Mistä nimimerkkisi palstalla juontaa?

Ipan pakki

Vakiokokoonpanossa
Tällä mainiolla palstalla on lukemattomia nimimerkkejä joiden kirjoituksia lukiessa aina välillä miettii mistä moinen nimimerkki on oikein saanut alkunsa. Ystävät, toverit, avautukaa!

Oma nimimerkkini "Ipan pakki" saattaa ensivilkaisulta vaikuttaa tylsän harmaan geneeriseltä. Mutta tälläkin on tarinansa!

Muutin Tampereelle opiskelemaan tuolta hieman landemmalta (ei Mouhijärvi) 90-luvun puolivälissä. Opiskelukavereitteni joukossa oli sekä vahvasti Ilvekseen linkittyviä "kaupungin yöelämän kuninkaita" että jopa yksi ihan edustusjoukkueen rajoilla roikkunut entinen lupaus.

Talvi -94. Räntä sataa vaakatasoon. Riversiden jono 100 metriä Ratinan kävelysillalle. Kello liki puolenyön. Meikäläinen jonon hännillä. Perkele. Haukankatseeni bongaa yllättäen kuinka Hautamaan Juha, opiskelukaverini ja jotain muuta possea kävelee jonon ohi ja suoraan sisään! Juoksen jonon ohi Riverin ovelle, ehdin tarrata ovenkahvaan ennenkuin ovi lukittuu ja tempaisen sen auki. Jääkaappipakastimen kokoinen ovikerberos laittaa kätensä eteen ja kysyy jotta mitä vittua?? Hengästynyt meikäläinen puuskahtaa: "Oon Hautamaan seuruetta, oon uus Ipan pakki..."

"Aaaa! Tervetuloa herra! Hauskaa iltaa!"

Ja siitä se sitten lähti.

Ps. Olin tuossavaiheessa elämääni about 182cm/70kg...

Viimeksi muokattu:
Niin, tuolla 94-95 kaudellahan Ilves jäi jumboksi 29 pisteellä. Tokavika TuTokin keräsi 36pts (samoin kuin Tappara <3 )... 70 kiloinen pakki meni siis läpi kuin väärä raha!

Itellä joskus nuoruusvuosina kaveri soitti ja ihmetteli kun mua ei näkyny kotibileissä...yritin siinä jotain selittää mutta tää vaan tokas että ota ny se luutas ja lennä tänne :D

Tällä mainiolla palstalla on lukemattomia nimimerkkejä joiden kirjoituksia lukiessa aina välillä miettii mistä moinen nimimerkki on oikein saanut alkunsa. Ystävät, toverit, avautukaa!

Oma nimimerkkini "Ipan pakki" saattaa ensivilkaisulta vaikuttaa tylsän harmaan geneeriseltä. Mutta tälläkin on tarinansa!

Muutin Tampereelle opiskelemaan tuolta hieman landemmalta (ei Mouhijärvi) 90-luvun puolivälissä. Opiskelukavereitteni joukossa oli sekä vahvasti Ilvekseen linkittyviä "kaupungin yöelämän kuninkaita" että jopa yksi ihan edustusjoukkueen rajoilla roikkunut entinen lupaus.

Talvi -94. Räntä sataa vaakatasoon. Riversiden jono 100 metriä Ratinan kävelysillalle. Kello liki puolenyön. Meikäläinen jonon hännillä. Perkele. Haukankatseeni bongaa yllättäen kuinka Hautamaan Juha, opiskelukaverini ja jotain muuta possea kävelee jonon ohi ja suoraan sisään! Juoksen jonon ohi Riverin ovelle, ehdin tarrata ovenkahvaan ennenkuin ovi lukittuu ja tempaisen sen auki. Jääkaappipakastimen kokoinen ovikerberos laittaa kätensä eteen ja kysyy jotta mitä vittua?? Hengästynyt meikäläinen puuskahtaa: "Oon Hautamaan seuruetta, oon uus Ipan pakki..."

"Aaaa! Tervetuloa herra! Hauskaa iltaa!"

Ja siitä se sitten lähti.

Ps. Olin tuossavaiheessa elämääni about 182cm/70kg...
Jos muilla nimimerkeillä on näin pähee tarina niin @G pisteen aloitus tänne ja välittömästi

IMG_3411.jpeg

Supilla oli - ja on vieläkin - helvetin seksikkäät polkulihakset. Ei mulla muuta.

Kossi paino 25.2. helvetin sytyttävän tappelun Olssonia vastaan kun olin hallilla ja siitä lähtien on ollut tämä nimimerkki käytössä. Kuva tosin on vaihdellut pariin otteeseen, tällä hetkellä siinä on Jiko Laitinen ekan CHL maalin jälkeen

Hieno ketju.

Omasta nimimerkistä tuli tarinoitua toisessa ketjussa joskus, mutta kirjoitellaan nyt tähänkin. Ei toki avaajan tarinaan vertoja vedä.

Nimimerkkiä luodessa oli jokin pakonomainen tarve, että olisi jotenkin Ilvekseen liittyvä. Lopulta sitten tuli Tupsukorva.

Kun tämä ei riittänyt, vaan jostain syystä halusin lisätä jonkun numeron perään. Junnuna tuli pelattua paljon pihapelejä ja usein löysin itseni tolppien välistä veskan kamat päällä. Tuli fanitettua eri veskareita ja oli jokin tunne, että monilla oli numero #35 selässä. Siitä sitten muotoutui oma suosikkinumero, jota tuli myös käytettyä omassa harrastuksessa, kun salibandyssa tuli myös vahdittua oman joukkueen veräjää.

Peluuri varmaan jonkinlaisena respectinä palvelulle mitä tekevät joka samalla sopi hyvin nimimerkiksi. Itselleni elämän isoimpia juttuja Ilveksen lisäksi on se, että apua tarvitsevat ihmiset saavat apua ja teot joiden avulla maailmasta tulee askeleen parempi paikka. Mielestäni se ei saa tarpeeksi huomiota, kuinka kamala paikka tämä maailma päällisin puolin on ja kuinka isoja ongelmia ihmisillä saattaa olla ilman yhtään kaunistelua. No joo, vähän kaukaa haettu tarina mutta elän sillä mentaliteetilla, että pienistä puroista kasvaa joki.

Nuorempana Tesoman ulkojäillä pyörittelin maaleja Laineen nenänedestä ja täten omin tämän tittelin itselleni. Huom tähän liittyy kylläkin semmoinen seikka että olin lapsi tuolloin ja en voi todistaa että Lainetta vastaan pelailin mutta suunnilleen samanikäisenä ja Patrikin nimen kuuleena monesti jäillä niin pidän tätä skenaariota hyvin todennäköisenä.

Takaisin