Ottelutulosveikkaus Lukko-Ilves la 19.1.2019 klo 16.00

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 675
Se tästä vielä puuttuisi että KIVI sanoisi tavoitteen olevan vähemmän kuin kuusi! Jalo sanoi että tavoite sija kuusi ja silloin pitää MATERIAALIN ja PELAAJABUDJETIN olla myös sen mukainen. On ilveksen pelaajabudjetti sitten ilmoitettu vaikka 3 miljoonaksi niin rosteri ei ole viimekautta nimekkäämpi eikä kalliimpi. Jos saavutetaan tuo sija 6 niin loistavaa mutta se saavutetaan enemmän tuurin ja sattumien kuin panostuksen kautta. Rosteri on kuten itse olet ennustanut , liigan 10-12 tasoa. FAkta on se että näitä parempia sijoituksia tämän kauden liigassa tavoitellaan ”samalla” pelaajistoon käytetyllä rahalla ja saman tasoisella joukkueella kuin viimekaudellakin.
Ainoastaan puheisiin on panostettu huomattavasti viimekausia enemmän.

Tuurilla kuuden joukkoon? Hahaha, tuo jos mikä on täyttä paskaa.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 694
Ehkä sanavalinta oli outo mutta jotta jäsen rouhijakin ymmärtäisi niin pointti on että materiaali ja pelaajistoon käytetty raha on maksimissaan samaa tasoa viimekauteen verrattuna. Eli ei sellainen mitä itse toimitusjohtaja ilmoitti . Jos saavutetaan sija kuusi se ei todellakaan johdu panostuksesta materiaaliin tai käytettyyn rahaan vaan täysin ilveksestä riippumattomista tekijöistä.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Se tästä vielä puuttuisi että KIVI sanoisi tavoitteen olevan vähemmän kuin kuusi! Jalo sanoi että tavoite sija kuusi ja silloin pitää MATERIAALIN ja PELAAJABUDJETIN olla myös sen mukainen. On ilveksen pelaajabudjetti sitten ilmoitettu vaikka 3 miljoonaksi niin rosteri ei ole viimekautta nimekkäämpi eikä kalliimpi. Jos saavutetaan tuo sija 6 niin loistavaa mutta se saavutetaan enemmän tuurin ja sattumien kuin panostuksen kautta. Rosteri on kuten itse olet ennustanut , liigan 10-12 tasoa. FAkta on se että näitä parempia sijoituksia tämän kauden liigassa tavoitellaan ”samalla” pelaajistoon käytetyllä rahalla ja saman tasoisella joukkueella kuin viimekaudellakin.
Ainoastaan puheisiin on panostettu huomattavasti viimekausia enemmän.

Mainitset hyvin usein näistä puheista. Siitä saa sellaisen käsityksen, että johto pitäisi tiiviiseen tahtiin katteettomia puheita. Missä näitä pidetään, kun itse olen nähnyt vain pari-kolme Jalon johdonmukaista haastattelua? Vertaamassasi aikakaudessa annettiin tässä kohtaan positiivisia tulosvaroituksia ja päädyttiin rankkoihin tappioihin.

On tähän joukkueeseen sijoitettu sitten enemmän tai vähemmän kuin viime kauden joukkueeseen, niin tämä joukkue on pelannut ja pärjännyt paremmin. Koonnut enemmän pisteitä ja tehnyt enemmän maaleja. Joku maali on voinut tulla tuurilla, mutta vastaavasti tässä kaudessa on yhtälailla menetetty pisteitä huonolla tuurilla, hölmöilyillä tai erikoisilla tuomaritulkinnoilla.

Ongelma voi olla minussakin, kun olen sitä koulukuntaa, joka kokee ylpeyttä siitä, kun pelaaja pelaa paljon palkkaansa paremmalla tasolla. Tässä joukkueessa näitä pelaajia on useita. Parhaana esimerkkinä Joona Ikonen. Onneksi näitä ei vieläkään ratkaista pelkillä nimillä tai pelaajabudjeteilla. Silloin HIFK olisi vuodesta toiseen joko mestari tai hopealla.

Kulutettu raha ei välttämättä ole tae onnesta. Itse näit Laakson parempana sentterinä kuin yksikään tämän joukkueen sentteri. Tapsa olisi ehkä saatu jatkamaan isolla rahalla ja pelaajabudjettia olisi tuolloin käytetty enemmän kuin nyt. Se olisi sitten arvailua, että olisimmeko pärjänneet yhtään paremmin.

Itse uskon siihen, että johto ja valmentajat keskustelevat läpi kauden hyvinkin tiiviisti joukkueen tilanteesta ja mahdollisesta vahvistamisesta.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Jos saavutetaan sija kuusi se ei todellakaan johdu panostuksesta materiaaliin tai käytettyyn rahaan vaan täysin ilveksestä riippumattomista tekijöistä.

Eikös tämä ole aika legendaarinen lause? Eikö seurat sijoitu tässä 60 matsin pitkässä sarjassa hyvin pitkälle sille sijalle, minkä ovat pelisuorituksillaan ansainneet?
 

Optimisti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
831
En tiedä olenko jotenkin outo, mutta itselleni kelpaisi se suora pudotuspelipaikka, vaikka pelaajabudjetti olisi alle miljoonan. Saavutetaanko sitä nykyisellä toteutuneella pelaajabudjetilla, se on toinen kysymys. Mutta enpä tosiaan itkisi etukäteen (saati sitten jälkikäteen), jos joukkue pelaa itsensä kuuden joukkoon runkosarjassa.
 
Ylös