Leo Kyllönen

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 331
Ilves Futis-Liigan kasvatti Leo Kyllönen haluaa seurata Naatin, Laurin ja Maksimin jalanjälkiä

17-vuotias keskikenttäpelaaja Leo Kyllönen allekirjoitti 1 + 2 -vuotisen sopimuksen edustusjoukkueen kanssa. Talvikauden joukkueen mukana harjoitellut lahjakas nuorukainen vakuutti valmennusjohdon otteillaan, joten jälleen yksi Ilves-junioripolun läpikäynyt pelaaja pääsee toteuttamaan unelmaansa.

Ilves nosti talvikauden harjoituksiin useampia lahjakkaita nuoria pelaajia, joista muutama palkittiin hyvistä esityksistä sopimuksella Edustusjoukkueen kanssa. Yksi heistä on 17-vuotias keskikentällä niin keskellä kuin laidassakin pelaava Leo Kyllönen, joka viime kesänä oli voittamassa Ilveksen riveissä A-nuorten Suomen mestaruutta. Nuori mies kuuluu myös ikäluokkansa maajoukkueeseen.
– Pikkupojasta asti olen unelmoinut pelaamisesta Ilveksen edustusjoukkueessa, joten todella hienot fiilikset on saada se unelma toteutumaan. Kovasti olen sen eteen töitä tehnyt, hienoa että kova työ on tuottanut tulosta. Sopimus tuli oikeastaan juuri siinä vaiheessa, mitä olin suunnitellutkin. Tässä vaiheessahan lahjakkaimmat pelaajat yleensäkin sopimuksen saavat.

Leo aloitti jalkapallon pelaamisen Suomen suurimassa jalkapallon korttelisarjassa Ilves Futis-Liigassa.
– Olin varmaan neljän tai viiden vanha, kun aloitin Futis-Liigassa Ilveksen Siivikkalan joukkueessa. Olen todellakin koko keltavihreän junioripolun läpikäynyt pelaaja ja olen siitä erittäin ylpeä.

Nuorukainen kokee ihanteellisena Ilveksen joustavan yhteistyön eri joukkueiden välillä. Oma kehitysjoukkue samassa kaupungissa mahdollistaa loistavan mahdollisuuden kehittyä ja saada varsinkin peliminuutteja.
– Se on erittäin tärkeää, että Ilveksessä on niin toimiva yhteistyö eri joukkueiden välillä. Varsinkin nyt, kun minullekin varmaankin kertyy pelejä myös Kakkosessa. Helpottaa todella paljon, kun yhteistyöjoukkue on samassa kaupungissa ja vielä samassa seurassa. Kakkosen joukkue on erittäin laadukkaasti valmennettu joukkue, joten kehitystä tapahtuu, vaikka pelaisikin siellä. On meille nuorille pelaajille tärkeää saada minuutteja ja vastuuta Kakkosessa, jotta olemme valmiita siirtymään Edustusjoukkueen peleihin.

Vaikka yksi lapsuuden unelma Leolla nyt toteutuukin, on seuraava jo mielessä. Viime aikoina julkaistut siirtouutiset Lauri Ala-Myllymäestä, Naatan Skytästä sekä Maksim Stjopinista nostaa unelmaa omasta kansainvälisestä urasta.
– Ulkomaan kentille minäkin tähtään, joten samaa polkua on tarkoitus Laurin, Naatin ja Maksimin perässä kulkea. Ilves on tällä hetkellä paras paikka Suomessa nuorelle pelaajalle kehittyä ja päästä ulkomaille. Tietysti se vaatii pelaajaltakin paljon eli ei se pelkästään mukana roikkumisella tapahdu.

Leo tietää fiksuna pelaajana myös omat vahvuutensa sekä kehityskohtansa.
– Pelin ymmärtäminen on vahvuuteni sekä useamman pelipaikan pelaaminen. Myös pallollinen pelaaminen lukeutuu vahvuuksiini, kuljettaminen, syöttäminen ja haastaminen. Tavoitteena on kasvaminen aikuisten peleihin, saada kokemuksen kautta itseluottamusta ja varmuutta pelata omilla vahvuuksillani.

Omaa tulevan kauden rooliaan hän näkee nousujohteisena polkuna Kakkosen kautta Veikkausliigaan.
– Varmaan alussa tulee pelattua paljon Kakkosessa, joten tavoitteena on siellä saada isoja minuutteja ja kehittää itseäni, jotta loppukaudesta niitä minuutteja tulisi sitten Veikkausliigassa.

Jalkapalloon panostaminen on Leolle iso ja tärkeä juttu, mutta välillä on hyvä jättää arkihuolet sivuun ja tehdä jotain ihan muuta.
– Olen nyt hiljalleen aloitellut itsekseni kitaran soittamista, en siis käy missään tunneilla. Se vaatii niin paljon keskittymistä, että se vie helposti jalkapallon ja muun arjen pois mielestä. Se on mukavaa touhua ja alkaa jo hiljalleen sujumaankin.


 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 331
Mitä näitä tiedottamaan, mutta päivän molariuutisessa julkaistun sopimustilanteen mukaan Kyllösellä on sopimus kaudesta 2023. Jotenkin ajattelisi, että nämä optioiden käyttämiset uutisoitaisiin selvästi vaikka olisikin "vain" omasta junnusta kyse.
 

Berenger

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
815
"Leo Kyllönen allekirjoitti 1+2 -vuotisen sopimuksen edustusjoukkueen kanssa" ,kertoo tuo tiedote kaudelta 2022.

Eikös Kyllösellä sitten pitäisi olla sopimus kauteen 2024, jos tuo kahden kauden optio on lunastettu. Ota näistä nyt sitten selvää.. On niin hyvää tuo tiedottaminen.
 

Masce

Luottopelaaja
Viestejä
2 033
"Leo Kyllönen allekirjoitti 1+2 -vuotisen sopimuksen edustusjoukkueen kanssa" ,kertoo tuo tiedote kaudelta 2022.

Eikös Kyllösellä sitten pitäisi olla sopimus kauteen 2024, jos tuo kahden kauden optio on lunastettu. Ota näistä nyt sitten selvää.. On niin hyvää tuo tiedottaminen.

Tuo uutinen on helmikuulta 2021, eli tuo kotisivujen sopimuslistaus on ihan oikeassa sen suhteen, että soppari päättyy 2023.

Oma keskustelunsa on sitten se, miksei talvella 21-22 kerrottu lainkaan optioiden käytöstä. Kyllönen toki "vain" oma kasvatti, mutta eipä tuolloin kerrottu Kalle Katzinkaan 1+2 -mallisen sopimuksen option aktivoinnista, vaikka tammikuussa kyllä saatiin haastattelu ulos, jossa mies kertoi olevansa valmiina tositoimiin: https://ilvesedustus.fi/kalle-katz-valmiina-tositoimiin-pitkan-tauon-jalkeen/

Mutta kaipa tässä saa olla iloinen, että on tiedotettu edes sopimuksista. Eipä ole paljon Oiva Jukkolan tai Noel Hasan sopimuksista kuulunut mitään, vaikka ovat ringissä, kotisivuilla ja pelaajalistauksissa olleet jo monta kautta. Nyt saatiin ensimmäistä kertaa edes jotain vihiä sopimusten kestosta.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 331
Kyllönen treenannut ja pelannutkin TPS:n paidassa jo yhden harkkamatsin, joten voitaneen todeta että ei kuulu Ilveksen suunnitelmiin ja ketjun voi siirtää exiin.
 

Berenger

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
815



Kyllönen siirtyy Ykkösliigaan ja Kotkaan.

Toivottavasti saa hyvin vastuuta ja lunastaa ainakin joskus välähdelleen potentiaalinsa.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 331
Oho, sai pitkän sopimuksen. Kaikkea hyvää ja valmiimpana takaisin!

"Sopimukseni on 2+1-vuotinen. Fiilikset ovat odottavaiset. Olen lähtenyt hakemaan uutta vauhtia uralleni
ja minulla on kova halu auttaa KTP takaisin sinne minne se kuuluu eli Veikkausliigaan, Kyllönen sanoo.

Alle 15-, 16- ja 18-vuotiaiden maajoukkueet kolunnut 180-senttinen Kyllönen tähtää urallaan korkealle.
- Ulkomaille pääsy on ultimaattinen tavoite. Haluan tehdä tästä työn itselle, tuore kotkalainen painottaa."

 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 410
Tämä on varmasti hyvä siirto ja vie häntä eteenpäin.
 
Ylös