Ottelutulosveikkaus: TPS - Ilves 21.11.2017 klo 18:30

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 326
Vs: Ottelutulosveikkaus: TPS - Ilves 21.11.2017 klo 18:30

Aika radikaaleja toimia tarvitaan. Joukkueen pelaaminen on toki kokonaisuutena parantunut hieman, mutta silti alisuoritetaan pahasti.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 520
Vs: Ottelutulosveikkaus: TPS - Ilves 21.11.2017 klo 18:30

Urho Kaleva Kekkonen sanoi:
Tupsukorva35 sanoi:
... Raimo Vormisto? ...
Silvennoinen voisi tulla halvalla. Toivottavasti Vormistona, mutta meidän tuurilla paikalle tulisi Aimo Nivaska. ;)

Totta. Nivaska pääsi täysin unohtumaan, vaikka tuota pätkää on tullut jonkun verran täälläkin käytettyä ennen pelejä sekä niiden aikana. Olisi kyllä osuvampi valinta nykytilanteeseen. ;)

Itse ainakin haluan katsoa tämän Kiven projektin loppuun asti. Haluan uskoa, että näin ajattelee myös johto, kun juuri kesällä meni sorvaamaan sopimukseen yhden vuoden lisää.

Tietenkin Kivellä ja muulla valmennuksella on oma osansa tässä kyntämisessä. En itse ainakaan viime vuosilta muista, että nämä valmentajavaihdokset juuri olisivat joukkueiden kursseja pysyvästi kääntäneet. Esimerkiksi viime kaudella KooKoo ja Lukko kenkivät päävalmentajansa, mutta molempien joukkueiden kausi päättyi siitä huolimatta runkosarjaan.
 

Mielensäpahoittaja

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
417
Vs: Ottelutulosveikkaus: TPS - Ilves 21.11.2017 klo 18:30

Kyllä tässä Ilveksellä on pitkä matka menestykseen. Vihdoin kuitenkin pieniä askelia on otettu eteenpäin, mm toimisto, päävalmentaja ja muu valmennusjohto kiinnitetty useammaksi vuodeksi ja näiden muutamien nuorten, jo liigaa jonkin verran pelanneiden pelaajien kiinnittäminen.

Joukkueen hajottaminen atomeiksi, tyhjennysmyynnillä tai päävalmentajan potkuilla tuskin toisi mitään sen parempaa huomista. Ilveksen rosteri tarvitsee melkoista overhaulia tulevien parin vuoden aikana jos menestystä halutaan. Laakso, Rautiainen ja Sandell ovat kaikki pelaajia joiden kohdalla täytyy miettiä kuinka paljon enemmän he vielä voivat antaa tälle joukkueelle. Tuosta kolmikosta Sandellilla uskon olevan eniten annettavaa mikäli miehen terveystilanne pelaamisen sallii. Joukkue tarvitsee kuitenkin pari kovanluokan tekijää hyökkäykseen ja pari vanhempaa runkopelaajaa joiden suoritustaso pysyisi tasaisena vähintään 40 peliä runkosarjan matseista. Pakistoon kaksi ykköskorin miestä ja touhu näyttäisi kovin erilaiselta.

Joukkueesta lähtee Koivula ja Koppanen ennen ensi syksyä. Heidän tilalleen on turha nostaa junnuista ketään ja toivoa että sieltä löytyisi heidän tilalleen pelaajat. Itse suosisin tässä tapauksessa sitä että heidän tilalleen ostettaisi äijät mallia 7-10 vuotta liigakokemusta alla.

Surullinen tosiasia Ilveksen kannalta on, että tämä on ammattilaissarja jossa Ilves yrittää tehdä tulosta vasta uransa alkutaipaleella olevilla pelaajilla. Nähty on, ei ole toiminut juurikaan koskaan yhdessäkään seurassa. Korjatkaa toki jos olen väärässä
 
Ylös