Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
4 949
Lasketaanko se MM-kisojen katseluksi jos on unohtanut YLEn päälle televisioon eikä raaski kääntää kanavaa pois kun Mikko Aaltosta on niin miellyttävä kuunnella?

Ei tätä kyllä pysty itselleen mitenkään selittään, mutta en kyllä rehellisesti tiedä pystynkö oleen katsomatta :rolleyes:
Onhan nämä kisat urheilun irvikuva, mutta en ymmärrä ihmisiä jotka kovaan ääneen julistavat kuinka ei katso kisoja koska syyt, mutta olympialaisia sekä em-kisoja katsottiin ilosella ilmeellä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 525
Onhan nämä kisat urheilun irvikuva, mutta en ymmärrä ihmisiä jotka kovaan ääneen julistavat kuinka ei katso kisoja koska syyt, mutta olympialaisia sekä em-kisoja katsottiin ilosella ilmeellä.
Joo mää kritisoin/haukun näitä kisoja niin paljon kuin kerkeän niinkuin esimerkiksi myös venäjän Olympialaisia ja mm-kisoja, mutta myönnän kyllä samalla oman selkärangattomuuteni katselemalla kisoja. No Olympialaisia en seurannut.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 287
Ei jumalauta, perheessä melkovarmasti enterorokko tartunta, lapset sairasti viimeviikolla, nyt kesken työvuoron veti itellä kurkun kipeeksi, alaselän jännän kipeeksi ja kuumetta mittaamatta lähelle 39, likka pyysi peliin ja uimaan pitäisi viedä vkpl aikana ja nyt sitten aikamoinen tauti itelle päälle, ainakaan korona ei näin rajulta tuntunu, ainakaan aluksi. Kohta nukkuun ja loppu vko varmaan saikkua.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 918
Onhan nämä kisat urheilun irvikuva, mutta en ymmärrä ihmisiä jotka kovaan ääneen julistavat kuinka ei katso kisoja koska syyt, mutta olympialaisia sekä em-kisoja katsottiin ilosella ilmeellä.
No mikä se suurin saatana EM-kisoissa oli?
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 167
Huomenna otetaan elämää vaarallisuuden kannalta, kun huollettu pyörä pääsee ensimmäistä kertaa testiin talvikeleille. Ei tuossa muuta, mutta kun talvirenkaita ei ole ja nämä normikumitkin on muistaakseni 35 tai 38 milliä leveät. Kävin tänään parin kilometrin testiajon ajelemassa, eikä siinä kyllä mitään ongelmia ollut. Lapissa toki olen tottunut siihen, että kouluun ajetaan pyörällä kesät talvet ja mitään talvirenkaita ei tarvi.
 

Reborn Lynx

Luottopelaaja
Viestejä
1 101
Huomenna otetaan elämää vaarallisuuden kannalta, kun huollettu pyörä pääsee ensimmäistä kertaa testiin talvikeleille. Ei tuossa muuta, mutta kun talvirenkaita ei ole ja nämä normikumitkin on muistaakseni 35 tai 38 milliä leveät. Kävin tänään parin kilometrin testiajon ajelemassa, eikä siinä kyllä mitään ongelmia ollut. Lapissa toki olen tottunut siihen, että kouluun ajetaan pyörällä kesät talvet ja mitään talvirenkaita ei tarvi.
Vaikka meidän Jokke ei pitänyt pyöräilykypärää päässä, niin pidäthän sinä kuitenkin?
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 167
Otin vielä lisäjännitystä ja kiristin näemmä pyörän penkin eilen huonosti. Mukavaa huojumista edestakaisin noin 10km verran. Onneksi duunista löytynee kuusiokulma-avain.
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 167
Tilipäivä. En ollut ajatellut tuhlailla Black Fridayn kunniaksi, mutta päätin nyt kuitenkin vihdoin hankkia haaveilemani Ilveksen 90-v juhlatuotteet, eli pipon ja hupparin.

Toivotaan hyvää myyntipäivää Ilvekselle!

Pyöräilyyn liittyen vaihteeksi erilainen päivitys. Työpaikan huoltomies kiristi pyörän satulan paikalleen ja paluumatka sujuikin ilman kommelluksia. Näemmä ei hirveästi tuo lumi hidasta, kun Google Fitin mukaan matka-aika oli vain 4 minuuttia hitaampi kesään verrattuna. Menomatka olikin aamulla sattuneesta syystä ihan hemmetin hidas.

Vielä pitää maanantaina ajaa optimaalisempaa reittiä, jolla kierrän tuon Keilaniemen pätkän, jossa joutuu kapealla tiellä seikkailemaan kävelijöiden seassa. Tuo on sulan maankin aikaan todella vaarallinen osio, kun kävelijät vetävät kuulokkeet päässä ja eivät varmasti kuule tai huomaa mitään. Pari kertaa olen puolestaan itse meinannut jäädä parkkihallista tulevan auton alle eräässä kohdassa, kun nuo eivät ymmärrä katsoa kumpaankin suuntaan risteykseen tullessa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 525
Tilipäivä. En ollut ajatellut tuhlailla Black Fridayn kunniaksi, mutta päätin nyt kuitenkin vihdoin hankkia haaveilemani Ilveksen 90-v juhlatuotteet, eli pipon ja hupparin.

Toivotaan hyvää myyntipäivää Ilvekselle!

Pyöräilyyn liittyen vaihteeksi erilainen päivitys. Työpaikan huoltomies kiristi pyörän satulan paikalleen ja paluumatka sujuikin ilman kommelluksia. Näemmä ei hirveästi tuo lumi hidasta, kun Google Fitin mukaan matka-aika oli vain 4 minuuttia hitaampi kesään verrattuna. Menomatka olikin aamulla sattuneesta syystä ihan hemmetin hidas.

Vielä pitää maanantaina ajaa optimaalisempaa reittiä, jolla kierrän tuon Keilaniemen pätkän, jossa joutuu kapealla tiellä seikkailemaan kävelijöiden seassa. Tuo on sulan maankin aikaan todella vaarallinen osio, kun kävelijät vetävät kuulokkeet päässä ja eivät varmasti kuule tai huomaa mitään. Pari kertaa olen puolestaan itse meinannut jäädä parkkihallista tulevan auton alle eräässä kohdassa, kun nuo eivät ymmärrä katsoa kumpaankin suuntaan risteykseen tullessa.
Ei varsinaisesti liity tähän aiheeseen suoraan, mutta vastamelu kuulokkeiden käyttö pitäisi kieltää ulkona. Eilen olin tyttäreni kanssa kävelyllä ja meidän edessä kävelevä ihminen meinasi kävellä suojatiellä suoraan auton alle. Auto yritti jarruttaa, mutta valui pulkkana eteenpäin ja edessä oleva vaan jatkoi kävelyä autuaan tietämättömänä kunnes nappasin häntä takista hieman. Hän kääntyi hieman kiukkuisen oloisena raotti kuulokeita ja totesi "tässä on vittu suojatie" vastasin vain "mutta kun toi auto ei pystynyt pysähtyyn" johon hän totesi hieman yllättäen "ei ole mun ongelma". Väitän, että ilman minua siitä olisi tullut hänen ongelma.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Ei varsinaisesti liity tähän aiheeseen suoraan, mutta vastamelu kuulokkeiden käyttö pitäisi kieltää ulkona. Eilen olin tyttäreni kanssa kävelyllä ja meidän edessä kävelevä ihminen meinasi kävellä suojatiellä suoraan auton alle. Auto yritti jarruttaa, mutta valui pulkkana eteenpäin ja edessä oleva vaan jatkoi kävelyä autuaan tietämättömänä kunnes nappasin häntä takista hieman. Hän kääntyi hieman kiukkuisen oloisena raotti kuulokeita ja totesi "tässä on vittu suojatie" vastasin vain "mutta kun toi auto ei pystynyt pysähtyyn" johon hän totesi hieman yllättäen "ei ole mun ongelma". Väitän, että ilman minua siitä olisi tullut hänen ongelma.

Vaihtoehtoisena toteumana tuo rakas kanssakulkija olisi tosiaan jäänyt auton alle/tönäisemäksi, jonka jälkeen hän olisi kääntynyt sinuun päin kysyen "mikset vittu pysäyttänyt vaan annoit mun kävellä auton alle?", johon olisit voinut ystävällisesti vastata "ei ole mun ongelma". :)
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 167
Ei varsinaisesti liity tähän aiheeseen suoraan, mutta vastamelu kuulokkeiden käyttö pitäisi kieltää ulkona. Eilen olin tyttäreni kanssa kävelyllä ja meidän edessä kävelevä ihminen meinasi kävellä suojatiellä suoraan auton alle. Auto yritti jarruttaa, mutta valui pulkkana eteenpäin ja edessä oleva vaan jatkoi kävelyä autuaan tietämättömänä kunnes nappasin häntä takista hieman. Hän kääntyi hieman kiukkuisen oloisena raotti kuulokeita ja totesi "tässä on vittu suojatie" vastasin vain "mutta kun toi auto ei pystynyt pysähtyyn" johon hän totesi hieman yllättäen "ei ole mun ongelma". Väitän, että ilman minua siitä olisi tullut hänen ongelma.
Joo ja tähän voi usein lisätä myös sen kädestä löytyvän luurin ja todennäköisesti toisesta kädestä löytyy vielä koira flexin päässä.

Onneksi en itse ole mikään spandexi-Pekka, vaan mieluummin paikkailen muiden liikennetörttöilyä kuin ajaudun onnettomuuksiin.
 
Viimeksi muokattu:

Hessu Mälli

Tulokas
Viestejä
6
Se olis firman pikkujoulut tänään. Puku kaivettu kaapista niskaan. Kiristää haaroista pirusti. Kotiväki epäili, että vyötärö olis kasvanu. En usko, todennäkösesti vaan munat kasvanu. Kausari lainattu eteenpäin ja peliä täytyy vilkuilla kännykän ruudulta, sen minkä ylensyömisen ja -juomisen ohessa ehtii. Huominen menee sohvalla toipuen itseaiheutetusta olotilasta, mutta sunnuntaina pääsee onneks hallille. On tää marraskuu ihmeellistä aikaa.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 453
Hauska ollut lukea @Bure10 :n pyörätarinaa. Kiitos näistä.

Varsinkin tuo pyörän korjaus toi mieleen omaa säätämistäni kesällä. Takarengas paukahti lenkin aikana ja päätin sitten kovana jätkänä lähteä itse säätämään Googlen sekä YouTuben avustuksella. Rengas ihan näppärästi irti pyörästä, mutta sitten se vaihtoprosessi oli vähän tuskaisempi projekti. Ensin lähdettiin hakemaan uutta sisärengasta ja vähän muita välineitä avuksi. Ja väärä sisäkumihan se sitten oli ja takaisin kauppaan, joka onneksi oli sitten sopiva. Hermo ja parisuhde oli koetuksella vääntäessä, mutta lopulta rengas oli valmis asetettavaksi takaisin. Siihen sitten osaaminen loppuikin, kun renkaan takaisinkiinnittäminen tuli vastaan. Siinä kohtaa oli nostettava kädet pystyyn. Soitto läheiseen pyörähuoltoon, josta todettiin että tuo pyörä tänne. Pyörä huoltoon, jossa ukko näytti amatöörille ja pisti renkaan noin minuutissa paikalleen. Kyllä ammattilaiset vaan on ammattilaisia.

Itse tulee lenkkeiltyä kevät-syksy lähes päivittäin satulan päällä. Enemmän omaan mieleen kuin jalan lenkkeily, vaikka ei siinäkään mitään suoranaista vikaa ole. Vähän nyt tuntee puskevan lunta siihen malliin, että varmaan tässä saa hiljalleen pyöräkautta paketoimaan ja siirtyä juoksuun. Omaa pyörää kun ei varsinaisesti ole tehty talviolosuhteisiin. Viime päivät on vielä henkeä uhmaten käyty, mutta pystyssä on pysytty.

On todettava että on tuo lenkkeily, vaan mahtavaa puuhaa. Teki sen sitten jalan tai pyörällä. Välillä saattaa olla fiilis ettei oikein jaksaisi, mutta kertaakaan ei sen jälkeen ole kaduttanut.

Tämä lenkkeily oikeastaan lähti muutama vuosi sitten siitä, kun kerran astuin puntarille ja kun katsoin lukemia, niin siinä kohtaa totesin että on tehtävä jotain ennen kuin numerot kovasti pääsevät karkaamaan. En toki ole koskaan ollut mitenkään isokokoinen kaveri. Lenkkeilyn päälle vielä lihaskuntotreeniä. Siinä sitten lähti noin vuoden aikana 15 kiloa varresta pois ja sen jälkeen on pitkälti samoissa lukemissa pysytty.
 
Ylös