Paras kotimainen tv-sarja

Juicee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
167
Kyllä mun mielestä Kummelin Lihaksia ja luoteja, ainakin itse olen huonon jämähuumorin ystävä ja tämä sarja on jäänyt pysyvästi mieleen
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Kyllä mun mielestä Kummelin Lihaksia ja luoteja, ainakin itse olen huonon jämähuumorin ystävä ja tämä sarja on jäänyt pysyvästi mieleen
Itsellä tuo menee samaan kastiin kuin jurismia ja lääkärit tulessa, eli kummeleiden huonompaan osastoon. Mutta makuja on monia, enkä tarkoita sitä etteikö siitä joku voisi pitää, itselleni ei vain iske.

Parasta kotimaista sarjaa on vaikea valita kun on niin monia hyviä. Laitetaan nyt jopet-show, kummeli, reinikainen, ketonen&myllyrinne ym.ym.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 928
Kummelit uppoaa aina, eipä oo sen voittanutta... lähelle pääsee monia, kuten pulttibois, studio julmahuvi, etc...
 

Juicee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
167
Itsellä tuo menee samaan kastiin kuin jurismia ja lääkärit tulessa, eli kummeleiden huonompaan osastoon. Mutta makuja on monia, enkä tarkoita sitä etteikö siitä joku voisi pitää, itselleni ei vain iske.

Parasta kotimaista sarjaa on vaikea valita kun on niin monia hyviä. Laitetaan nyt jopet-show, kummeli, reinikainen, ketonen&myllyrinne ym.ym.
Juu lääkärit tulessa ja jurismia on ihan paskaa, joku tuossa lihaksia ja luoteja sarjassa iskee :). Kyllä isä osaa myös, ja Reinikainen, kyllähän näitä näköjään löytyy..
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 776
Raid on kova vähän eri genrestä. Myös toi vähän uudempi Karppi iski yllättävän hyvin suomalaisista rikossarjoista, jotka ei yleensä näyttelemisen osalta ole ihan sitä parasta a-luokkaa. Kummelit, Pulkkinen, Ketonen & Myllyrinne on kovia komedia osastolta. Itse kallistun ehkä tohon Raidiin parhaimpana, jos vaan yhen saa valita.
 

ilvesperhe

Luottopelaaja
Viestejä
2 483
Aloittaja kysyy kotimaista sarjaa, yksikössä eli yhtä. Vastaajat arpovat kuin tytöt H&M:n kesätoppirekin edessä, viiden vaihtoehdon välillä.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 644
Metsolat. Ensiesityksestä lähtien on sarja tullut 3-4 vuoden välein katsottua uudestaan ja koskaan ei kyllästy tuohon uskomattoman hyvin kirjoitettuun ja näyteltyyn tarinaan yrittämisestä, sekä elämän muista haasteista.

Toimii nykyään myös eriomaisena aikamatkana lapsuuteen ja nuoruuteen.
 
Viimeksi muokattu:

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 494
Salkkarit ja Tempparit tietenkin! Tai sitten ei.

Koska tämä selkeästi painottuu komediaan niin nostettakoon mukaan Pasila ja Kimmo. Pasilan uudelle kaudelle olisi ehdottomasti nyt tilausta. Pöysti valvomassa Uudenmaan rajoja. Taattua tykitystä. Kimmo toki heikkeni kausi kaudelta, mutta varsinkin ykköskausi oli loistava ja kakkoskausikin vielä hyvä. Näiden kahden lisäksi mainittakoon tuoreemmista komediasarjoista Sunnuntailounas.

TV-visoja tulee myös jonkin verran seurattua, joista oma suosikki on Jahti/Super-Jahti. Masked Singerin molemmat kaudet on myös väijytty. Luonnollisesti lähes kaikki hahmot tullut tiedettyä (ykköskausi oli naurettavan helppo, kakkoskausi vaikeampi).

Minäkään en vastannut yhtä sarjaa, enkä nostanut mitään suosikiksi. Miksi? Ihan siitä syystä, että olen kova jätkä.
 

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
432
Koska tämä selkeästi painottuu komediaan niin nostettakoon mukaan Pasila ja Kimmo. Pasilan uudelle kaudelle olisi ehdottomasti nyt tilausta. Pöysti valvomassa Uudenmaan rajoja. Taattua tykitystä. Kimmo toki heikkeni kausi kaudelta, mutta varsinkin ykköskausi oli loistava ja kakkoskausikin vielä hyvä. Näiden kahden lisäksi mainittakoon tuoreemmista komediasarjoista Sunnuntailounas.
Arvostan erittäin hyvää makua.
Kimmo oli timanttinen! Harmi, että Pamela Tola vaihtui pois ekan kauden jälkeen.

Pasila! "Jaa tykkäänkö lapsista? Joo tottakai, itsekin olin junnuna!". Tai se tyyppi, jolla on luokkansa paras hemoglobiini.

Sunnuntai lounas alkaa liian nopeasti toistamaan itseään mut kyllä sitä katsottua tulee.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 494
Kimmo oli timanttinen! Harmi, että Pamela Tola vaihtui pois ekan kauden jälkeen.

Pasila! "Jaa tykkäänkö lapsista? Joo tottakai, itsekin olin junnuna!". Tai se tyyppi, jolla on luokkansa paras hemoglobiini.

Kyllä. Jo pelkästään Tolan poistuminen heikensi sarjan tasoa.

Itselläni jäänyt Pasilasta parhaiten mieleen Repomiehen "En koske mömmöihin enää metrin kepilläkään! Kas, mömmöjä ja metrin keppi. Taidanpa koskea niitä vähän." tai Kontiovaaran "Olivatko vanhempasi simpukoita, kun olet tuollainen herrrrrkkuperse?!". Ei ehkä sanatarkasti noin, mutta sinnepäin kuitenkin.
 

Emmett_Brown

Luottopelaaja
Viestejä
1 673
Hovimäki pitäis varmaan ottaa uusintakatseluun taas joskus. Edes osittain hieman pökkelöt näyttelijäsuoritukset ei haittaa, kun muuten sen verran hyvin toteutettua kamaa.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 494
Koska tämä selkeästi painottuu komediaan niin nostettakoon mukaan Pasila ja Kimmo. Pasilan uudelle kaudelle olisi ehdottomasti nyt tilausta. Pöysti valvomassa Uudenmaan rajoja. Taattua tykitystä. Kimmo toki heikkeni kausi kaudelta, mutta varsinkin ykköskausi oli loistava ja kakkoskausikin vielä hyvä. Näiden kahden lisäksi mainittakoon tuoreemmista komediasarjoista Sunnuntailounas.

Lisätäänpä listaan vielä yksi, joka pääsi unohtumaan eli Luottomies. Hyvää kamaa tuokin.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Modernit miehet. Molemmat kaudet aivan loistavia. Jos ette ole katsoneet, katsokaa, löytyvät yle areenasta
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Komedioista Pasila on ylivoimainen. Myös Kummeli on ajaton. En ole aikaisemmin katsonut Ketonen & Myllyrinnettä, mutta nyt olen seurannut näitä viimeisimpiä uusintoja ja siellä on paljon hyviä oivalluksia. 1970-luvun vaihteessa Ilkamat uudisti kotimaista sketsiviihdettä anglosaksiseen suuntaan.

Draaman puolella on ollut aika hiljaista, mitä laatuun tulee. Muutama hyvä minisarja kuitenkin. Kahdeksan surmanluotia on aivan loistava. Samalta vuosikymmeneltä eli 1970-luvulta voisin mainita myös Solveigin laulun ja Elämänmenon.
 

papparainen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
195
Yksi suosikeistani Ihmisten puolue (v. 2008 -2010) on nyt YLE Areenassa! ”Katsottavissa 1.4.2021 alkaen toistaiseksi”.
 
Ylös