Tue ilvestä

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 357
"Suomen luonnonsuojeluliitto on käynnistänyt keräyksen ilveksen avuksi. Varat käytetään mahdollisiin oikeudenkäyntikuluihin, kun Luonnonsuojeluliiton piirit ja yhdistykset valittavat mahdollisimman monesta ilveksen kaatoluvasta. Ole ilveksen asianajaja ja lahjoita MobilePaylla numeroon 27001."

Done. Lahjoitin 19,31 €.

 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 832
Samaan asiaan liittyen osui Hesarista pari juttua silmiin. Itsehän en asiasta tiedä mitään, mutta sattuneesta syystä Ilves herätti mielenkiinnon lukea jutut.


Jutuissa on mainittu, että oikeudessa on saatu peruttua kaatolupia ja ilmeisesti juuri niihin prosesseihin käytetään noita keräysvaroja.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 695
"Suomen luonnonsuojeluliitto on käynnistänyt keräyksen ilveksen avuksi. Varat käytetään mahdollisiin oikeudenkäyntikuluihin, kun Luonnonsuojeluliiton piirit ja yhdistykset valittavat mahdollisimman monesta ilveksen kaatoluvasta. Ole ilveksen asianajaja ja lahjoita MobilePaylla numeroon 27001."

Done. Lahjoitin 19,31 €.

Laitoin saman. Ohjeissa myös, että kommenttikenttään maininta ilves. Toivottavasti keltainen ja vihreä sydän sanan perässä eivät haittaa.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 365
Mulle muuten yks mettästäjä sano 2-3 vuotta sitte, että niillä alueilla missä on Susia ja Ilveksiä on
yleensä myös hyvä metsäkanalintukanta. Täytyy näin luonnonystävänä osallistua myös.
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 209
Olen itse entinen metsästäjä, metsästäjän poika ja nykyään todella kriittinen kyseistä harrastusta kohtaan. Vaikka paljon puhutaan metsästyksen tärkeydestä, mikä osittain paikkansa pitääkin mm. hirvieläinten osalta, niin vähintään yhtä paljon pahaa on suomalainen metsästäjä luonnolle vuosikymmenten varrella aiheuttanut. Pelkkä ajatus Suomen luonnon tilasta ahdistaa, jos näillä olisi vielä täysyn vapaat kädet harrastaa.

Ja itse aiheeseen: lahjoitan tämän viikon aikana.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 392
Hirvieläinten metsästys on ihan kannatettava juttu sekä haittaeläinten. Ilves ei niihin kuulu.
Enemmän olen huolissani Suomen metsien tilasta. Suuri osa metsästä on silkkaa puupeltoa, jossa ei laien moninaisuutta ole. Vanhoja aarniometsiä, joissa lajien kirjo on suuri on liian vähän. Talousmetsissä kävellessä hiljaisuus on surullisen kuuloista. ei linnun laulua, ei muuta kuin tuulen huminaa broilerimäntyjen heikoissa latvoissa.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 695
Hirvieläinten metsästys on ihan kannatettava juttu sekä haittaeläinten. Ilves ei niihin kuulu.
Enemmän olen huolissani Suomen metsien tilasta. Suuri osa metsästä on silkkaa puupeltoa, jossa ei laien moninaisuutta ole. Vanhoja aarniometsiä, joissa lajien kirjo on suuri on liian vähän. Talousmetsissä kävellessä hiljaisuus on surullisen kuuloista. ei linnun laulua, ei muuta kuin tuulen huminaa broilerimäntyjen heikoissa latvoissa.
Samaan aikaan Helsingissä:

 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 618

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 695
Ylös