Tampereen Keskusareena

ilvesperhe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
282
Bussit ja ratikka toimii paremmin kuin joku VR ja juna. Jos peli menee jatkoajalle,ei raiteille mahdu vakiovuorojen väliin. Tai jos junan lähtö laitetaan sellaiseksi että pelin jälkeen joutuu odottaan tunnin,ei sillä ainakaan arkisin kulje kukaan.
 

El Reino

Luottopelaaja
Viestejä
5 115
On selvää, että enää ei tulla jatkossa yhtä helposti kaukaa hallille omalla autolla. Sen sijaan tullaan helpommin peliin muilla tavoin.

Olisi oiva veto, että ottelulippu toimisi pelipäivän ajan myös seutulippuna kuten Saksassa Bundesliigan peleissä (henkilökohtaisesti testattu mallia onnistuneesti sekä Münchenissä että Frankfurtissa). Säästät paljon parkkimaksuissa, mutta myös hiilijalanjäljessä, kun hyppäätkin ottelulipun tai kausikortin kanssa julkisen liikenteen kyytiin jostain etäparkista. Tai sitten vain hyväksyt sen, että julkisella liikenteellä matkustamisessa syntyy aikahävikkiä ja usein epämukavuutta.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
5 528
Sulinin mukaan areenalle tulee ajamaan vain sähköbusseja. Sen verran torjutaan ilmastonmuutosta.

On se varmaankin jonkinmoinen ongelma, että ilmaisia parkkipaikkoja ei ole lähimaillakaan. Itse asiassa lähimmät lienevät Hakametsässä.
 

sentteri

Luottopelaaja
Viestejä
1 283
Ja pelit ovat pääasiassa perjantai- ja lauantai-iltoina, jolloin keskustan parkkihallien/paikkojen käyttöaste on varmaan korkealla tasolla ilman pelejäkin. Ainakin lauantaina 17:00 voi olla aika tungos.
 

vilperi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
642
Kun kerran joukkoliikennelippu tulee osaksi pelilippua, pitää parkkihallin olla pelien aikana niin korkea, että sinne eivät pysäköi kuin kaupungin porhot eli Kummola ja Luminaryn kattohuoneistossa asuva, Eurojackpot-voittajat, sekä pari entistä NHL-peluria, jos jaksavat peliin ylipäätään tulla. Voivat sitten morjestella toisiaan ja ilkkua köyhiä loskassa konttaajia.

Huumori sikseen. Siitäkin nousi jo hirveä haloo, kun Hakametsän parkkipaikka tuli pelien ajaksi maksulliseksi. Siltikin mieluummin sitä parkkeerataan nykyäänkin auto ilmaiseksi joko hiekkakentälle liejun keskelle, lähikatuja tukkien tai paikallisen automarkettien pihoja käyttäen. Kunhan sen voi tehdä ilmaiseksi. Monelta voi siis jäädä autolla peliin tuleminen tykkänään.

Tosin sitäkään moni autoilija tai joukkoliikennettä käyttävä ymmärtää, että linja-autojen pääreitti ei tule Areena-aikaan olemaan enää tuttu ja turvallinen Hämeenkatu ja Itsenäisyydenkatu vaan bussit kulkeva muita reittejä mm. Kalevantietä. Ja taitaa uusi bussien "risteyspaikka" olla tulevaisuudessa Sorinaukiolla.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
5 528
Kaupungin toive ja tavoite on tietenkin se, että areenalle tullaan ratikalla ja bussit hoitavat syöttöliikenteen. Henkilöautoillehan tulee parkkialueita radan läheisyyteen jonnekin hevon kuuseen. Kun asun Peltsulla, ei itselläni ole mitään tarvetta eikä edes mahdollisuutta käyttää ratikkaa. Tod. näk. käytän edelleen omaa autoa ja jätän sen näppärästi työpaikan pihaan.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
1 496
Kirjoittelu autojen síjoittelusta ja raitioteistä on totaalisen turhaa jupinaa. Ajan henki on etäinen. Vastaisuudessa vain harva saapuu paikalle urheilukilpailuja seuraamaan. Eihän töihinkään enää mennä maantieteen ehdoin. Siirtykää - parhaat palstatoverit - jo viimein nykyaikaan!
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
2 474
. Kun asun Peltsulla, ei itselläni ole mitään tarvetta eikä edes mahdollisuutta käyttää ratikkaa.
Peltsultahan on hyvät bussiyhteydet uudelle areenalle. Useampikin linja tulee linja-autoasema/Sorinaukio pysäkeille. Linjat viä menee molemmin puolin sekä Lempääläntietä että Rukkamäkeä.

Hakametsäänkin tuli bussilla peltsulta kuljettua, vaikka se vaatikin vaihdon koskipuisto/keskustori akselilla.

Terv. Peltsulla aikojen saatossa yht. 23 vuotta asunut, silloin autoton matsheissakävijä.
 

Serve

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
918
Ja pelit ovat pääasiassa perjantai- ja lauantai-iltoina, jolloin keskustan parkkihallien/paikkojen käyttöaste on varmaan korkealla tasolla ilman pelejäkin. Ainakin lauantaina 17:00 voi olla aika tungos.
Nokialla on suunnitteilla lätkäjuna, ainakin kokeilumielessä.

Ja siellä on parkkipaikkojakin lisättu juna-aseman läheisyyteen, joten se on ainakin hyvä vaihtoehto Nokialaisille, Ylöjärveläisille ja Pirkkalalaisille. Ja jos viitsii kävellä junalle 5-10 minuuttia, niin taatusti löytyy parkkipaikka ilman ruuhkia.

Itselle se lätkäjuna on mieluinen vaihtoehto, vaikka joudun tekemään "ylimääräisen" 10 km:n lenkin.
 

El Reino

Luottopelaaja
Viestejä
5 115
Nokialla on aseman vieressä nykyään tosiaankin valtava ilmainen parkkialue. Sieltä suunnalta tuleville joku lätkäjuna ottelulipun mukana tulevana lisänä toimii varmasti lisäkannustimena otteluissa käyntiin tai kausikortin hankintaan. Kun seisake saadaan Tesomalle, sieltä päästään samaan junaan.
 

JörgenJönssön

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
937
Nokialla on suunnitteilla lätkäjuna, ainakin kokeilumielessä.

Ja siellä on parkkipaikkojakin lisättu juna-aseman läheisyyteen, joten se on ainakin hyvä vaihtoehto Nokialaisille, Ylöjärveläisille ja Pirkkalalaisille. Ja jos viitsii kävellä junalle 5-10 minuuttia, niin taatusti löytyy parkkipaikka ilman ruuhkia.

Itselle se lätkäjuna on mieluinen vaihtoehto, vaikka joudun tekemään "ylimääräisen" 10 km:n lenkin.
Pirkkalasta pääsee kyllä bussillakin suoraan näppärästi Sorin aukiolle. Ei oikeen kannata kiertää Nokian kautta.
 

jorkkila

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
355
Sulinin mukaan areenalle tulee ajamaan vain sähköbusseja. Sen verran torjutaan ilmastonmuutosta.

On se varmaankin jonkinmoinen ongelma, että ilmaisia parkkipaikkoja ei ole lähimaillakaan. Itse asiassa lähimmät lienevät Hakametsässä.
Kyllähän pelien aikaan 2/3 vyöhykkeen paikat ovat maksuttomia. Joten niitä metsästelemään saapuessaan paikalle ajoissa. Sairaalankadun parkkis tulee varmasti olemaan useiden suosikki.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
1 523
Jos uuteen areenaan tullessa joku saa kulkemisestaan muodostumaan ongelman, se lienee 99 % tapauksista ns. itse aiheutettu ongelma.
Pysäköinnin ei missään nimessä pidäkään olla keskusta-alueella maksutonta ja kapasiteettia on lähialueilla niin paljon, että autollakin kyllä pääsee. Idea matsilipusta joukkoliikennelippuna on toki kokeilemisen arvoinen.

Kuriositeettina olen muuten usein ihmetellyt Hakametsässäkin sitä, että käytännössä joka kerta autolla peliin tullessa pysäköinti on onnistunut ilmaiseksi esimerkiksi Hippoksenkadulle, koska aina voi luottaa siihen, että automiesten suuri enemmistö ei kävele 500 metriä. Tosin motiivina ei tässä tapauksessa ole ensisijaisesti ilmaisuus vaan se, ettei tarvitse kökkiä pahimmassa parkkipaikan ruuhkassa matsin jälkeen.

Lisätään vielä, että toinen motiivi tälle on useamman kerran maksullisella pysäköintialueella saatu huono asiakaspalvelu, toki aina samalta vanhemmalta herralta. Mukava ajella johonkin paikallispeliin täydelle parkkipaikalle ja joutua käännytetyksi jonosta (+ seisottaa muuta liikennettä) sen takia, että ilmoittaa maksavansa pysäköinnin appia käyttämällä (eli että ei ole näyttää valmiiksi ostettua pysäköintilippua).
 

El Reino

Luottopelaaja
Viestejä
5 115
Bundesliigan reissujen kokemusten mukaan sekä Frankfurtissa että Münchenissä oli joukkoliikenteen syöttö toteutettu hyvin niin, ettei mihinkään syntynyt mittavia ruuhkia, vaan jonot liikkuivat koko ajan eteenpäin. Stadionilta ohjattiin hyvin väki eri reiteille ja järjestysmiehiä oli katsomassa, että junalaitureillekin tulee kerralla vain sen verran väkeä, mitä seuraavaan junaan mahtuu. Junia tuli muutaman minuutin välein.

Tampereen "metropolialueella" ei pitäisi tällaisen järjestäminen muodostua ongelmaksi, koska puhutaan 90% pienemmästä väkimäärästä sekä lähinnä lähiliikenteen kapasiteetin oikeasta mitoittamisesta ja aikataulujen oikeasta suunnittelusta ennen pelien alkua ja niiden jälkeen.
 

AQ21

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
369
Onko tietoo kumpi on meitin kotipääty?
Ainakin päätyihin tulee käsittääkseni penkit jotka on taitettavat siten että niistä voi tehdä istuma- tai seisomakatsomon. Molemmilla taisi olla omissa peleissään samassa päädyssä fanikatsomot mutta paikallisiin tehtäisiin sitten toinenkin.
 
Ylös