Erik Borg

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 523
Ei ole oikein mitään kuvaa millainen pelaaja on kyseessä. Videoista nyt näkee vähän maalinedustataitoja. Jos tämäkin nähdään, muuta kuin omassa optimismissaan, yhtenä kolmesta kärkisentteristä, niin keskusta vaikuttaa vajavaisella. Lienee olla ok maskimies mutta entäpä muuten?
 

Kyyberi

Luottopelaaja
Viestejä
1 620
Itsellä ainakin luottoa löytyy ja jotenkin hyvä kutina
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 270
Tulevaisuutta ajatellen olisko @Eetu Fucking Mäkiniemi sulla antaa mielipidettä nyt tästä hausta?

Ettei menis sitten tulevaisuudessa ihan pelkäksi jälkiviisasteluksi.

Seuraa piiiitkä ja paska vastaus ohi aiheen :)

Minähän en ole profiloitunut jälkiviisastelijaksi ja perästähuutelijaksi.

Mulla oli itseasiassa ennen kautta 23-24 ei niin suositut mielipiteet maalivahtien riittävyydestä, valmennuksen riittävyydestä ja parivaljakko Suomi&Palve kyvystä johtaa meidät mestaruuteen.

Jälkiviisasteluna ehkä itseä kehuakseni Ilves kaatui nimen omaan tuohon pyhään kolminaisuuteen.
-Meiltä puuttui oma Heljanko (ei missään muodoin kaaduttu maalivahteihin, mutta ei myöskään ryöstetty pisteitä heidän kanssaan).
-Valmennuksen osalta suurin osa täällä jälkiviisastelee, en minä.
-Suomi&Palve pelasi ihanan runkosarjan ja oli ajoittain miehisiä rakkauden tunteita herroja kohtaan, mutta keväällä eivät ryöstäneet etua Ilvekselle mitenkään maagisin suorituksin(ei myöskään suoraan kaaduttu tähän kaksikkoon, mutta piippuun jäi kuti heiltäkin keväällä).

En myöskään ole profiloitunut alakenttien kaverien syyttelijäksi. Käyppä lukemassa esim Jeremy Gregoiren ketju ja etsi viestit jossa syljen kaverin päälle. Olin koko ajan kaverin takana ja oli yksi harvoja jotka keväällä puolestaan nostivat tasoaan. Jälkiviisaus asuu muiden kotona.

Mä olen sen sijaan profiloitunut odottamaan ykköskorin kavereilta yli-inhimillisiä suorituksia joka ilta. Kaadan ajoittain törkeät odotukset yksilöihin vaikka joukkue siellä pelaa ja kaikilla on päivänsä ja hetkensä. Olen profiloitunut huonoista esityksistä täysin yliampuviin mielenpahoittamiseen ja ylimitoitettuun kritiikkiin. Oletan myös, että valmentajat voivat ikäänkuin ohjata pelaajia 100% ja kykenevät HarryPotter loitsuin tekemään muutoksia hokkuspokkus.

Olen profiloitunut löytämään omien pelistä niitä virheitä kun taas vastustajalta niitä en näe vaan näen ne omien hienoina suorituksina tms. Kannatus on kovaa ja tasaisesti roiskuu rapa yli laitojen jota sitten nöyränä pyyhin lattialta tai muut pyyhkivät minulla lattiaa.

En silti ole jälkiviisastelija. Olen enemmänkin unpopular opinion viestin tuoja joka ei omaa täysin keltavihreitä linssejä. Keltavihreä sydän silti sykkii 100% Ilvekselle.

Ja itse kysymykseesi en sitten vielä osaa vastata pitää vähän matkustella ja perehtyä kaveriin. Palaan tähän vielä.
 

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 288
Ihan tylsää. Kaikki uudet sopparit tiedetään foorumilla monta kuukautta ennen. Kaikki jännitys ja merkittävyys on poissa. Julistetaan nyt sitten samalla, että Tappara voittaa neljännen mestaruuden putkeen ensi kaudella. (En ala mitään ja menen sohvalle mököttämään).
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 575
Samoilla linjoilla monen kanssa. Nelossentteriksi uskon olevan varsin paikkansa täyttävä ja kovemmassa sarjassa saanut hyvin vastuuta ja pelejä alle. Kolmossentterit Ilveksessä Kodytek, Tikka ovat yleensä tehneet kohtuullisesti pinnoja myös joten siihen olisi Borgilla tekemistä. Jos tuohon yksi kovempi kaveri vielä tulee olen kyllä tyytyväinen meidän sentteristöön. Bau voi olla vitossentterinä ja pelata ne pelit, kun sieltä on joku poissa.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 575
Onko näin?
Fiilis että ennen kuin kausi alkaa niin tämä on palstalla jo eht-tasoa.
Runkosarjassa sai vastuuta ihan riittävästi ja playoffeissakin loppua kohden. Seurana kuitenkin Frölunda missä kaikenmaailman Gregoiret eivät olisi päässeet reenejä pidemmälle. Eht tasoon tuskin kukaan uskoo, mutta nelossentteriksi sitä ei tarvi todellakaan ollakkaan. Riittää, että hoitaa hommansa hyvin ja tunnollisesti ja omissa ei kolise niinkuin viime lähes koko kauden nelosella. Hankintojen tason arviointi pitää suhtauttaa rooliin mihin hankintaan. Jos vetää oletusti kolmosta niin itsekkin pidän hieman hatarana korttina siihen.
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
1 987
Merkittäväksi hankinnaksi uskon vasta kun näen näin olevan.

Shl 63ot 9+7 ikää jo 27v ja vasta kolmena kautena mahtunut korkeimmalle sarjatasolle.
Jos olisi kovan tason 4-ketjun osaaja luulisi tuohon ikään jo kertyneen kausia enemmän.
Junnuissa tehnyt hyviä tehoja mutta niistä jo vettä virrannut tammerkoskessa aika määrä.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 575
Merkittäväksi hankinnaksi uskon vasta kun näen näin olevan.

Shl 63ot 9+7 ikää jo 27v ja vasta kolmena kautena mahtunut korkeimmalle sarjatasolle.
Jos olisi kovan tason 4-ketjun osaaja luulisi tuohon ikään jo kertyneen kausia enemmän.
Junnuissa tehnyt hyviä tehoja mutta niistä jo vettä virrannut tammerkoskessa aika määrä.
Nelossentterin tasoa tuskin kukaan on täällä mittaamassa tehopisteissä. O Learyyn oli jengi tyytyväisiä vaikka teki 12 peliin 0+1. Vahvaksi kahden suunnan pelaajaksi Borgia kutsutaan ja ehkä tuo hieman rosoisuuttakin mitä meiltä puuttuu. Ja mitä tulee Shl kokemukseen niin on niitä Liigassa erinomaisesti pärjänneitä pelaajia tullut jopa sarjatasoa alempaa ilman yhtään Shl kokemusta.
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
1 987
Kuten sanottu uskon kun näen.
Toivottavasti mies on löytö ja olen mielelläni väärässä.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 523
Nelossentterin tasoa tuskin kukaan on täällä mittaamassa tehopisteissä. O Learyyn oli jengi tyytyväisiä vaikka teki 12 peliin 0+1. Vahvaksi kahden suunnan pelaajaksi Borgia kutsutaan ja ehkä tuo hieman rosoisuuttakin mitä meiltä puuttuu. Ja mitä tulee Shl kokemukseen niin on niitä Liigassa erinomaisesti pärjänneitä pelaajia tullut jopa sarjatasoa alempaa ilman yhtään Shl kokemusta.
Toki vahvana kahden suunnan pelaajana voi tuoda ketjuun kuin ketjuun tarpeellisen palasen ilman kovaa pistepottiakin. Tämä sitten riippuu muista ketjun pelaajista. Lähtökohtaisesti voisi ajatella tosiaan alaketjuihin; ehkä Björkvist-Borg olisi myös vaara vastustajan maalilla.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 346
Marraskuussa nostanee kytkintä Allsvenskanin puolelle; rooli ei riitä hänelle ja haluaa enemmän vastuuta, näissä Tillun Ruotsin naarauksissa toistuu vahvasti sama virsi, pl paria poikkeusta lukuunottamatta.
 

Our Ilves

Rivipelaaja
Viestejä
74
Marraskuussa nostanee kytkintä Allsvenskanin puolelle; rooli ei riitä hänelle ja haluaa enemmän vastuuta, näissä Tillun Ruotsin naarauksissa toistuu vahvasti sama virsi, pl paria poikkeusta lukuunottamatta.
Vähän nyt taas menee liioittelun puolelle. Tämä "sama virsi" on toistunut Grewen ja Alvarezin kohdalla vai onko vielä muita, jotka eivät ole vastanneet odotuksia tai ylittäneet niitä? Eipä näitä Ruotsin naarauksia edes kovin montaa olekaan ja näistä laskisin odotuksia vastanneiksi Gunnarssonin ja Westerlundin (pelasi toki aika lyhyen pätkän) ja odotukset ylittäneiksi Johanssonin ja Lööfin. Eli eiköhän näissäkin kuitenkin plussan puolella olla ja toivotaan samaa Borgin kohdallakin.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 037
Vähän nyt taas menee liioittelun puolelle. Tämä "sama virsi" on toistunut Grewen ja Alvarezin kohdalla vai onko vielä muita, jotka eivät ole vastanneet odotuksia tai ylittäneet niitä? Eipä näitä Ruotsin naarauksia edes kovin montaa olekaan ja näistä laskisin odotuksia vastanneiksi Gunnarssonin ja Westerlundin (pelasi toki aika lyhyen pätkän) ja odotukset ylittäneiksi Johanssonin ja Lööfin. Eli eiköhän näissäkin kuitenkin plussan puolella olla ja toivotaan samaa Borgin kohdallakin.
Aika pahasti meni liiottelun puolelle. Toi ruotsalaisten saldo Tillulla on ihan hyvä varsinkin kun ottaa huomioon, että noista suurin osa on hankittu alaketjuihin.
 

Levitön Äijä

Rivipelaaja
Viestejä
52
Varmaan tätä Erik-lokaa kannattaa vertailla esim. spåran naarailemiin ruåttinveljiin, joista ei muistaakseni kans ihan kaikki (edes Mr Lööke) tulleet Liigan ihan älyttömmillä näytöillä länsinaapurista ja silti meidän puolella on kulkenut ihan kivasti. Eli kuten Borg tais itsekin videosa todeta, niin Suomi-kiekko voi olla "omempi juttu" ja kiva läksee vähän ulkomaalle koittaan. Toki voin olla väärässäkin (harvemmin... ;)) mutta tosiaan muistikuvia on että jotkut Ruotsinpoijjaat on "puhjennu kukkaan" vasta Suomessa..?
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 683
Toivottavasti lunastaa oman paikkansa. Vaikka nyt ei mikään SHL jyrä olekaan kun 60+ peliä on siellä pelannut niin nykypäivänä alemman tason ruotsalaisille entistä haastavampaa murtautua SHLään kun propagandaliigan luhistumisen johdosta pelaajamateriaali on koventunut SHLssä. Voi olla jopa parempi pelaaja mitä itse odotan, ja varmaan muutaman muun ruotsalaispelaajan kokemuksen myötä Liiga koetaan hyvänä ponnahduslautana tai miksei ihan vakituisenakin pelipaikkana Ruotsissa. Ei siitä montaa vuotta ole kun koko Liigan ruotsalaiset oli laskettavissa yhden käden sormilla.
 

Luchs

Luottopelaaja
Viestejä
1 109
Jengi on saanut niin tehokasta aivopesua markkinoiden kuivuudesta, että jopa Borgitkin saavat ajatukset mallille: hmmm..joo ihan mahdollinen breikkaaja täällä meillä, onhan allsvenskankin ihan eri sarja kuin mestis, ei ole sitäpaitsi ihan tumpula aloituksissa ja näittekö sen upean youtube-maalin.

Usko, toivo ja optimismi ovat hyviä tunteita, koska maailmassa on juuri nyt niin paljon negatiivisuutta.

Odotan kuitenkin sitä aikaa , kun liikevaihto on siellä Jalon mainitsemassa "miksei voi olla vaikka 20-30me" (vapaa lainaus).

Ehkä silloin Ilveskin pääsee irti vanhasta ajatuksesta, että kolmoskenttään päättyy tuloksentekovastuu.
 
Ylös