Mikä luuri?

pakkopeli

Rivipelaaja
Viestejä
12
Mikäs luuri on jengillä käytössä? Mulla menee iPhone vaihtoon kun rupee olee akku pain vuoden jälkee niin huonossa hapessa... Noita HTCita ja Samsungeja kattellu ku niillä säästäis aika paljon rahaa mutta olis hyvä kuulla suosituksia. Iso näyttä olis todella jees. Esim toi Galaxy Note 3 näyttää ihan jees..
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 230
Vs: Mikä luuri?

Mulla on juurikin toi Note 3 käytössä. Hyvä on puhelin. Joku voi kokea puhelin isohkoksi, ainakin aluksi. Mut kyllä siihen tottuu. Rinnalle suosittelen Gearia. Etenkin autolla ajaessa on helppo hoitaa puhuminen kellon kautta.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 569
Vs: Mikä luuri?

Itellä hyviä kokemuksia HTC:n luureista. HTC One Max lienee se lippulaiva tällä hetkellä, mutta helvetin kallishan tuo on puhelimeksi. Mutta eivät nuo Samsungin laitteetkaan mitään huonoja ole. Applen tuotteita välttäisin vaikka ne taitavat olla suosituimpia heittämällä.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 893
Vs: Mikä luuri?

Itsellä Note 1 ja puolisolla Note 2. Ovat kyllä pirun loistavia kännyköitä. Suosittelen lämpimästi Note kolmosen hankintaa.
 

pakkopeli

Rivipelaaja
Viestejä
12
Vs: Mikä luuri?

HeGe41 sanoi:
Mulla on juurikin toi Note 3 käytössä. Hyvä on puhelin. Joku voi kokea puhelin isohkoksi, ainakin aluksi. Mut kyllä siihen tottuu. Rinnalle suosittelen Gearia. Etenkin autolla ajaessa on helppo hoitaa puhuminen kellon kautta.

Iso kokohan tarkoittaa myös isoa näyttöä, eli kun se mahtuu povariin niin ei ole koskaan liian iso :D Mutta joo, toi HTC One taitaa tulla parin viikon sisään kans, se näyttää aika hienolta kans, jos tommonen siis on.

AllNewHTCOne-LEAK-02-578-80.jpg

http://print24.com/blog/2014/03/all-new-htc-one-processor-and-battery-reportedly-outed-in-specs-leak/

Noi iPhonet on ollu tosi jees, en sen takia oo vaihtamassa, en vaan ole enää valmis maksamaan tiekokoneen hintaa älypuhelimesta. :eek: Ja isompi näyttö tosiaan himottaa...
 

Mikke

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
323
Vs: Mikä luuri?

Onko porukka miten seurannut tämän uuden suomalaisen Jollan kehitystä?

Olen itse vakavasti harkinnut hankkimista, kunhan laite saadaan beta-vaiheesta pois ja hintaa ehkä vielä tiputettua lähemmäs kolmeasataa kuin neljääsataa euroa.

Tällä hetkellähän löytyy Lumia 620, johon olen ollut tyytyväinen. Laite on vasenkätiselle hyvin käteen sopiva, niin että pystyy vaivattomasti aukaisemaan näyttölukon ja säätämään äänenvoimakkuutta. Tästä syystä arvostin myäs vanhaa HTC-puhelintani, jossa oli näytönavaus puhelimen päällä eikä sivulla.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 893
Vs: Mikä luuri?

Mikke sanoi:
Onko porukka miten seurannut tämän uuden suomalaisen Jollan kehitystä?

Olen itse vakavasti harkinnut hankkimista, kunhan laite saadaan beta-vaiheesta pois ja hintaa ehkä vielä tiputettua lähemmäs kolmeasataa kuin neljääsataa euroa.

Jolla pitäisi nyt olla täysversio eikä enää olisi beta. Ilmeisesti uusi ja suuri päivitys tullut. Tosin Betavaiheessa kun tuo oli, moni sanoi, että täyttä roskaa.

http://www.tietokone.fi/artikkeli/uutiset/jolla_nyt_valmis_sailfish_kayttojarjestelma_uudistui tuossa vielä uutinen
 

jorkkila

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
707
Vs: Mikä luuri?

Itellä ollut Jolla puhelin käytössä päivästä yksi. Tilasin viime keväänä ensimmäisenä ennakkotilauspäivänä eikä ole tullut kaduttua päätöstä! N9:stä tuli vaihdettua ja suuria odotuksia on koska käyttöjärjestelmässä on huikee potentiaali. Kehitys MeeGosta -> Sailfishiin ollu tosi hyvä, pojat on parantanut käytettävyyttä ja käyttöliittymää.

Tosiaan tällä viikolla tuli se uusin päivitys, jonka myötä ei ole enää Beta. Itelläni nyt ei ole ollut aikasemminkaan ongelmia tämän kanssa vaikka on tullut itse säädettyä puhelimen asetukset ja muut ominaisuudet läpi kotaisin.

399€ oli hyvä sijotus tähän, jos se nyt tonne 350 putois niin erittäin hyvän vastineen saisi rahoilleen. Specs hunterit saavat mennä samantein tuhlaamaan rahansa quad-coreihin mutta tässä ei ole kyse siitä koska toi Sailfish OS on toteutettu sen verran hyvin että puoletkin raudan tehosta niin pyörii paremmin kuin androidit. Luurista löytyy tosiaan dual-core prossu ja 1gb RAMia, silti pyörii kuin sula rasva pannulla ;) Ainoo mikä on niin tuo näytön resoluutio kun ei ole HD vaan qHD, tuo käyttöjärjestelmä näyttää meinaan vielä paremmalta HD näytöltä mutta ei ole kyllä haitannut tai häirinnyt tuo nykyinen näyttö.
Nettiyhteydet poikki akun saa kestämään kolmatta päivää ja netinkin kanssa menee päivä, puoltoista. Ja tosiaan Android softat pyörii myös niin eipä ole niistäkään pulaa sitten.

Tosiaan Jolla on myös julkaisemassa BootLoaderin Android puhelimiin eli voit asentaa Sailfish OS:n Androidin tilalle. Tulossa mm. Samsung Galaxy S3 ja Google Nexus 4. Youutuubi video edellämainitusta
 

Mikke

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
323
Vs: Mikä luuri?

Onko Sailfishissa itsessään sen omalle alustalle luotuja sovelluksia vielä miten hyvin tarjolla, esim. WhatsAppia tai Twitteriä? Pystyvätkö käyttäjät periaatteessa luomaan jakoon näistä "omia" versioitaan, kuten esim. WP-alustalla oli Instagramista ennen virallista versiota pitkään epävirallisia, mutta toimivia sovelluksia.
 

Lorppa

Espoon ainut Ilves fani
Viestejä
801
Vs: Mikä luuri?

Mikke sanoi:
Onko Sailfishissa itsessään sen omalle alustalle luotuja sovelluksia vielä miten hyvin tarjolla, esim. WhatsAppia tai Twitteriä? Pystyvätkö käyttäjät periaatteessa luomaan jakoon näistä "omia" versioitaan, kuten esim. WP-alustalla oli Instagramista ennen virallista versiota pitkään epävirallisia, mutta toimivia sovelluksia.

Kaverilla kesti 3 tuntia saada toimiva whatsappi sailfishiin. :D Mainitsi ainaki et puhelin piti nollata pariin otteeseen ja ladata helekatisti päivityksiä jne

Vastaus on siis että ei oo vielä kovin hyvin tarjolla mutta periaatteessa kaikkien android sovellusten pitäs toimia kunhan jaksaa säätää.
 

jorkkila

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
707
Vs: Mikä luuri?

Kehtaan väittää toisin. Ei ole ollut mitenkään hirveää säätöä WhatsUpin kanssa. En sitten tiedä mitä kaverisi on joutunut päivittelemään ellei tarkoittanut itse ohjelmaa johon tuli melkein päivittäin päivityksiä (syystäettä ohjelma oli pitkälti vasta kirjoitusvaiheessa ja bugeja korjattiin kokoajan). Ei ole virallista ohjelmaa tosiaan vielä, mutta yksi parhaita kolmannen osapuolen sovelluksia on jaossa. Samoin Twitteristä. Molemmat siis Sailfish natiiviohjelmia.

Sailfish applikaatioita on todellakin erittäin niukasti, mutta joka viikko tulee useita lisää.

Tosiaan laiteohjelmista itsessäänkään ei ollut vielä ennen viime viikkoa kuin Beta vaiheessa joten ei pidä olettaa ohjelmienkaan olevan "täysin valmiita".
 
Ylös