Kausikorttiketju 2023-2024

Mikke

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
323
Joo samaa pohdintaa käyty, eli siirryn varmaan A2-katsomosta seisomakatsomoon viikonloppuvieraaksi.

Kausikorttia en tuonne A2-katsomoon osta, kun menee aikalailla +/- 0 sen kanssa jos ostaisi irtolippuja (n. 10 peliä). Haluan mielummin pitää option istua eri puolilla hallia ja tuoda myös viereisille paikoille kavereita peleihin mukana.

Ehkä jos yläkatsomon kaarteeseen pääsisi samaan hintaan kuin alakatsomon alariveille ja vieraspäätyyn, niin siitä voisin maksaa tähän vähän ekstraa ja käydä ne viikonloppupelit mihin etäkannattajana pääsen. Nythän kategoria 8:n lippuihin ei ole saanut runkosarjaan kausaria.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Lisään tännekin nyt pohdintani noista playoffs kausikorttien hyvityksistä ja ensi syksyn kausikorteista:

Itsellä tilanne, että päätin playoffs-kausikortin ostaa ja tiedostin riskin, joskaan en uskonut, että se näin lyhyeen voisi loppua.
Nyt sitten pitää pohtia, että mitä tekee sen ensi syksyn kausikortin suhteen, eikä meikäläisellä siihen vaikuta tän kevään playoffsit. Toki ymmärrän, että jollakin vaikuttaa, mutta itse ajattelen niin, että ei tähän kukaan pyrkinyt ja ensi syksynä on uusi joukkue, uusi valmentaja ja uudet kujeet. Samoin ehkä ollaan vähän viisaampia seurana jossain asiassa.
Mulla siis tää on lähinnä matematiikkaa, uskon saavani vähintään sen reipas kolmesataa hyvityksenä, paljonko jää maksettavaa ja moneenko peliin uskon ehtiväni, kun tuota matkaa on kuitenkin se 150 km. Toisaalta viime syksynä tuohon maksoi se runkosarjan kausikortti 649, niin ei tuosta ehkä jää sitä maksettavaa sitten kuin joku 350, jos ei hinnat paljon nouse.
Eli luultavasti tulen hankkimaan tuon runkosarjan kausikortin.
Mitä itse mietin, että millä Ilves saisi lisää kausikortin ostajia, ilman että nykyisiä mitenkään "sorsitaan", niin voisi jopa olla hyvä idea suorittaa tuo hyvityslasku jotenkin niin, että se se tulisi hieman isompi, kuin mitä ihan suoraan jakamalla 12:sta tulisi. Tämä tietenkin koskisi myös nykyisiä kausikortin haltijoita.
Esimerkiksi näin, että kun suoraan laskien playoffs kausikortti sisälsi max 12 peliä, eli yksi peli on hinnasta 8,33%, niin voisiko ilmoittaa, että olemme päättäneet, että puolivälierät olivat 7% per ottelu, välierät 8% per ottelu ja finaalit 10% per ottelu?
Hintaero ei olisi kovin suuri, mutta tuolla voisi olla iso henkinen merkitys monille ostajille ja saataisiinko uusia kausikorttilaisia?
Mielelläni kuulisin myös palstaveljien mielipiteitä tuosta.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 552
Toisaalta viime syksynä tuohon maksoi se runkosarjan kausikortti 649, niin ei tuosta ehkä jää sitä maksettavaa sitten kuin joku 350, jos ei hinnat paljon nouse.

Tällähän niitä myydään. Ostatko kausarin halvalla puoleen hintaan ~350, vai häviätkö suoraan melkein saman rahan ~300 saamatta yhtään mitään. Itseäni ainakin tuo isohkon rahan häviäminen suoraan ketuttaa, enkä siihen pysty taipuun. Heikko luonne & tyhmä änkyrä. Mieluummin maksan penkistäni mikä ehkä on usein tyhjä, kuin häviän suorilta.

Mitä itse mietin, että millä Ilves saisi lisää kausikortin ostajia, ilman että nykyisiä mitenkään "sorsitaan", niin voisi jopa olla hyvä idea suorittaa tuo hyvityslasku jotenkin niin, että se se tulisi hieman isompi, kuin mitä ihan suoraan jakamalla 12:sta tulisi. Tämä tietenkin koskisi myös nykyisiä kausikortin haltijoita.

Eikö se näin mene? Eihän nykyisetkään kausarin omistajat laskun saatuaan maksa 3/12 osaa maksimihinnasta, vaan 3 kertaa puolivälierälipun hinnan. Esim finaalipelit on selvästi kalliimpia. Mitä järkeä siinä olisi, että kausikorttilaista rangaistaisiin perimällä puolivälierälipusta enemmän kuin irtolipun ostanut niistä maksoi?
 
Viestejä
3
Päädyin myös lopulta hankkimaan playoffs kausikortin A2:n ja olen käynyt samaa pohdintaa. Irtoliput olisivat maksaneet noille paikoille 95 € (31+31+33), joten vähintäänkin 319 € (414-95) pitäisi mielestäni tulla hyvitystä ensi kauden kausikorttiin. Luultavasti vähän enemmän, koska kausikorttia mainostetaan edullisimpana tapana käydä pelejä katsomassa. Jos toi reilu 300 € jää maksettavaa, niin eihän toi vastaa enää kuin noin 10 kpl irtolippuja, minkä verran on tullut muutenkin tavallisesti kauden aikana peleissä käytyä. Toinen vaihtoehto voisi olla vaihtaa paikka seisomakatsomoon ja ostaa irtolippuja muutamaan peliin, jos haluaa saada jonkun kaverin kanssa varmasti vierekkäiset paikat.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Eikö se näin mene? Eihän nykyisetkään kausarin omistajat laskun saatuaan maksa 3/12 osaa maksimihinnasta, vaan 3 kertaa puolivälierälipun hinnan. Esim finaalipelit on selvästi kalliimpia. Mitä järkeä siinä olisi, että kausikorttilaista rangaistaisiin perimällä puolivälierälipusta enemmän kuin irtolipun ostanut niistä maksoi?
Mulla ei ole tietoa. Toivottavasti menee noin.
Ja onhan siinä runkosarjan kausikortissa se hyvä puoli, että mahdollisiin ensi kevään playoffseihin ei tarvi maksaa etukäteen.
 

Duck You

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
356
Eikö tuon hyvityksen voi käyttää myös ensi kauden Playoff kausikorttiin jos et runkosarjaan kausikorttia halua?

(Toki, runkosarja voi tuottaa enemmän positiivisia katselukokemuksia)
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Eikö tuon hyvityksen voi käyttää myös ensi kauden Playoff kausikorttiin jos et runkosarjaan kausikorttia halua?

(Toki, runkosarja voi tuottaa enemmän positiivisia katselukokemuksia)
Mun käsitys on, että se on nimenomaan runkosarjan kausikortista, mutta en ole tästä satavarma.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 017
Noin se ainakin aikaisemmin on mennyt, ei se playoff-kausikortin hinta ole viime vuosina ainakaan ollut x/12*listahinta vaan hinta on laskettu Stetson-Harrison -menetelmällä joka kevät.

Esimerkiksi viime keväänä maksoin kortista 238,00€ (+8€ laskutuslisä), kun listahinta tuolle oli 449€ jolloin suoraan ottelumäärällä jakamalla hinta olisi ollut 261.92€ (7/12 * 449).
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Epäilenpä että Ilves häviää tuon taisteluparin kuluttajansuojalle.
Jaa-a. Tietoa ei oo tuostakaan, kunhan pohdiskelen mutta en oikein usko tässä olevan siinä suhteessa haaston paikka.
Nimittäin Ilveshän on etukäteen ilmoittanut nuo ehdot ja esimerkiksi minä olen ne ehdot ostaessani hyväksynyt.
Itse en oikein näe, mikä siinä olisi kuluttajasuojan vastaista, se ei kuulu kuluttajasuojan piiriin jos joukkue "pelaa mömmöä".
EDIT. Ja olis kait tuon jo joku muukin haastanut, käsittääkseni sama systeemi useilla muillakin käytössä.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 552
Jaa-a. Tietoa ei oo tuostakaan, kunhan pohdiskelen mutta en oikein usko tässä olevan siinä suhteessa haaston paikka.
Nimittäin Ilveshän on etukäteen ilmoittanut nuo ehdot ja esimerkiksi minä olen ne ehdot ostaessani hyväksynyt.
Itse en oikein näe, mikä siinä olisi kuluttajasuojan vastaista, se ei kuulu kuluttajasuojan piiriin jos joukkue "pelaa mömmöä".
EDIT. Ja olis kait tuon jo joku muukin haastanut, käsittääkseni sama systeemi useilla muillakin käytössä.

Suora lainaus:

"
Kausikorttihinnat on laskettu 12 playoffs-ottelun mukaan. Mikäli playoffs-otteluita pelataan vähemmän, hyvitetään pelaamattomat ottelut seuraavan kauden kausikorttihinnasta. Eli todellisuudessa maksatte ainoastaan pelatuista otteluista.
"

Kausikortteja on kahdenlaisia runkosarjan ja playoffsien. Tuossa ei tosiaan eritellä kummasta on kyse. Kestotilausehdoissakaan ei oikein mitään ihmeitä ole. Runkosarjan kausarin voi perua tiettyyn päivään mennessä ja poff-kausaria ei ole pakko lunastaa vaikka runkosarjan kausikortti olisi. Se tuossa on rajattu, että hyvitys tehdään vain ensi kauden kausikortista.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Suora lainaus:

"
Kausikorttihinnat on laskettu 12 playoffs-ottelun mukaan. Mikäli playoffs-otteluita pelataan vähemmän, hyvitetään pelaamattomat ottelut seuraavan kauden kausikorttihinnasta. Eli todellisuudessa maksatte ainoastaan pelatuista otteluista.
"

Kausikortteja on kahdenlaisia runkosarjan ja playoffsien. Tuossa ei tosiaan eritellä kummasta on kyse. Kestotilausehdoissakaan ei oikein mitään ihmeitä ole. Runkosarjan kausarin voi perua tiettyyn päivään mennessä ja poff-kausaria ei ole pakko lunastaa vaikka runkosarjan kausikortti olisi. Se tuossa on rajattu, että hyvitys tehdään vain ensi kauden kausikortista.
Luin kans tuon. Ja tietysti on niin, että tuosta voisi joku halutessaan lähteä riitelemään, että hyvitys pitää saada playoffs kausikortista.
En olisi kuitenkaan ihan varma, etteikö siinä riidassa voisi jäädä myös kuluttaja hopealle.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 450
Lisään tännekin nyt pohdintani noista playoffs kausikorttien hyvityksistä ja ensi syksyn kausikorteista:

Itsellä tilanne, että päätin playoffs-kausikortin ostaa ja tiedostin riskin, joskaan en uskonut, että se näin lyhyeen voisi loppua.
Nyt sitten pitää pohtia, että mitä tekee sen ensi syksyn kausikortin suhteen, eikä meikäläisellä siihen vaikuta tän kevään playoffsit. Toki ymmärrän, että jollakin vaikuttaa, mutta itse ajattelen niin, että ei tähän kukaan pyrkinyt ja ensi syksynä on uusi joukkue, uusi valmentaja ja uudet kujeet. Samoin ehkä ollaan vähän viisaampia seurana jossain asiassa.
Mulla siis tää on lähinnä matematiikkaa, uskon saavani vähintään sen reipas kolmesataa hyvityksenä, paljonko jää maksettavaa ja moneenko peliin uskon ehtiväni, kun tuota matkaa on kuitenkin se 150 km. Toisaalta viime syksynä tuohon maksoi se runkosarjan kausikortti 649, niin ei tuosta ehkä jää sitä maksettavaa sitten kuin joku 350, jos ei hinnat paljon nouse.
Eli luultavasti tulen hankkimaan tuon runkosarjan kausikortin.
Mitä itse mietin, että millä Ilves saisi lisää kausikortin ostajia, ilman että nykyisiä mitenkään "sorsitaan", niin voisi jopa olla hyvä idea suorittaa tuo hyvityslasku jotenkin niin, että se se tulisi hieman isompi, kuin mitä ihan suoraan jakamalla 12:sta tulisi. Tämä tietenkin koskisi myös nykyisiä kausikortin haltijoita.
Esimerkiksi näin, että kun suoraan laskien playoffs kausikortti sisälsi max 12 peliä, eli yksi peli on hinnasta 8,33%, niin voisiko ilmoittaa, että olemme päättäneet, että puolivälierät olivat 7% per ottelu, välierät 8% per ottelu ja finaalit 10% per ottelu?
Hintaero ei olisi kovin suuri, mutta tuolla voisi olla iso henkinen merkitys monille ostajille ja saataisiinko uusia kausikorttilaisia?
Mielelläni kuulisin myös palstaveljien mielipiteitä tuosta.
Sinuna maksaisin puuttuvan osan kausarista ja pelit mihin et pääse vuokraat Ilves app kautta paikkas. Näin saisit kausarin ja euroja takaisinkin. En oikein ymmärrä miksei tämä vaihtoehto käy.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Sinuna maksaisin puuttuvan osan kausarista ja pelit mihin et pääse vuokraat Ilves app kautta paikkas. Näin saisit kausarin ja euroja takaisinkin. En oikein ymmärrä miksei tämä vaihtoehto käy.
Ai miksei se käy? En mää vaan tiedä miksei se käy, koska mullehan se varmaankin käy, aivan kuten viestissäni kirjoitan.
Ja minähän nimenomaan omassa viestissäni pohdin sitä, että lopulta maksettavaa jäänee "enää" noin puolet, joten siinäkään mielessä se ei enää kohtuuton ole.
Ja minähän nimenomaan sanoin, että itse tiedostin tilanteen ja päätin sen hankkia.
Joten on kyllä kysyttävä, että miksi kysyt minun viestiä lainaamalla, että miksi se ei käy?
Vai lainasitko minun viestiä ja tarkoitit kysymyksen niille, jotka suhtautuvat asiaan kielteisesti?
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 552
Sinuna maksaisin puuttuvan osan kausarista ja pelit mihin et pääse vuokraat Ilves app kautta paikkas. Näin saisit kausarin ja euroja takaisinkin. En oikein ymmärrä miksei tämä vaihtoehto käy.

On se aika säätö ruveta jonkun apin kautta vuokraileen rahasta paikkaansa. Jollekkin kaverille tai tutulle voi apin kautta lainata joskus, mutta että jaksais alkaa myymään jossain tiettyjen pelien lippuja... Tuskin.
 
  • Tykkää
Reactions: M22

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 450
On se aika säätö ruveta jonkun apin kautta vuokraileen rahasta paikkaansa. Jollekkin kaverille tai tutulle voi apin kautta lainata joskus, mutta että jaksais alkaa myymään jossain tiettyjen pelien lippuja... Tuskin.
No jos tuo on liian iso työ ni ei voi mitään.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Onkoos "jollain" huono päivä?
Ensin ihmetellään mulle, "miksi sellainen homma ei muka käy", mistä olen juuri puhunut myönteisesti ja kertonut aikovani kausikortin.
Seuraavaksi rökitetään toista siitä, että ei aio ruveta rahasta vuokraan yksittäisiin peleihin kausikorttiaan ventovieraalle.
Mä aion kausikortin todennäköisesti hankkia, mutta ei todellakaan kiinnosta ruveta lainaileen sitä jollekin uppo-oudolle vaikka siitä jonkun euron saisi. Saapi olla paikka silloin tyhjänä.
Olenko mä nyt huono ihminen?
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 264
Olenko mä nyt huono ihminen?
Huono kausariomistaja, huono ihminen.
Huono kausariomistaja, huono ihminen.
Huono kausariomistaja, huono ihminen.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 392
Onkoos "jollain" huono päivä?
Ensin ihmetellään mulle, "miksi sellainen homma ei muka käy", mistä olen juuri puhunut myönteisesti ja kertonut aikovani kausikortin.
Seuraavaksi rökitetään toista siitä, että ei aio ruveta rahasta vuokraan yksittäisiin peleihin kausikorttiaan ventovieraalle.
Mä aion kausikortin todennäköisesti hankkia, mutta ei todellakaan kiinnosta ruveta lainaileen sitä jollekin uppo-oudolle vaikka siitä jonkun euron saisi. Saapi olla paikka silloin tyhjänä.
Olenko mä nyt huono ihminen?
Aivan samoin toimin minä. Tutuille voi korttia lainata jos ja kun ei kaikkiin peleihin pääse. Näin toimin ainakin niin pitkään kun QR-koodi on kiinteä.
 
Ylös