SHL - Ruotsin pääsarja

Häijään muurari

Rivipelaaja
Viestejä
77
On kyllä kannattajakulttuuri vielä valovuoden perässä Ruotsin vastaavaa lätkässä. Osasto toki Suomessa johtavana, mutta valovuosi perässä hekin..
Ite sanoisin näin että Osasto ei oo perässä vaan kannattajakulttuuri yleisesti.. Ruotsissa enemmistö ns taviskatsojista on tottunut pitämään meteliä kun taas Suomessa ollaan enemmän tuppisuina ja pieni porukka hoitaa kannustuksen. Osaston tekeminen todella hyvää mut massaa pitäs kasvattaa ja ns tuulareita saada mukaan. Tässä ollaanki kyl onnistuttu hyvin joissaki tilanteis (esim. Kuka voittaa - Ilves yms)
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 717
Ite sanoisin näin että Osasto ei oo perässä vaan kannattajakulttuuri yleisesti.. Ruotsissa enemmistö ns taviskatsojista on tottunut pitämään meteliä kun taas Suomessa ollaan enemmän tuppisuina ja pieni porukka hoitaa kannustuksen. Osaston tekeminen todella hyvää mut massaa pitäs kasvattaa ja ns tuulareita saada mukaan. Tässä ollaanki kyl onnistuttu hyvin joissaki tilanteis (esim. Kuka voittaa - Ilves yms)
Nojoo, totta.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 525
Tässähän alkaa odottamaan SHL kauden alkua vähintään yhtä paljon kuin Liigan.
Sen verran on kovia nimiä siirtynyt Ruotsiin, että taitaa olla historian kovin SHL kausi edessä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 525

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 525
SHL avaus kierroksen yleisömääriä.
Frölunda - Timrå 10408 (12044 max)
Oskarshamn - Växjö 3275 (3275 max)
Rögle - Brynäs 6310 (6310 max)
Färjestad - Leksand 8250 (8250 max)
Luleå - HV71 6150 (6150 max)
Skellefteå - Malmö 5801 (5801 max)
Örebro - Linköping 5500 (5500 max)

Elikäs 6 paikkaa loppuunmyyty ja Frölunda jäi tuollaisen 1500 katsojaa loppuunmyydystä.
#vainruotsijutut
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 500
SHL avaus kierroksen yleisömääriä.
Frölunda - Timrå 10408 (12044 max)
Oskarshamn - Växjö 3275 (3275 max)
Rögle - Brynäs 6310 (6310 max)
Färjestad - Leksand 8250 (8250 max)
Luleå - HV71 6150 (6150 max)
Skellefteå - Malmö 5801 (5801 max)
Örebro - Linköping 5500 (5500 max)

Elikäs 6 paikkaa loppuunmyyty ja Frölunda jäi tuollaisen 1500 katsojaa loppuunmyydystä.
#vainruotsijutut
Ei kyllä todellakaan ollut Luulaja - Hv loppuunmyyty. Katsoitko peliä? Itse siirryin tuohon Ilves - Hifk ottelun studion päätyttyä, ja tyhjiä penkkejä oli vaikka kuinka.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 525
Ei kyllä todellakaan ollut Luulaja - Hv loppuunmyyty. Katsoitko peliä? Itse siirryin tuohon Ilves - Hifk ottelun studion päätyttyä, ja tyhjiä penkkejä oli vaikka kuinka.
Myydyt liput.
Katselin kaikkien pelien koosteet kyllä ja tosiaan ei ollut kaikki loppuunmyydyt täynnä, mutta perjaatteessa onko sillä suurta merkitystä.
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 339


Siinä on aika fyysinen ykköskenttä.
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 500
Katselin Kärpät - No Smokin Teamin peliä kyllä :D
Tykkään siis SHL:stä paljon enemmän kun Liigasta.
No olen huomannut. Itse taas pidän Liigasta huomattavasti enemmän kuin SHL:stä, yleisestä tunnelmasta olen vain kateellinen. En vaan oikein voi ymmärtää kommenttiasi, kun mielestäni eilisen Liiga kierros oli selvästi viihdyttävämpi kuin tuo Rögle - Hawks peli.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 525
No olen huomannut. Itse taas pidän Liigasta huomattavasti enemmän kuin SHL:stä, yleisestä tunnelmasta olen vain kateellinen. En vaan oikein voi ymmärtää kommenttiasi, kun mielestäni eilisen Liiga kierros oli selvästi viihdyttävämpi kuin tuo Rögle - Hawks peli.
Niin siis mun alkuperäinen viestihän oli "Nää SHL pelit on kyllä aivan täyttä timanttia!
Voi kun joskus Liigassakin."
Tällä siis tarkoitin yleisesti tunnelmaa ja minkälaista peliä SHL:ssä pelataan. Tykkään siitä enemmän kuin liiga tyylin kiekosta.
Eilinen Liiga kierros oli kyllä kaikkea muuta kuin tylsää :D

Jos vertaan SHL ja Liiga niin isoimmat pelilliset erot tulevat ehkä siitä, että Liiga on pikkusen taktisempi ja hitaampi kun taas SHL on vähän nopeampi tempoinen ja vähemmän taktinen. Ja SHL löytyy myös niitä ihan kirkkaimpia tähtiä vähän enemmän.

EDIT: Ja se mun alkuperäinen kommentti ei siis mitenkään koskenut eilistä kierrosta. Satuin sanomaan sen nyt hauskaan väliin kun liiga pelit päättyi 5-4 ja 6-7 :D
 
Viimeksi muokattu:

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
13 858
Klo 20.00 Byrnäs - Leksand. Mielenkiintoinen peli, sillä Mannerilla saattaa kohta olla mono takapuolessa, mikäli voittoja ei ala tulemaan.
 
Ylös