Konsta Mäkinen

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 284
Konsta edustaa tyypillistä taitopelaajaa. Nopea ja rohkea kiekon kanssa, ainakin oli viime kaudella. Tämä kausi ei ole mennyt aivan niin hyvin kuin toivoin. Maran ja Peltolan loukkaantuessa Konstan rooli kasvoi miestä suuremmaksi ja homma ei toiminutkaan enää niin kivasti. Siitä osoituksena teholukema -12.

Konsta pitäisi saada takaisin itseluottamuksensa ja se ehkä parhaiten onnistuisi LeKissä. Tulevaisuudessa Konstan kannattaisi hankkia lisää muskeleita, jottei olisi aivan rätti siellä kaukalossa.
 

Esa Kauppila

Rivipelaaja
Viestejä
17
Vs: Konsta Mäkinen

Konstan tapauksessa on turha puhua itseluottamuksen puutteesta. Sitä ei Mäkiseltä tule koskaan puuttumaan. Onnistumisia vaan kaivataan ja oikeita tapoja sen itseluottamuksen käyttämiseen. Muuten tuloksena on Troy Milamin kaltainen hasardipakki.
 

Leena Rehumäki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
699
Vs: Konsta Mäkinen

Joissain kohdin Konsta on ampumapaikan tullen pyrkinyt liian nöyrästi syöttämään nimekkäämmälle parilleen, ettei tule sanomista, että junnu on itsekäs...
 

kotivuori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
198
Vs: Konsta Mäkinen

Mäkinen ei ole vielä valmis liigajäille, ainakaan isoon vastuuseen. Kahden metrin syötöt menevät metrin ohi, ja tuntuu kuin syöttö ei lähes koskaan tule lapaan. Puutteita myös puolustuspelaamisessa. Pidän Hovista jopa varmempana puolustajana, ja siksi luulen että peltolan ja järventien tervehdyttyä nimenomaan mäkinen on se joka lähtee LeKiin.

Kaikki kunnia Mäkiselle rohkeudesta yrittää pelata kiekollista peliä, mutta oma pää pitää saada kuntoon ennenkuin ajatellaan ylöspäin.
 

Bracket

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
183
Vs: Konsta Mäkinen

kotivuori sanoi:
Mäkinen ei ole vielä valmis liigajäille, ainakaan isoon vastuuseen. Kahden metrin syötöt menevät metrin ohi, ja tuntuu kuin syöttö ei lähes koskaan tule lapaan. Puutteita myös puolustuspelaamisessa. Pidän Hovista jopa varmempana puolustajana, ja siksi luulen että peltolan ja järventien tervehdyttyä nimenomaan mäkinen on se joka lähtee LeKiin.

Kaikki kunnia Mäkiselle rohkeudesta yrittää pelata kiekollista peliä, mutta oma pää pitää saada kuntoon ennenkuin ajatellaan ylöspäin.

Kuulostat ihan Viitakoskelta, joka kuullun perusteella huutaa pakeille, että "pura, pura", "huolella, huolella", eikä mitään muuta. Juuri se pelityyli, jolla pelaajat ja Ilves kehittyy. Kyllä se tarvii jonkinlaista kiekollista peliä, että tästä vielä noustaan. Ei joka peli voi olla vaan taistelua elämästä ja kiekon purkamista.
 

kotivuori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
198
Vs: Konsta Mäkinen

Bracket sanoi:
kotivuori sanoi:
Mäkinen ei ole vielä valmis liigajäille, ainakaan isoon vastuuseen. Kahden metrin syötöt menevät metrin ohi, ja tuntuu kuin syöttö ei lähes koskaan tule lapaan. Puutteita myös puolustuspelaamisessa. Pidän Hovista jopa varmempana puolustajana, ja siksi luulen että peltolan ja järventien tervehdyttyä nimenomaan mäkinen on se joka lähtee LeKiin.

Kaikki kunnia Mäkiselle rohkeudesta yrittää pelata kiekollista peliä, mutta oma pää pitää saada kuntoon ennenkuin ajatellaan ylöspäin.

Kuulostat ihan Viitakoskelta, joka kuullun perusteella huutaa pakeille, että "pura, pura", "huolella, huolella", eikä mitään muuta. Juuri se pelityyli, jolla pelaajat ja Ilves kehittyy. Kyllä se tarvii jonkinlaista kiekollista peliä, että tästä vielä noustaan. Ei joka peli voi olla vaan taistelua elämästä ja kiekon purkamista.

Nyt ymmärsit väärin. Kyse ei ole kiekon purkamisesta vaan syöttö- ja avaamispelistä. Avaussyöttö täytyy onnistua, että päästään hyökkäysalueelle, ja mäkisen avauksella on tapana joko jäädä taakse tai livahtaa pitkäksi. Mäkinen on ihan näppärä käsistään en sitä sano.
 

Mortal

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
553
Vs: Konsta Mäkinen

Minulle tulee Konstasta mieleen nuori Ville Koistinen. Ei Villekään ikinä nöyrä ole ollut. Sulava liike ja huikea (jopa ylikova) pelirohkeus ovat asioita, jotka ovat Mäkisen pelin perusta. Ei Konstasta parempaa pelaajaa tule muottiin puristamalla.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 228
Vs: Konsta Mäkinen

Mortal sanoi:
Minulle tulee Konstasta mieleen nuori Ville Koistinen. Ei Villekään ikinä nöyrä ole ollut. Sulava liike ja huikea (jopa ylikova) pelirohkeus ovat asioita, jotka ovat Mäkisen pelin perusta. Ei Konstasta parempaa pelaajaa tule muottiin puristamalla.
Tätä samaa sanoin jo viime keväänä. Pakkipulan vuoksi Konsta on vaan joutunut liian kovan taakan alle ja se näkyy pelitason heilahteluna.
 

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 161
Vs: Konsta Mäkinen

Lisättäköön vielä, että Konstan ensimmäinen liigamaali oli hieman vastaavanlainen kuin Koistisella muinoin. Toisin Villen ensimmäinen maali oli vuoden 2001 prossipelin voittomaali oikealta B-pisteeltä. Siis Raipen paikalta ja itse Raimo Helmisen syötöstä.

Ja kuten Koistinen, myös Mäkinen pelaa uhkarohkeasti ensimmäillä kokonaisella kaudellaan. Voi, kun vieläkin puistattaa pakkipari Koistinen - Bruun kaudella 2001-02.

Tosin huomioida täytyy, että jääkiekko liigatasolla on muuttunut vuosikymmenessä paljon. Talenttia Mäkisellä on, sitä tuskin kukaan kieltää. Silti nuorukaiselle tekisi hyvää välillä huilata ja katsoa peliä lintuperspektiivistä popcornien ääressä ja ymmärtää myös se, että töitä pitää tehdä edes noustakseen liigajyräksi. Ja paljon.
 

Weikko Nieminen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
210
Vs: Konsta Mäkinen

vilperi sanoi:
Lisättäköön vielä, että Konstan ensimmäinen liigamaali oli hieman vastaavanlainen kuin Koistisella muinoin. Toisin Villen ensimmäinen maali oli vuoden 2001 prossipelin voittomaali oikealta B-pisteeltä. Siis Raipen paikalta ja itse Raimo Helmisen syötöstä.
http://www.youtube.com/watch?v=Jn_xpmimc-U
Sitä en muista, millainen Koistisen ensimmäinen maali oli, mutta kyllä tuon mainitsemasi maalin Helminen teki ja Koistinen syötti.
Sori offtopic.
 

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 161
Vs: Konsta Mäkinen

Weikko Nieminen sanoi:
vilperi sanoi:
Lisättäköön vielä, että Konstan ensimmäinen liigamaali oli hieman vastaavanlainen kuin Koistisella muinoin. Toisin Villen ensimmäinen maali oli vuoden 2001 prossipelin voittomaali oikealta B-pisteeltä. Siis Raipen paikalta ja itse Raimo Helmisen syötöstä.
http://www.youtube.com/watch?v=Jn_xpmimc-U
Sitä en muista, millainen Koistisen ensimmäinen maali oli, mutta kyllä tuon mainitsemasi maalin Helminen teki ja Koistinen syötti.
Sori offtopic.

Niin se muisti alkaa pätkimään, kun ikää tulee liikaa. Taisi tilanne ollakin niin - kuten kuvanauha osoittaa - että Koistinen saa ensimmäisen liigapinnansa ensimmäisessä liigapelissään syöttämällä Raipen paikalta oikealta B-pisteeltä itselleen Raipelle.

No, eiköhän viikonloppuna saa jälleen aivosoluja tuhottua, että saa tämänkin tapahtuman tallennettua muistikoppaan visusti talteen.
 

minzu85

Guest
Vs: Konsta Mäkinen

Mäkinen tuollaisten itku raivareiden jälkeen ei pelaisi minun joukkueessa.
 

minzu85

Guest
Vs: Konsta Mäkinen

Mikko Määttänen sanoi:
minzu85 sanoi:
Mäkinen tuollaisten itku raivareiden jälkeen ei pelaisi minun joukkueessa.

Lisätietoja tästä?
Kokoajan menetteli kiekkoa sit kaiken kukkuraksi lähti avaamaan hyökkäystä ni saipalainen katkaisi sen niin hermostui ja löi saipalaista mailalla niin et oma maila katkesi....
 

neff-u

Guest
Vs: Konsta Mäkinen

minzu85 sanoi:
Mikko Määttänen sanoi:
minzu85 sanoi:
Mäkinen tuollaisten itku raivareiden jälkeen ei pelaisi minun joukkueessa.

Lisätietoja tästä?
Kokoajan menetteli kiekkoa sit kaiken kukkuraksi lähti avaamaan hyökkäystä ni saipalainen katkaisi sen niin hermostui ja löi saipalaista mailalla niin et oma maila katkesi....

Vastaavaa turhautumista nähtiin myös, kun Välimaa tökkäisi vastustajan mailan kauemmaksi. Molemmista tilanteista jäähyt. Mäkisellä oli vaikea ottelu ja kaksi jäähyä sen päälle. Tässä odottaa innolla Järventie, Kesä ja Tukio kolmikon palaamista pakkiosastoon. Odottaisi Mäkisen lähtevän ekana hakemaan vauhtia Lekistä.
 

jjjokkkku

Rivipelaaja
Viestejä
93
Vs: Konsta Mäkinen

Kyllä tänään oli taas Mäkiseltä melkoinen suoritus... turhia säntäilyjä sinne tänne, kummallista haparointia luistimilla (kaatui 2 kertaa itsekseen päästäen kaverin vapaasti maalille), ajettiin täysin pystyyn 2 kertaa, kerran tiputti kiekon hanskastaan suoraan vastustajan lapaan "syöttäen" tämän läpiajoon.. Tässä Mäkisen pelin kohokohdat, toivottavasti jäi viimeiseksi peliksi pitkiin aikoihin..
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 922
Vs: Konsta Mäkinen

jjjokkkku sanoi:
Kyllä tänään oli taas Mäkiseltä melkoinen suoritus... turhia säntäilyjä sinne tänne, kummallista haparointia luistimilla (kaatui 2 kertaa itsekseen päästäen kaverin vapaasti maalille), ajettiin täysin pystyyn 2 kertaa, kerran tiputti kiekon hanskastaan suoraan vastustajan lapaan "syöttäen" tämän läpiajoon.. Tässä Mäkisen pelin kohokohdat, toivottavasti jäi viimeiseksi peliksi pitkiin aikoihin..

Ja pelasti Ilveksen takaiskulta pelaamalla just ja just mailan pois Willsieltä eikä pystynyt täten rystyltä tekemään maalia.
 

minzu85

Guest
Vs: Konsta Mäkinen

Joo kyllä Konstaa olen haukkunut puolustamisesta mut kyllä tässä Tps pelissä hoiti ruutunsa.
 
Ylös