KE 15.2.2023 | Ilves - HIFK

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Oli paikoin aivan karmivaa tekemistä. Kahdessa ekassa erässä hävisivät suunnilleen 2/3 kamppailuista omalla alueellaan ja ties montako kertaa ropelsivat kiekon suoraan ensimmäisen Ilves-karvaajan lapaan ilman painettakin.

Nää on hienoja muutoksia Ilveksessä uuden valmennuksen myötä. Samalla paineistamisella saatiin Kärppien pakit syötteleen kiekot meidän ukkojen lapaan tai jäätyyn kiekon kanssa laitaan, mistä sitten napattiin peliväline meille. Asiasta kysyttiinkin Pennaselta pelin jälkeen, että oliko ihan taktinen valinta ja vastaus kuului: kyllähän se oli.

Samat pääpiirteet siellä on vastustajasta riippumatta, mutta nykyään tehdään pieniä päivityksiä vihulaisen mukaan.

EDIT: Ja joo, kirjoitit, että ilman painettakin, mutta etenkin Kärpät-pelissä se oli nimenomaan se paine, mikä tätä aiheutti. Ja oli sitä samaa tänäänkin.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 160
Eka puolikas oli Ilvekseltä hyvää, jopa erinomaista peliä. Vesalaisen laserilla ja Ilveksen ratkaisuhetkien epäonnella/huolimattomuudella HIFK pysyi numerollisesti mukana, vaikka Ilves ei antanut heille oikein mitään ja hyökkäyspään riistoja saatiin useita sellaisissakin tilanteissa joissa Hifkillä näytti homma olevan hallussa. Puolivälin jälkeen sitten Ilveksen hyökkäyspään peli meni selvästi vaisummaksi ja peli passivoitui välillä vaarallisesti. Mitenkään älyttömästi Hifki ei maalipaikkoja kuitenkaan saanut ja Langhamer hoiti loput, joten hyvät kolme pistettä kotiin.

Plussat siitä, että rikottu Kontiola ei laitettu vetämään rankkaria vaan rankkareissa selvästi parempi Räty. Sanoikohan Konna itse, ettei tää mikään Nuori Suomi ole, kun yleensä Ilveksessä ollaan turhaan annettu tasoitusta vastustajalle sillä, että rankkarin vetää rikottu pelaaja.

Ihan loppu puolustettiin kello hyvin pois.

Tästä on hyvä jatkaa, vaikka siirtomarkkinat melkoisen pettymyksen tuottivatkin. Jos joukkue pysyy terveenä, niin Ilves voi voittaa kenet tahansa. Moneen loukkaantumiseen ei kuitenkaan ole varaa tai kaivetaan laarin pohjalta B-luokan hessua kokoonpanoon.


Lauantaina ei mitään armoa pidä alussa antaa SaiPalle vaan nakutella voitto kovalla asenteella varmaksi niin nopeasti kuin mahdollista. Ihan sama muuten lopputuloksen suhteen, mutta semmoinen kolmen maalin hajurako on ainakin hyvä olla jo mahdollisimman nopeasti ettei mikään ohhoh-maali tai ylivoimamaali voi laivaa keikuttaa.
 

Jonte

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
640
Oli kyllä mainio peli. Ipa hyvin hereillä ja se vastustajan karvaaminen otettiin Kärppä ja Sport peleistä mukaan. Siinä oli myös Hifk pulassa.
Muutama nosto, nelonen pelasi kyllä mukavasti. Jos olisi kiekko muutaman kerran pompannut eri tavalla, olisi sieltä tullut useampi läpiajo. Lisäksi Latvala oli kyllä saanut maaleistaan virtaa ja tuntui välillä olevan joka puolella. Sebok ja Mäntykivi molemmat olivat kyllä pelipäällä.

Kaiken kaikkiaan loistava voitto ja kaikki mahdollisuudet on vielä pysyvään kotietuun. Oli viikon arvoituksellisin peli, joten lauantaina sama asennemittaus kuin viime maanantainakin.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 228
Plussat siitä, että rikottu Kontiola ei laitettu vetämään rankkaria vaan rankkareissa selvästi parempi Räty. Sanoikohan Konna itse, ettei tää mikään Nuori Suomi ole, kun yleensä Ilveksessä ollaan turhaan annettu tasoitusta vastustajalle sillä, että rankkarin vetää rikottu pelaaja.
Ainakin Rädyn tuuletuksen perusteella Kontiola on itse sanonut Rädylle, että mene ampumaan. Heti maalin jälkeen kun kääntyi vaihtopenkkejä kohti niin aika selvästi sormella osoitti Kontiolan suuntaan.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 777
Ainakin Rädyn tuuletuksen perusteella Kontiola on itse sanonut Rädylle, että mene ampumaan. Heti maalin jälkeen kun kääntyi vaihtopenkkejä kohti niin aika selvästi sormella osoitti Kontiolan suuntaan.
Tai sitten Räty sanoi Konnalle tuossa ennen rankkaria, että väistypä pappa sivuun, minä vedän.
Maalin jälkeen sitten osoitti vaan, että "mitä minä sanoin" :D
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 354
Eilinen oli tosiaan hyvä esimerkki miks hallille kannattaa ängetä. Loistava tunnelma ja yleisö oikein eli pelissä mukana :)
 

Okafani

Luottopelaaja
Viestejä
1 021
HIFK riisui kyllä tehokkaasti Tikan ketjun aseista, varmasti tietoinen valinta jo ennen peliä.
Onneksi Mäntykivi ja Päkkilä saivat sitten tilaisuutensa kuitata.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 318
HIFK riisui kyllä tehokkaasti Tikan ketjun aseista, varmasti tietoinen valinta jo ennen peliä.
Ei ollut kummoinen temppu riisua aseista, kun Tikka ja Ikonen oli selvästi vielä väsyneen oloisia majureissun jäljiltä ja Eemelikin hiihtelee ihan varjojenmailla.
 
Ylös