut naurettua kun vastustaja joukkueen ylivoimasta ei oikeesti kukaan edes hakeudu meidän maalin eteen silloin kun siellä sattuu tämä parivaljakko päivystämään.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 705
On muuten hyvä, että on tullut siltä secondary osastolta tulitukea, vihdoin.
Nosiis mää lasken tuohon secondary scoring osastoon Meskasen ja Ratisen.
Päkkilä on sitten third-scoring osastoa.
Meidän hyökkäys on tehnyt kyllä tuhojaan tällä kaudella.

Ketjuittain.

Ykkönen:
Palve 55 18+41
Suomi 53 21+33
Nyman 43 21+14

Kakkonen:
Mäntykivi 55 17+27
Ikonen 53 20+23
Ratinen 34 2+12 (pitkä paha loukki takana)

Kolmonen:
Kodytek 54 19+16
Stransky 51 9+22
Meskanen 34 5+13 (pitkä paha loukki takana)
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 525
Nosiis mää lasken tuohon secondary scoring osastoon Meskasen ja Ratisen.
Päkkilä on sitten third-scoring osastoa.
Meidän hyökkäys on tehnyt kyllä tuhojaan tällä kaudella.

Ketjuittain.

Ykkönen:
Palve 55 18+41
Suomi 53 21+33
Nyman 43 21+14

Kakkonen:
Mäntykivi 55 17+27
Ikonen 53 20+23
Ratinen 34 2+12 (pitkä paha loukki takana)

Kolmonen:
Kodytek 54 19+16
Stransky 51 9+22
Meskanen 34 5+13 (pitkä paha loukki takana)
Juu, homma ei ole tehdyistä maaleista kiinni. Tuollakin saralla Ilves ollut ihan paikallaan. Päästettyjä maaleja voisi olla ehkä muutama vähemmän. Kyllä tuo joukkue on erittäin iskukykyinen kumminkin.
 

Forzarossoneri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
808
Missäs Ratinen on tähän saakka luurannut? Kuntohuippu vasta tulossa? Eilinen 0+3 vasta alkua?
 

GNR

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
747
Päästettyjä maaleja voisi olla ehkä muutama vähemmän. Kyllä tuo joukkue on erittäin iskukykyinen kumminkin.
Ollaan koko liigan 4. vähiten päästetty maaleja per peli (eli 2,49 / peli) ja ero mm. Tapparaan, joka 3. vähiten 2,44 / peli, on mitätön.

Vähiten päästänyt Pata 2,28 / peli ja HIFK sitten toiseksi vähiten 2,38 / peli.
 
Viimeksi muokattu:

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 705
Ollaan koko liigan 4. päästetyt maalit / peli ja ero mm. Tapparaan mitätön (n. 0,05 maalia / peli).
Ja esimerkiksi viimeiseen 15 peliin ollaan päästetty toiseksi vähiten maaleja Kärppien kanssa (34kpl) Pelicans on päästänyt vähiten (33kpl)
Ja meillä mahtuu tuohon 15 viimeiseen peliin kuitenkin Kärpät x2, HIFK x2, Jukurit, Pelicans ja Tappara pelit, että ollaan 7/15 peleistä pelattu vielä noita ihan kovimpia porukoita vastaan.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 525
Ollaan koko liigan 4. vähiten päästetty maaleja per peli (eli 2,49 / peli) ja ero mm. Tapparaan, joka 3. vähiten 2,44 / peli, on mitätön.

Vähiten päästänyt Pata 2,28 / peli ja HIFK sitten toiseksi vähiten 2,38 / peli.
Mitätön riippuen milloin ne 10 maalia päästää. Mutten tuossa alleviivannut että kyseessä olisi katastrofaalinen heikkous. Mutta kyllä tuossa vertasin Tapparaan. He toki tehneet vähemmän maaleja
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 525
No jos noin huolettaa, niin lue tuosta yltä @IhanJuniori viesti. Mites, jos kohta Tappara päästänyt enemmän? :eek:
En mä nyt edelleenkään sano että huolettaa, mutta faktat ovat faktoja. Jos päästää 10 maalia enemmän vähämaalisissa otteluissa esimerkiksi, niin häviää. Toisaalta jos päästät paljon runsasmaalisessa voit kyllä voittaa esim 7-6 ja saat 3 pistettä.
 

Masse Majava

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
118
Mitätön riippuen milloin ne 10 maalia päästää. Mutten tuossa alleviivannut että kyseessä olisi katastrofaalinen heikkous. Mutta kyllä tuossa vertasin Tapparaan. He toki tehneet vähemmän maaleja

0,05 maalia x 60 ottelua on 3 maalia kaudessa vähemmän. Voihan sillä 3 pistettä parhaimmillaan pelastaa jos nuo päästetyt maalit sattuisi jäämään pois juuri täydellisistä kohdista. Sekin on epätodennäköistä joukkueelta joka voittaa enemmän kuin häviää.
 
Ylös