SU 27.9.2026 | Ilves - TPS

Mä tykkään tästä nyky-Ipasta!! Peli ei ole millään tavalla säkenöivää ja hyökkäyspeli on joskus täysin jumissa, mutta puolustus ja kurinalaisuus on täyttä rautaa. Ilvestä vastaan ei ole helppo tehdä maaleja. Tämän perustan päälle on helppo rakentaa, jotkut jengit ovat jopa mestaruuksia voittaneet tällä taktiikalla..

Yksi Ilveksen valteista on kanssa kärsivällisyys. Peli kestää 60 minuuttia ja jos vastustaja pelaa 20 tai 30 minuuttia niin hyvin, ettei yksinkertaisesti vaan paikoille päästä, niin silti se liha siinä mureutuu ja tilaisuus saattaa koittaa väsyneempiä vastustajia vastaan ottelun toisella puolikkalla, kolmannessa erässä tai vaikka vasta viimeisellä kympillä, kuten tänään jolloin yhtäkkiä hienosti koko pelin Ilveksen pois paikoilta pitänyt TPS joutuikin köysiin.

Viimeksi muokattu:
On muuten xG:kin korjattu nyt Ilveksen hyväksi. Lähetyksen lopussa oli erilaiset lukemat.

Kyllä mun silmissäni kolmas erä pelasti tänään paljon siitä, mitä Ilveksen peliesityksestä voi ajatella. Taso nousi.

Liitteet

• Screenshot_20260927_184421_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg
    Screenshot_20260927_184421_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg
    35,3 KB · kertaa luettu: 46
Mitäköhän Söde meinas pressissä kun totesi näin

"Harmitus on kova, eikä vaan joukkueen puolesta vaan ihan muidenkin asioiden puolesta"

Jatkoi vielä hetken, mutta päätti sitten olla avaamatta asiaa enempää.
Samaa mietin, aika mystinen ulostulo. Sanoin myös jotakuinkin että muutamilta pelaajilta odotetaan tulosta.

Olipa todella outo tuo Söderholmin puheenvuoro. Ja mitä tekee Hintsanen? Ei edes kysy, että haluatko tarkentaa...

Mulle jäi kuva, ettei tuossa mistään ottelun ulkopuolisista asioista ollut kyse. Lopussa jo iloisena vitsaili Järvisistä.

Ylivoimaisesti kovin vastus mitä tähän asti on tullut vastaan. Ja se tiedettiin jo etukäteen. Näin sanoi Hölö TPS:stä.

Mitäköhän Söde meinas pressissä kun totesi näin

"Harmitus on kova, eikä vaan joukkueen puolesta vaan ihan muidenkin asioiden puolesta"

Jatkoi vielä hetken, mutta päätti sitten olla avaamatta asiaa enempää.

Pelin selostaja katsomossa sanoi jostain Bryggmanin kotiasioista ja vaikutti hieman katuvan, että möläytti sen ääneen. Olisiko Söde viitannut siihen mitä sitten ovatkaan? Selostaja totesi vain jotenkin, että hienoa, että Bryggman niistä huolimatta nyt kaukalossa.

Pelin selostaja katsomossa sanoi jostain Bryggmanin kotiasioista ja vaikutti hieman katuvan, että möläytti sen ääneen. Olisiko Söde viitannut siihen mitä sitten ovatkaan? Sanoi vain jotenkin, että hienoa, että Bryggman niistä huolimatta nyt kaukalossa.
Bryggmani tosiaan oli poissa viime pelin koska kävi Ruotsissa ja tuli eilen takaisin, noinhan Waheeb sanoi. Eli hyvinkin voi viitata tuohon.

Olipa todella outo tuo Söderholmin puheenvuoro. Ja mitä tekee Hintsanen? Ei edes kysy, että haluatko tarkentaa...

Mulle jäi kuva, ettei tuossa mistään ottelun ulkopuolisista asioista ollut kyse. Lopussa jo iloisena vitsaili Järvisistä.

Ylivoimaisesti kovin vastus mitä tähän asti on tullut vastaan. Ja se tiedettiin jo etukäteen. Näin sanoi Hölö TPS:stä.
Niin siis mistä siinä oikein puhuttiin? Söderholm oli jotenkin niin vaikean oloinen, että olis ollut kiva kuulla vähän lisää.

Jo oli kyllä Ilves kaksi erää ihan turisti. Kolmannen erän tason nosto riitti tällä kertaa kolmeen pisteeseen.

Hyvin tulee sarjataulukkoon pisteitä, mutta parantaa täytyy.

Liian monta heikompaa peliä.

Yksi Ilveksen valteista on kanssa kärsivällisyys. Peli kestää 60 minuuttia ja jos vastustaja pelaa 20 tai 30 minuuttia niin hyvin, ettei yksinkertaisesti vaan paikoille päästä, niin silti se liha siinä mureutuu ja tilaisuus saattaa koittaa väsyneempiä vastustajia vastaan ottelun toisella puolikkalla, kolmannessa erässä tai vaikka vasta viimeisellä kympillä, kuten tänään jolloin yhtäkkiä hienosti koko pelin Ilveksen pois paikoilta pitänyt TPS joutuikin köysiin.
Tavallaan olen itsekin alkanut syttymään tälle joukkueelle. Tuohon kun saisi kylkiäiseksi yhden maalintekijän ja ehkä yhden kiekollisen puolustajan niin olisi lähes täydellisesti roolitettu joukkue.

• Tykkää
Reactions: Pok
Ei poista silti tuota faktaa. Yksi laatulaituri ja yvpakki olisi tilauksessa.
Eiköhän tuolta ole nyt NHL-leirien päätyttyä joku tulossa. Viimeistään verorajalla sitten.

Eiköhän tuolta ole nyt NHL-leirien päätyttyä joku tulossa. Viimeistään verorajalla sitten.
Vannon että olen joskus kuullut tämän saman...

Mutta jos totta puhutaan niin 100 prosenttisen varmasti tulee vielä kauden aikana pelaajaliikennettä. Joka kausi on joku hankittu ja tämä kausi tuskin siihen poikkeusta tekee.

Ainakin hyvin kiukkunen Söde tuntui olevan koko ottelun. Luulen, että tuomarityöskentelyä koski tämä avautuminen.
Seurasin paljon Söden elekieltä ja olemista matsissa. Oli todella tuohtunut pariin jäähytilanteeseen ja erityisesti siitä toisen erän lopun jäähystä kävi todella kuumana. Siinä koppiin kävellessään matkalla tuli muutama perheen pienimpien korville sopimaton sanavalinta.

Takaisin