Taha Özcelik

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 351
Taha Özcelik tuo kilpailua joukkueen keskikentälle
20-vuotiaan Taha Özcelikin kehitys on edennyt siihen pisteeseen, että sopimus edustusjoukkueen kanssa tuli ajankohtaiseksi. Tahan sopimus kattaa kauden 2021 ja lisäksi se sisältää option kaudesta 2022. Nuorukainen kokee Ilveksen maan parhaaksi seuraksi kehittyä kohti kansainvälisiä kenttiä. Hänen viereltään onkin pelaajia siirtynyt lähiaikoina sekä Ranskaan että Tanskaan, samaa polkua myös Taha toivoo pääsevänsä kulkemaan.

Tahan kehityskäyrä on kokenut viime vuosina kovia loukkaantumisien myötä, mutta nyt nuorukainen on valmis jälleen ottamaan uuden askeleen matkallaan.

– Tuntuu todelta hyvältä päästä ottamaan jälleen yksi askel eteenpäin jalkapalloilijan uralla. Minulla oli tavoitteena päästä edustukseen mukaan jo hiukan aikaisemminkin, mutta pikku loukkaantumiset ovat sitä hiukan viivästyttäneet. Parempi kuitenkin myöhään kuin milloinkaan. Nytkin kuntoudun joulukuussa tulleesta pikku vammasta, mutta olen mukana jo joukkueen harjoittelussa.

Taha on tamperelaisen jalkapalloilun kasvatti, joka 13-vuotiaana vaihtoi TPV:n punavalkoisista Ilveksen keltavihreisiin asuihin.

– Olen aloittanut suhteellisen myöhään pelaamisen joukkueissa. Taisin olla 9-vuotias, kun aloitin TPV:n riveissä. Aika nopeasti, eli 13- vuotiaana, siirryin Ilvekseen. Siitä kehitykseni oikeastaan kunnolla lähtikin eteenpäin. Harjoituksissa on junioreista asti ollut kova tempo sekä vaatimustaso. Valmentajat ovat olleet joka joukkueessa ammattitaitoisia ja auttaneet minua eteenpäin.

Nuori mies haastaa nykyiset keskikentän pelaajat, ainakin ominaisuudet ovat hänellä kunnossa.

– Pallokontrolli, suojaaminen sekä syöttäminen, siinä isoimmat vahvuuteni. Olen oikeastaan aina pelannut keskilinjalla, topparista aina kymppipaikkaan asti. Koen tuon keskikentän olevan itselleni se parhain rooli. Se, olenko pohjalla vai ylempänä, ei niin kauheasti merkitse. Pelaamista on saatava vieläkin nopeammaksi, sillä Veikkausliigassa tilaa ja aikaa on paljon vähemmän kuin Kakkosessa. Siinä se suurin kehittämisen kohde oikeastaan on.

Taha tiedostaa kilpailun olevan Ilveksessä kovaa. Kausi saattaa alkaa Kakkosessa, mutta se ei nuorta miestä haittaa.

– On luonnollista aloittaa tämänkin kauden pelit Kakkosessa, siellä saa kuitenkin niitä tärkeitä peliminuutteja. Onhan nyt nähty pari hyvää esimerkkiä, että Kakkosessakin voi kehittyä ihan kansainväliselle tasolle.

Halu päästä näyttämään taidot Veikkausliigassa on Tahalla kova. Hänellä on myös kunnianhimoiset tavoitteet uralleen, ammattilaisuus ulkomaille kiinnostaa häntäkin.

– Tavoitteena on päästä pelaamaan Veikkausliigassa ja näyttää omat taitoni liigatasolla. Tietysti se vaatii hyviä pelejä Kakkosessa ja sitä kautta ansaita näyttömahdollisuus ylempänä. Pitkässä tähtäimessä on päästä ulkomaille pelaamaan, siinä suhteessa olen kyllä juuri oikeassa seurassa. Ilves on nyt näyttänyt, että täällä pelaaja pystyy kehittymään.

Myös Taha haluaa välillä saada ajatukset pois jalkapalloilusta. Hänellä onkin siihen oiva keino.

– Itselle paras tapa rentoutua on käydä kaverin kanssa ensin salilla ja sitten siirtyä hierontatuoleihin istumaan ja siinä vaan chillailla ja puhua mukavia.

 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 351
Hieno maali Tahalta ja muutenkin varma esitys tänään. Annetaan Wissille pinnat rohkeudesta, tänään se kannatti.
 
Viimeksi muokattu:

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 454
Jotkut herää myöhemmin. Pääasia että herää.
 

Berenger

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
818

Kova pelimies kyllä Kakkoseen. Mikäli pysyy ehjänä.
Harmi, että ei lyönyt meillä läpi.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 827
Sinänsä hassua, että kun Kakkoseen jää Tampereelle, niin miksi ei sitten Ilvekseen, josta olisi varmaan pienempi kynnys päästä tuuraamaan Veikkausliigassakin. Onko Ilveksessä hölmöilty jotain ja näytetty ovea vai eikö Tahaa kiinnostanut jäädä enää polkemaan paikalleen keltavihreisiin? Kyllähän hänelle olisi jo kokeneena pelaajana varmasti edelleen paikka Ilveksen kakkosjoukkueenkin keskikentällä.

Mielenkiintoinen tuo Tamun pelaajahankintaprosessi. Toki Tahan kohdalla varmasti tiesivät mitä saavat, mutta silti ensimmäinen suora hankinta näkemättä pelaajaa harjoituksissa. Pisti silmään myös tunnustus Ilveksen junioriputkelle jonkinlaisena laadun takeena. Harvemmin näitä on viime vuosina United-leiristä kuultu. Enemmän sitä väsynyttä kusiviiksi-vittuilua.
 

Berenger

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
818
Kyllä. Harvinaiset ellei jopa ensimmäiset kehut tuosta leiristä Ilveksen tekemistä kohtaan. TamUssa on ihmetyttänyt jo pitempään tuo Ilves-viha tai pakkomielteinen naljailu. Kai siinä on sitten vaarana menettää ne noin 500 ipa-vastaista kannattajaa jotka niissä peleissä käy ja siitä intonsa saa. Itsekin voisin antaa kehua ja sympatiaa TamUn nykyistä tarinaa kohtaan, mutta ei kykene kun vastaan tulee tuota seiskaluokkalaisen uhoa.

Mutta itse asiaan..
Tahan kohdalla tilanne saattaa olla samanmoinen minkä tiedän ainakin olleen kolmisen vuotta sitten yhden lahjakkaan 20v pelaajan kohdalla. TamUssa (silloin kolmosessa) ja TPV:ssa kulut olisi maksettu, muttei palkkaa. Ilves2:n kohdalla olisi täytynyt itse maksaa muutama satanen. Tahan kohdalla kenties TamU on tarjonnut enemmän. Ilves ei kenties rahallisesti mitään.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 351
TamUn kannattajakunnassa on sen verran junantuomia sun muita anti-ilveksiä, että eivät ole koskaan kyenneet näkemään tai ymmärtämään, että heidän seuransa oli käytännössä alkujaan Ilveksen miesten edustusjoukkue. Nykyään toki kaksi täysin eri seuraa ja hyvä niin. Iso respekti tuolle fanien tekemälle pohjamudasta nostolle, mutta yllämainitut syyt estävät minuakin sitä julkisesti tämän enempää hehkuttamatta.

TamUn liiga-aikoina tuli pelejä käytyä katsomassa, mutta ei seuraan koskaan mitään tunnesidettä ollut lähelläkään muodostua, vaikka menestystä heille toivoinkin. Mestaruudet ja euromenestys olivat hienoja saavutuksia, mutta tunnetasolla lähinnä "ihan kiva". Samoin seuran katoaminen oli aika yhdentekevää sinänsä, vaikka aukon jääminen Pirkanmaan jalkapalloon murehdutti.

Mitä Tahaan tulee, olen ymmärtänyt että taisi jo haudata futisammattilaisuuden ja ajella jotain taksia Tampereella tms? Siihen nähden TamU on looginen askel, Ilves kerännee kakkosjenginsä taas lähinnä A-junnuikäisistä ja seuratasolla TamU tarjoaa tietysti tavoitteellisemman väylän edetä. Kiva nähdä, ettei Tahan futisura ole vielä ohi.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 351
"TamU ja liigassakin pelannut keskikentän taituri ovat solmineet 1+1-vuotisen sopimuksen, jossa kautta 2025 koskeva optio on voimassa, jos TamU nousee Ykköseen."


Tämä pisti vähän silmään. Ei taida Zico enää kamalasti seurata tamperelaista jalkapalloa, jos ei Tahaa tunne.

”Viime kaudella kaikki näkivät, että kyseessä on todellinen luksuspelaaja tälle sarjatasolle. Muistan miten kauden avausottelussa Ari Hjelm tuli kysymään minulta, kuka tämä keskikentän kaveri on, että sehän on ihan liigatasoa”, Niemistö myhäilee.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös