MA 13.2.2023 | Ilves - Sport

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 966
Pelin lopputuloksen tiesin melkein oikein. Näki, että Sport oli luovuttanut kaikilla osa-alueilla. Toivottavasti seurat ja Liiga heräävät todellisuuteen ja avaavat Liigan per heti!

Ilves kiitti ja tehtaili pelkästään komeita pusseja.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Varmaan näyttäytyy Dufvan armon pyytelyt hauskoina ja itsetuntoakin kohottavina meidän Ilves-kannattajien silmissä, mutta miettikää nyt ihan oikeasti osat päinvastoin: meidän valmentajamme olisi pelin jälkeen naureskelemassa ja pyytelemässä vastustajan valmentajalta armoa seuraavaan peliin?! Joo, Risto-setä on omanlaisensa velikulta, mutta onhan tämä nyt jokseenkin irvokasta. Ammattilaissarjaa pelataan ja ottelun jälkeen pyydellään jo armoa seuraavaan kohtaamiseen. Hehheh ja hauskaa on.
Mutta kuten muissakin ketjuissa puhuttu, systeemivika.
Vaikea korjata koska oy jne.
Mutta jos sama aika, mikä on käytetty sen vakuutteluun, miten hankala sarjajärjestelmää on muuttaa, olisi käytetty sen miettimiseen, että miten se muuttaminen onnistuisi, niin voitas olla jo pitkällä.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Mutta kuten muissakin ketjuissa puhuttu, systeemivika.
Vaikea korjata koska oy jne.
Mutta jos sama aika, mikä on käytetty sen vakuutteluun, miten hankala sarjajärjestelmää on muuttaa, olisi käytetty sen miettimiseen, että miten se muuttaminen onnistuisi, niin voitas olla jo pitkällä.

No mutta mä en nyt puhunut siitä, vaan oli tilanne mikä hyvänsä, niin mun silmissäni näyttäytyy hieman irvokkaana, kun toisen ammattilaisurheilujoukkueen valmentaja laukoo tuollaisia juttuja toiselle hymyssä suin juuri hävityn ottelun jälkeen. Dufva on Dufva, mutta kyllä silti asenne täytyy olla se, että armoa ei urheilussa pyydetä eikä haluta. Hauska mies, mutta vituttaisi tällainen pelleily, jos oma seura olisi kyseessä.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 935
Varmaan näyttäytyy Dufvan armon pyytelyt hauskoina ja itsetuntoakin kohottavina meidän Ilves-kannattajien silmissä, mutta miettikää nyt ihan oikeasti osat päinvastoin: meidän valmentajamme olisi pelin jälkeen naureskelemassa ja pyytelemässä vastustajan valmentajalta armoa seuraavaan peliin?! Joo, Risto-setä on omanlaisensa velikulta, mutta onhan tämä nyt jokseenkin irvokasta. Ammattilaissarjaa pelataan ja ottelun jälkeen pyydellään jo armoa seuraavaan kohtaamiseen. Hehheh ja hauskaa on.
En mä olis tossa tilanteessa vihainen valmentajalle kun seuran virallinen tiedote on tasoa: Luovutetaan ja ei harmiksi taaskaan päästy pudotuspeleihin. Kyllä Dufva ja pelaajat varmasti mieluummin olisivat valmistautumassa putoamiskamppailuun kuin pelaamas näitä höntsiä.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
No mutta mä en nyt puhunut siitä, vaan oli tilanne mikä hyvänsä, niin mun silmissäni näyttäytyy hieman irvokkaana, kun toisen ammattilaisurheilujoukkueen valmentaja laukoo tuollaisia juttuja toiselle hymyssä suin juuri hävityn ottelun jälkeen. Dufva on Dufva, mutta kyllä silti asenne täytyy olla se, että armoa ei urheilussa pyydetä eikä haluta. Hauska mies, mutta vituttaisi tällainen pelleily, jos oma seura olisi kyseessä.
Joo, epäilemättä näin.
Mutta enemmän mua jurppisi se itse teko, eli nämä tyhjennykset, jolla siltä valmentajalta(kin) vedetään matto alta.
Tuossa ehkä saa turhankin suuren huomion haastattelun viimeinen 30 s, asiallisesti se RD puhui ekassa puheenvuorossaan.
 

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
688
En mä olis tossa tilanteessa vihainen valmentajalle kun seuran virallinen tiedote on tasoa: Luovutetaan ja ei harmiksi taaskaan päästy pudotuspeleihin. Kyllä Dufva ja pelaajat varmasti mieluummin olisivat valmistautumassa putoamiskamppailuun kuin pelaamas näitä höntsiä.

Jotenkin joo itsekin tulkitsen nuo Riston jutut enemmänkin vaasalaisten omalle seurajohdolle kohdistettuna kettuiluna. Olettaisin, että kaveria kumminkin sapettaa rakentaa ilman työkaluja joku kuudesosa (?) kaudesta.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 559
Kotiuduttu matsista ja olihan tuo yksipuolinen näytös. Voittajasta ei ollut epäselvyyttä missään vaiheessa koska Ilves ei tullut löysällä asenteella peliin. Sport nyt ei ihan kaikkea kentälle jättänyt, mikä lienee ymmärrettävää kun joukkueen tukipilarit on vuokralla muualla. Maalit olivat hienoja ja parvi on kyllä henkilökohtaisesti paras paikka seurata kiekkoa tuolla areenalla. Hyvin kuulu osaston kannatus sinnekin, jopa ilman niitä kaiuttimista tulleita. Onneksi ilmeisesti vain virhe äänimiehen osalta. Jos jotain niin Pendo on tuonut Ilvekseen jämäkkyyden. Aina ei tarvitse täydellä höngällä painaa menemään mutta tosissaan pitää silti olla.

Kaksi matsia olen kerennyt Areenalla tällä kaudella katsomaan, ja voittoprosentti on vieläkin 100%. Tarvitsisi varmaan käydä useamminkin.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 830
Hienoa olla väärässä, että Ilves tuli tappamaan pelin heti alkuunsa, sai nopeasti pari maalia, eikä alkanut löysäillä ainakaan ihan täysin loppupeliäkään. Ratkaisu hyvissä ajoin ja saivat kuitenkin säästellä vähän paukkuja myös keskiviikolle.

Tokihan tuossa olisi saatettu saada jopa kaksinumeroiset voittolukemat, jos olisi puristettu ihan täysiä ja tylysti alusta loppuun asti ajoittaisen hienojen maalien hakemisen sijaan, mutta hyvä näin. Eikä se hienojen maalien yrittäminen jäänyt edes yritykseksi, vaan niitä tulikin kourallinen.

Keskiviikkona ei ole kaiken järjen mukaan luvassa näin helppo iltapuhde ja taas mitataan ammattimaisuutta tällaisen pelin jälkeen.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Joo, epäilemättä näin.
Mutta enemmän mua jurppisi se itse teko, eli nämä tyhjennykset, jolla siltä valmentajalta(kin) vedetään matto alta.
Tuossa ehkä saa turhankin suuren huomion haastattelun viimeinen 30 s, asiallisesti se RD puhui ekassa puheenvuorossaan.

No joo, näinhän se on. Lähinnä tuo vain alleviivasi tätä kaikkea pelleilyä, mitä Sportiin on nyt liittynyt. Surullista on tosiaan tämä suljetun sarjan tuotos.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
No mutta mä en nyt puhunut siitä, vaan oli tilanne mikä hyvänsä, niin mun silmissäni näyttäytyy hieman irvokkaana, kun toisen ammattilaisurheilujoukkueen valmentaja laukoo tuollaisia juttuja toiselle hymyssä suin juuri hävityn ottelun jälkeen. Dufva on Dufva, mutta kyllä silti asenne täytyy olla se, että armoa ei urheilussa pyydetä eikä haluta. Hauska mies, mutta vituttaisi tällainen pelleily, jos oma seura olisi kyseessä.

Jos huumori loppuu, on toivokin menetetty. Tilanteessa kuin tilanteessa. En hetkeäkään usko, että RD anoi armoa tosissaan vaan pilke silmäkulmassa ja tiedosti että näillä mennään mitä on annettu. Ei ammattiurheilukaan ole elämän ja kuoleman kysymys, vaan ammatti, jota tehdään toki intohimoisemmin kuin toimistorotan duunia, mutta silti. Fanitkin vois ottaa mallia, vaikka tilanne näyttää toivottomalta niin jätetään ne juustohöylät vaan juuston leikkaamiseen ja jos ei muuta keksitä valittamisen tilalle niin mennään vaikka poimiin mustikoita keskellä talvee..
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 709
En mä olis tossa tilanteessa vihainen valmentajalle kun seuran virallinen tiedote on tasoa: Luovutetaan ja ei harmiksi taaskaan päästy pudotuspeleihin. Kyllä Dufva ja pelaajat varmasti mieluummin olisivat valmistautumassa putoamiskamppailuun kuin pelaamas näitä höntsiä.


Onhan tuo tilanne johon Sport on Dufvan ja muun joukkueen ajanut sen verran paskamainen että en nyt oikein tiedä onko tuollaiseen tilanteeseen, jossa pelata pitää vailla panosta, mitään "oikeaa" tapaa suhtautua. Kun ei oikein itkeä tai raivota pressissä viitsisi, niin varmaan itsekin koittaisi sitten nauraa.

Tämäkin puoli kuuluu urheiluun, aina on niitä joita ei pelkästä hyvästä yrityksestä ja tsempistä mitenkään palkita. Jonkun täytyy aina hävitä ja olla se viimeinen (vaikka se onkin tällä kaudella SaiPa, se tuskin nyt vaasalaisia lämmittää). Näilläkin on oikeus käsitellä tuo tilanne miten parhaaksi näkevät.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 167
Kliinisesti hoidettu pakkopulla. Silloin kun nämä voitetaan niin näyttää kieltämättä todella helpolta ja vähän tylsältäkin, mutta juuri näin nämä pitää vetää. Onko se lopputulos sitten 3-0 vai 5-1 vai 8-1, niin sillä ei oikeasti ole mitään väliä. Lauantaina pitää muistaa sama asenne SaiPaa vastaan, eli ettei anneta mitään palaa missään vaiheessa. SaiPahan on jo pari irtopistettä vienyt pakkopullan juuttuessa vastustajan kurkkuun ja veikkaanpa, että Sportkaan ei ole tämän kauden viimeistä pistettään vielä saalistanut, vaikka tämän pelin nähtyään ei ikinä uskoisi.
 

Jonte

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
640
Sen verran pelistä on vielä sanottava, että kun sitä näki vielä tuolta töllöttimen puolelta, niin silmään pisti että meidän vaihtopenkillä ja usein myös jäällä oli selvästi hyvä tunnelma. Taisi siinä toisen erän alussa tulla hyvä vitsi penkillä, sillä koko penkki Pendo mukaan lukien tuntui nauravan :).
Lisäksi yhteistä tsemppiä ja hymyjä näkyi paljon. Lancaster esim siellä penkillä "töni" lähes kaikkiin vieressään oleviin pelaajiin hyvää fiilistä.

Tämä lupaa sikäli hyvää, että juuri tuollaisella asenteella joukkue saa itsestään enemmän irti kun kaikilla on fiilis korkealla ja tuetaan toista.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Sportin ongelma olikin siis vain se, että tää peli tuli vain liian nopeasti tyhjennysmyynti ilmoituksen jälkeen.
 
Ylös