Otso Lieskivi-Virtanen

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 008
Ketjua pystyyn uudelle hankinnalle.

1672138032552.png


28-vuotias Otso Virtanen siirtyy KuPSista Tampereelle kaksivuotisella sopimuksella. Virtanen torjuu keltavihreiden maalilla ainakin kauden 2024 loppuun saakka.
196 senttimetriä pitkä Turun Kisa-Veikkojen kasvatti on pelannut KuPSin lisäksi TPS:ssa, IFK Mariehamnissa, mutta myös Skotlannissa asti Hibernian FC:ssa.

Tein Veikkausliigadebyyttinin Tepsissä, josta seuraavaksi siirryin Maarianhaminaan. Vietin siellä yhteensä kolme vuotta. Skotlannissa edustin vuoden Hibernian FC:tä, mutta palasin sieltä takaisin Suomeen ja sitä kautta KuPSiin peliajan perässä sekä ystävien ja perheen lähelle, Virtanen kertoo urastaan.

Virtanen on edustanut KuPSia kaudesta 2017 lähtien ja näiden kuuden kuluneen vuoden aikana Virtanen on ollut jokaisena Veikkausliigassa kolmen parhaan joukossa KuPSin paidassa. Hän edusti kuopiolaisseuraa yhteensä 154 ottelun verran pitäen nollat omassa päädyssään 45 kertaa voittaen Veikkausliigamestaruuden kerran ja Suomen Cupin kahdesti. Lisäksi hän on voittanut Suomen cupin yhden kerran IFK Mariehamnin riveissä.

Aika monta vuotta tosiaan vierähti Kuopiossa ja jokaisesta lähti mukaan mitali, Virtanen hymähtää.

Siirto Tampereelle tuli hyvään saumaan, kun Virtanen sai puolisonsa kanssa perheenlisäystä ja välimatka kotikaupunkiin Turkuun lyheni huomattavasti.

Kauden jälkeen pohdittiin agenttini kanssa vaihtoehtoja ja Ilves oli osoittanut kiinnostuksensa. Päätös siirtyä Tampereelle oli luonnollinen, sillä Ilves halusi minut kovasti joukkueeseen. Tiedän, että joukkueessa on kovia pelimiehiä, joten seura tuntui itselleni sopivalta, Virtanen kertoo.

Virtanen näkee tulevan kauden ainoastaan hyvänä mahdollisuutena palauttaa Ilves takaisin kärkijoukkueiden pariin.

Juteltuani urheilujohtaja Toni Hevonkorven kanssa, olimme samaa mieltä, että tavoitteena on mitalisijat ja sitä kautta Europelit. Ilveksellä oli viime kaudellakin kasassa hyvä joukkue, mutta mennyt on mennyttä ja joka kausi alkaa puhtaalta pöydältä.

Turkulaislähtöinen maalivahti kertoo tuovansa joukkueeseen kokemusta, mutta myös oman panoksensa pukukoppiin.

– Olen rauhallinen ja tasainen suorittaja, jolla on kova voitonnälkä. Olen tottunut pelaamaan menestyvässä ympäristössä, joka kasvattanut minua ihmisenä ja pelaajana. Olen myös perinteinen koppipelaaja, joten uskon että minulla on annettavaa myös Ilveksen pukukoppielämään, Virtanen naurahtaa.

Tavoitteena Virtasella on jatkaa yhtä menestyksekästä uraansa myös keltavihreissä.

– Lähtökohtaisesti haluan aina voittaa jotain, mutta myös pelata ehjän ja hyvä kauden. Haluan olla myös oma pelipaikkani parhaita pelaajia Suomessa, Virtanen kertoo.



Tervetuloa Otso!



 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 333
Ennen kuin joku muukin kuin minä ihmettelee tuota sukunimeä, niin mennyt siis naimisiin ja ottanut uuden yhdistelmäsukunimen. Luotetaan, että KuPSin tiedotteessa on tuo nimi oikein - Ilves menee pelkällä Virtasella ja Tamperelaisen mukaan mies on Lieskoski-Virtanen. No, onhan meillä totuttu vaikeisiin sukunimiin ja kuuluttajalle se on joka tapauksessa Virtakoski-Lieslahti tai sinne päin.


 
Viimeksi muokattu:

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 932
Hienoa että on jotakin positiivista ennen kauden alkua. Pituuttakin on Leislahteen verrattuna mukavasti
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 808
No, onhan meillä totuttu vaikeisiin sukunimiin ja kuuluttajalle se on joka tapauksessa Virtakoski-Lieslahti tai sinne päin.
Eli Leislahti-Virtanen? Onneksi nuo variaatiot ovat sentään perinteisiä suomalaisnimiä. :)

Hienoa, että tämä huhu piti paikkansa. Hoitaakohan Otso samalla myös maalivahtivalmennusta vai menikö minulla vaan ohi uuden valmentajan nimi?

Juteltuani urheilujohtaja Toni Hevonkorven kanssa, olimme samaa mieltä, että tavoitteena on mitalisijat ja sitä kautta Europelit. Ilveksellä oli viime kaudellakin kasassa hyvä joukkue, mutta mennyt on mennyttä ja joka kausi alkaa puhtaalta pöydältä.
Hyvä, että tavoitteena on muutakin kuin viimeinen europudotuspelipaikka, mutta en nyt tässä syksyn ja talven pessimismissä osaa nähdä mitalisijoja kovin todennäköisenä lopputuloksena. Toivottavasti olen aivan väärässä.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 808
Lienee harvoja poikkeuksia, kun on hyvä asia, että Tampereelta on lyhyempi matka Turkuun kuin Seinäjoelta.

Tosin voihan tuo ratkaiseva ero johtua Pennasestakin tai vaikka Ilveksen mitalitason organisaation muusta vetovoimasta.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 808
Selvisiköhän tuossa haastattelussa sukunimen oikea kirjoitusasu? Twiittiin on ainakin päätynyt vielä vanha "tavallinen Virtanen". Voihan se Virtanen olla tietysti myös sellainen brasilialaistyylinen taiteilijanimikin pidemmästä nimirimpsusta.
 

Kardaanikake

Tulokas
Viestejä
1
Selvisiköhän tuossa haastattelussa sukunimen oikea kirjoitusasu? Twiittiin on ainakin päätynyt vielä vanha "tavallinen Virtanen". Voihan se Virtanen olla tietysti myös sellainen brasilialaistyylinen taiteilijanimikin pidemmästä nimirimpsusta.

Lieskivi-Virtanen. Nyt olisi miljoonan taalan paikka saada pelaajakohtainen sponsorisopimus Iisalmesta ja luoda Otsolle brassityylinen lempinimi vähän liian pitkästä nimestään. Otso Lieskivi-Virtanen -> OLVI
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 333
Hesarin Klubin valmennussotkua käsittelevästä erinomaisesta jutusta nousi esiin yllättävä seikka, mitä kulisseissa oli puuhailtu sen jälkeen, kun Klubin kaikki moket menivät paskaksi:

Lähteiden mukaan Mäki tiedusteli ensin Ilveksen maalivahdin Otso Virtasen vuokraamista. Asiat oli jo sovittu Virtasen ja Ilveksen kanssa, kun Mäki ilmoitti yhtäkkiä, että siirto ei toteutuisikaan.

Tavallaan harmi että tämä ei toteutunut, koska oletan, että mahdollista loukkaantumisriskiä lukuun ottamatta Ilves olisi voinut tehdä tässä riskittä ihan hyvää tiliä (jos kyse olisi ollut siis loppukaudesta eli lähinnä Klubin europeleistä). Cupin finaali oli 30.9. ja sarjapaikka varmistui käytännössä melkein varmasti jo samoihin aikoihin.

Sitten taas jos tätä on puuhailtu jo ennen noita (Mäenpää loukkaantui PAOK-matsissa 21.9.), niin vuokra olisi ollut valtava riski ja pahimmassa tapauksessa oltaisiin nyt ilman Otsoa, liigapaikkaa ja cupin pyttyä. Toivottavasti tällaista venäläistä rulettia ei ole pelattu eikä pelata.
 
Viimeksi muokattu:

Berenger

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
817
Oli muuten onni, että Virtasen tötöily Haka -matsissa tuli juuri siinä pelissä. Ettei jossain tärkeämmässä.

En tiedä oliko sitten niin kylmä meidän molarilla, että piti tepsutella yli puolenkentän kun meillä oli kulma. Sitten tuli vastaisku ja Virtanen oli etäisyyksistä aivan kujalla.

Mastokangas ei toki olisi päässyt läpi, jos Jukkola olisi hoitanut liukunsa palloon kunnolla, että oli siinä sinällään monta monessa. Ja hieno oli nostokin kyllä Virtasen yli.

Joku voisi tässä kohtaa kirjoitella, että toimiiko joukkueen (tuleva) kapteeni tuollalailla, mutta en itse jaksa olla ihan niin raju.

Tosiaan hyvä, että hassutteli tuossa pelissä, jos jossain nyt sitten piti.
Eteenpäin.
 
Ylös