Linus Rönnberg

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 333
Linus Rönnbergillä tavoitteena kansainväliset kentät
Lahjakas laitapelaaja Linus Rönnberg siirtyy kaksivuotisella sopimuksella Ilvekseen FC Interistä. Tammikuussa 18-vuotta täyttänyt ikäluokkansa maajoukkuepelaaja havittelee ammattilaisuraa ja uskoo Ilveksen olevan tällä hetkellä sopivin ympäristö tavoitteen saavuttamiseksi.

Tervetuloa Tampereelle! Mikä sai sinut valitsemaan juuri Ilveksen?
– Olin kuullut, että täällä hoidetaan asiat hyvin ja nuoret pelaajat kehittyvät ja pystyvät menemään urallaan eteenpäin. Minullakin päätavoite on päästä tulevaisuudessa ulkomaille pelaamaan, niin koin tämän nyt parhaana ratkaisuna. Ilves on osoittanut, että täältä on hyvät mahdollisuudet sinne päästä.

Olitko seurannut Ilveksen otteita jo pidempään?
– En ollut Ilvestä aikaisemmin mitenkään erityisen tarkasti seurannut, mutta Maksim Stjopinin kanssa olen maajoukkueleireillä paljon jutellut, ja hän on kovasti kehunut Ilveksen toimintaa.

Mikä on tavoitteena tälle ensimmäiselle kaudelle ja mitkä ominaisuudet ovat vahvuuksiasi ja missä taas eniten kehitettävää?
– Tavoitteena on saada ehjä ja hyvä kausi pelattua. Olen nopea ja taitava, mutta fysiikassa on vielä eniten kehitettävää.

Millaisen ensivaikutelman olet Ilveksestä saanut?
– Joukkue tuntuu todella mukavalta, minut on otettu hyvin täällä vastaan. Enkä ole vielä joutunut liikaa kuuntelemaan turkulaisvitsejäkään.

Onko Tampere sinulle entuudestaan kuinka tuttu kaupunki?
– Tampereella en ollut aikaisemmin käynyt kuin pelaamassa, joten tämä on aivan uusi kaupunki minulle. Ilman navigaattoria en kyllä vielä osaa täällä liikkua.

Sinäkin, kuten niin moni muu Ilveksen pelaajista, olet ollut mukana maajoukkuekuvioissa. Mikäs tilanne sillä rintamalla on tällä hetkellä.
– Olen ollut 2003-syntyneiden maajoukkueringissä mukana. U18- joukkueella on kohta tulossa leiri, ja katsotaan josko kutsu sinne tulisi. Syksyllä olisi mahdollisuus päästä U19- EM-kisoihin.


 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 333
Rönnbergin voisi nostaa esiin myös yhtenä esimerkkinä tämän kauden erikoisista valinnoista. Päästettiin maaliskuussa Tepsiin, missä nyt sitten tehnyt 9 matsiin jo 4 maalia ja saanut kehuja otteistaan. 19-vuotias kaveri ja sarjaa alempana joo, mutta tässä nyt yksi laitapelaaja, jollainen meillä oli kasvamassa ja nyt ei ole ketään oikein sille pelipaikalle edes laittaa. Samaan aikaan luotto muutamaan tuhnuun on loputon. Kai Köpi tietää, mikä on idea.

Ps. Mode, siirrä ketju exiin.
 

Lima

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
971
Rönnbergin voisi nostaa esiin myös yhtenä esimerkkinä tämän kauden erikoisista valinnoista. Päästettiin maaliskuussa Tepsiin, missä nyt sitten tehnyt 9 matsiin jo 4 maalia ja saanut kehuja otteistaan. 19-vuotias kaveri ja sarjaa alempana joo, mutta tässä nyt yksi laitapelaaja, jollainen meillä oli kasvamassa ja nyt ei ole ketään oikein sille pelipaikalle edes laittaa. Samaan aikaan luotto muutamaan tuhnuun on loputon. Kai Köpi tietää, mikä on idea.

Ps. Mode, siirrä ketju exiin.
Rönnberg ei ollut liigatasoinen pelaaja peleissä missä sai näytönpaikan. Noin nuoren ja lahjakkaan pelaajan ollessa kyseessä pitkä sopimus vuokrauksella olisi voinut olla hyvä vaihtoehto.
 
Ylös