LA 26.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit SaiPa-Ilves

asiantuntijapiirit

Rivipelaaja
Viestejä
26
Vs: LA 26.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit SaiPa-Ilves

Itse käsitin, että pelin voittaa se joukkue, joka tekee enemmän maaleja. Olin ilmeisesti väärässä, nyt tiedän, että voittaja on se joukkue, joka kontrolloi kiekkoa enemmän.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 337
Vs: LA 26.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit SaiPa-Ilves

asiantuntijapiirit sanoi:
Itse käsitin, että pelin voittaa se joukkue, joka tekee enemmän maaleja. Olin ilmeisesti väärässä, nyt tiedän, että voittaja on se joukkue, joka kontrolloi kiekkoa enemmän.

Itse käsitin, että joukkueen peli voi parantua selvästi vaikka joukkue tekisi yhtä paljon / yhtä vähän maaleja kuin edellisissä peleissä. Nyt tiedän että vain maalit ratkaisee pelaamisen tason.

Kilpikonnapuolustuksella, norsupuruilla ja yhdellä vastustajan omiin tekemällä maalilla siis voittoon jatkossa! Luottakaamme näihin karsintojen koittaessa. Siihen asti voidaan odotella harjoittelematta.

***

Sitten asiaan. Katsoin pelistä vain kaksierää, ja niistä ensimmäinen oli Ilveksen selkeää hallintaa. Heti akasta aloituksesta kävi ilmi että Tuokkola on saanut ajatuksiaan sisään: Aloitusvoitto, pakki peruuttaa hieman, hyökkääjät tulevat alhaalta hakemaan kiekkoa ja Ilves hyökkää viisikkona kolmelta kaistalta SaiPan alueelle. Montako kertaa Raipen aikana?

Varsinkin tuota että hyökkääjät pysyvät kaitoillaan ja pitävät pelin leveänä, tervehdin ilolla. Myös se, että hyökkääjät ei karkaa pakeilta ja se että pakki kääntää hyökkäyksen takaisin jos ei avauspaikkaan löydy, ovat selvästi Tuokkolan aikaansaannosta ja edistystä. Nämä asiat toteutui hyvin etenkin ensimmäisessä erässä.

Myös ylivoimaa oli muutettu ja sitä pyöritettiin vasemmalta puolelta. Pyörittäjinä Ruuttu ja Kivimäki, joista Kivimäki pelasi enemmän pakin paikkaa.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 820
Vs: LA 26.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit SaiPa-Ilves

asiantuntijapiirit sanoi:
Itse käsitin, että pelin voittaa se joukkue, joka tekee enemmän maaleja. Olin ilmeisesti väärässä, nyt tiedän, että voittaja on se joukkue, joka kontrolloi kiekkoa enemmän.

Ehkä jonain herkkänä hetkenä saatat tuoda johonkin asiaan jopa oman näkemyksesi pelkän toisten kirjoituksista irvailun sijaan. En nyt suoranaisesti henkeäni pidättele sitä odotellessa, mutta jännän äärellä tässä ollaan. Nimimerkin takaa hassuttelu ja saivartelu on toisaalta varmaan ihan kiva harrastus, eli jos tuosta nyt jotenkin kostut, niin anna palaa.
 
Ylös