SHL - Ruotsin pääsarja

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 228
Tänään Rögle - Växjö kello 20:30 Teppo Laaksosen selostuksella.

Rögle johtaa sarjaa 3-0 ja tänään kotona mahdollisuus laittaa runkosarjan kakkonen kesälomille ja jatkaa tätä melkoista pudotuspeli kevättään jossa putosi jo runkosarjan voittaja Färjestad suoraan neljässä pelissä.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 351
Rögle painoi juuri kolmannen erän alkuun matsin tasoihin 2-2 ylivoimalla.

On kyllä yksi suoraan jääkiekkohistoriaan menevistä tempuista mahdollisesti tekeillä.

Edit. Ja sieltä Daniel Zaar survoo ylivoimalla 3-2 Röglelle. Toivottavasti tutkit tätä kevään 2024 Rögle BK:ta, Pennanen.
 
Viimeksi muokattu:

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 228
Skellefteå voitti eilen neljännen välierä ottelun ja johtaa nyt Frölundaa 3-1.
Toivon, että Skellefteå menee tuosta finaaliin koska se mahdollistaisi Röglen fuckyou-tourin huipennuksen.

Toistaiseksi on pudonnut runkosarjan 1 ja 2, että seuraavaksi vuorossa olisi sitten Skellefteå joka oli runkosarjan 3.

Toki sääleissä Rögle tiputti Timrån joka oli runkosarjan 8.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 228
Kyllä, kyllä ja kyllä. Jos teille tuo NHL on punainen vaate, niin puhutaan sitten mistä tahansa muusta.
SHL on todella hyvä loistava esimerkki siitä miten nuo pitäisi hoitaa, siellä pelataan myös Allsvenskan säännöllisesti jo runkosarjassa keskiviikkona ja perjantaina, kun SHL on torstaisin ja lauantaisin.

Suomessa sitten pelataan Mestistä ja Liigaa samaan aikaan ja vielä pleijareissakin.
Mulle NHL ei missään nimessä ole mikään punainen vaate :)
Tässä tapauksessa vain "kunnia sinne minne kunnia kuuluu"

Yksi asia minkä SHL apinoi NHL:stä ja mitä minä olen toivonut Liigaan jo pitkään on tuo miten sarjat aloitetaan.

Otetaan nyt kuvitteellinen tilanne Ilves runkosarjan voittajana kohtaa KOOVEE:n joka tulee sääleistä. Pelit pelattaisiin näin.

Peli1 Ilves - KOOVEE
Peli2 Ilves - KOOVEE
Peli3 KOOVEE - Ilves
Peli4 KOOVEE - Ilves
Peli5 Ilves - KOOVEE
Peli6 KOOVEE - Ilves
Peli7 Ilves - KOOVEE

Eli ensiksi vedetään kaksi kotona, sitten kaksi vieraissa ja sen jälkeen vuoron perään.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 885
Mulle NHL ei missään nimessä ole mikään punainen vaate :)
Tässä tapauksessa vain "kunnia sinne minne kunnia kuuluu"

Yksi asia minkä SHL apinoi NHL:stä ja mitä minä olen toivonut Liigaan jo pitkään on tuo miten sarjat aloitetaan.

Otetaan nyt kuvitteellinen tilanne Ilves runkosarjan voittajana kohtaa KOOVEE:n joka tulee sääleistä. Pelit pelattaisiin näin.

Peli1 Ilves - KOOVEE
Peli2 Ilves - KOOVEE
Peli3 KOOVEE - Ilves
Peli4 KOOVEE - Ilves
Peli5 Ilves - KOOVEE
Peli6 KOOVEE - Ilves
Peli7 Ilves - KOOVEE

Eli ensiksi vedetään kaksi kotona, sitten kaksi vieraissa ja sen jälkeen vuoron perään.
Se olisi myös ihan hyvä kokeilu, ihan sama lopulta mistä se tulee, mutta tehkää nyt saatana joku muutos.
Jos Suomen suurimman ja kiinnostavimman urheilusarjan välierien otteluohjelma määräytyy sen mukaan, että saadaan eniten olutta myytyä, niin täytyy vaan ihmetellä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 228
Se olisi myös ihan hyvä kokeilu, ihan sama lopulta mistä se tulee, mutta tehkää nyt saatana joku muutos.
Jos Suomen suurimman ja kiinnostavimman urheilusarjan välierien otteluohjelma määräytyy sen mukaan, että saadaan eniten olutta myytyä, niin täytyy vaan ihmetellä.
Omistajat tämänkin paskan ovat hyväksyneet :(

Luultavasti jopa toivoneet näin.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 736
Haluaisin nyt muistuttaan, että SHL:stä tämä on lähtenyt. Ei missään nimessä NHL:stä missä tätä ei vieläkään tehdä koko aikaa johtuen matkustamisista.
Ruotsissa varmasti jalostunut tämä, että pelataan joka toinen päivä, koska matkustuksen vuoksi helpompaa. Kyllähän se malli on NHL:stä kuitenkin lähtöisin ja sen pohjaltahan tuo on Ruotsissa kehitetty.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 228
Tänään alkaa nousu taistelu Brynäsin ja Djurgårdenin välillä.

Brynäs lähtee sarjaan aikas suurena ennakko suosikkina, mutta kyllä mää itse veikkaan tästä aikas tasaista sarjaa.

Jos Djurgården voittaa niin SHL:ssä nähdään taas muutaman vuoden tauon jälkeen joukkue Tukholmasta.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 228
Tänään alkaa nousu taistelu Brynäsin ja Djurgårdenin välillä.

Brynäs lähtee sarjaan aikas suurena ennakko suosikkina, mutta kyllä mää itse veikkaan tästä aikas tasaista sarjaa.

Jos Djurgården voittaa niin SHL:ssä nähdään taas muutaman vuoden tauon jälkeen joukkue Tukholmasta.
No ei saatu Tukholmasta joukkuetta SHL:ään.
Brynäs oli aivan ylivoimainen ja hoiti sarjan puhtaasti 4-0, että visiitti alemmalle sarjatasolle ei kestänyt kuin yhden kauden.
 
Ylös