Kausiketju 2024-2025 - Hymyllä kohti kannujahtia

Seteri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
393
Höntsää pelaa niin kuin Kalpa sarjakin…
On se varmaan hienoo tulla hallille alottelemaan uutta kautta meidän kauan olleiden pelaajien Suomi, Parikka, Mänty ja ketä muita, kun edellinen päättyi kun kanan lento.

Siel olis taas 60 peliä runkosarjaa tarjolla ja ehkä 4-21 lisä peliä.
 
Viestejä
1 856
Niemelä on tukevasti Röönborin povarissa.. pitää toivoo et pleijareissa ei kohdata.
No, ehkä ei voiteta ens kaudella runkosarjassa 5/6, mutta se tuskin johtuisi mistään povareista. Kyllä Hölö saa ensi kauteen paremmat työkalut kuin tähän päättyneeseen, siitä olen satavarma jo tässä vaiheessa. Todellakin toivon lopultakin sitä paikallissarjaa.
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 724
Tulevalla kaudella pitää kannattajien ostata pitää puheistaan pois parit jo vakiintuneet hekumoinnit: hiiteen ne paikallisfinaaleista unelmoinnit ja game sevenin ylistykset. Nuo ovat olleet aivan yhtä noloja kuin vitsiksi osoittautunut last dance -hypetyskin oli.

Menestyä voi ja saa kohtaamatta paikallisvastustajaa, mestaruudenkin voi ja saa voittaa, vaikka paikallisvastustaja tippuisi aiemmilla kierroksilla jo pois. Sarjan ja mestaruuden voi ja saa voittaa 4-0, 4-1 tai 4-2 ja se olisi hienoa, omien raastavia tappioita ja kannattajien sydänkohtauksia vain vähemmän. Vastustaja finaalissa voi ja saa olla vaikka Jukurit, pääasia on oma tekeminen, matka kohti finaalia, eikä se, mikä muu porukka siellä finaalissa on, saati että sille annettaisiin myös 3 voittoa ihan vain siksi, että saadaan se hehkutettu game seven.

En usko, että kovin moni meistä kannattajista edes haluaisi paikallisfinaaleja. Itse ainakin kammoksun niitä. Ennemmin kohtaisin finaaleissa minkä tahansa muun Liiga-seuran kuin Tapun.

Luulen, että tuo hehkutus tulee enemmän ulkopuolelta.
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
2 991
En usko, että kovin moni meistä kannattajista edes haluaisi paikallisfinaaleja. Itse ainakin kammoksun niitä. Ennemmin kohtaisin finaaleissa minkä tahansa muun Liiga-seuran kuin Tapun.

Luulen, että tuo hehkutus tulee enemmän ulkopuolelta.
Kaks piippunen juttu…etenkin jos häviää…mut jos voittais kaikki patoutumat pääsis purkaan ja porkkanat painuis maan alle…saattais nitrojen kulutus olla melkoinen…
 

Duck You

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
367
Launcheissa harvemmin enää kun positiivisia yllätyksiä tulee, kun kaikki nimet ovat tiedossa (enintään negatiivisia kun joku oletetusti tuleva ei tulekaan; kts. Mattila), niin ensi kausi vaikuttaa aika 'muutoskaudelta'. Luultavasti kun kaikkien nimet ovat papereissa niin paperilla top-4 joukkue ja tämä pitäisikin olla tavoitteena. Niemelä on toki hyvä valmentaja joten mahdollisuudet on parempaan mutta sitten taas joukkueena kokemusta on pettymyksistä sen verran paljon joka laskee Ilvestä vähän omissa arvioissani. Tältä kesältä ei paljon muuta odoteltavaa ole kuin jos sieltä tipahtaisi taas yllättävä jatkosopimus kuten Masin yhtäkkiä päättäisikin jatkaa juhannuksen aikaan kun haluttua tarjousta ei ole tipahtanut.

Tällä joukkueella välieriin palaaminen pitäisi olla tavoitteena. Takaisin kiinni isompiin rahoihin. Mestaruuteen on hyvin vaikea uskoa ellei Tappara nyt täysin romahda. Pieni ulkopuolinen sauma on sille että siirtorajalla Ruotsalainen siirretään sivuun Sveitsissä ja hän päättää palata, joka lisäisi Ilveksen saumoja dramaattisesti. Toki tuo on aikaa kaukaa haettua. Taitaa olla ihan yhtä todennäköistä että Anton Levtchi päättää siirtorajalla ettei haluakaan enää puhua ruotsia vaan päättää palata Tapparaan samalla kun Ruotsalainen päättää pelata sopimuksensa loppuun Sveitsissä.

Katsotaan mitä tapahtuu. Top-4 on aika hyvä saavutus näillä pelimerkeillä. Isot hankinnat kauden aikana vaikuttavat toki sitten odotuksiin. Ehkä Ilvekselle voisi olla ihan hyvä asia jos odotukset eivät olisi aivan katossa... paineensietokyky joukkueen sisällä tuntuu olevan... paskaa.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 579
En usko, että kovin moni meistä kannattajista edes haluaisi paikallisfinaaleja. Itse ainakin kammoksun niitä. Ennemmin kohtaisin finaaleissa minkä tahansa muun Liiga-seuran kuin Tapun.

Luulen, että tuo hehkutus tulee enemmän ulkopuolelta.

Olishan se komeaa. Mieti, että niin ei ole koskaan käynyt. Hakametsän pitkän historian aikana ei oltu edes kovin lähellä koskaan. 2017 puolivälieräkohtaaminen on hyvä verrokki. Koko kaupunki hengitti kiekkoa. Ja kyseessä oli vain puolivälierä. Finaaleissa...
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 579
Ilves ja Tappara ovat kohdanneet finaaleissa vuonna 1958 ja Ilves voitti mestaruuden voitoin 2-1

No joo. Mutta se oli ulkojäitten aikaa. Tappara juuri perustettu tuolloin. Hakametsän aikana ei paikallisfinaali ollut koskaan lähelläkään. Nokia-areenan aika näyttää lupaavalta runkosarjasijotusten perusteella. Sais toteutua.
 
Viestejä
1 856
Isot hankinnat kauden aikana vaikuttavat toki sitten odotuksiin.
Juu ei näitä enää. Tehdään ne ISOT hankinnat ennen kauden alkua, ja sitten kauden aikana haetaan täsmälääkitystä vain akuutteihin vaivoihin (loukkaantumisten myötä yms.). Jos ei Tillu tätä pysty suorittamaan, voi alkaa seuraavaksi etsiä uutta UTJ:tä itsensä paikalle.

Ps. Tartuin nyt vain tähän kohtaan tekstissäsi, jossa oli paljon asiaa joista samaa mieltä.
 

Duck You

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
367
Juu ei näitä enää. Tehdään ne ISOT hankinnat ennen kauden alkua, ja sitten kauden aikana haetaan täsmälääkitystä vain akuutteihin vaivoihin (loukkaantumisten myötä yms.). Jos ei Tillu tätä pysty suorittamaan, voi alkaa seuraavaksi etsiä uutta UTJ:tä itsensä paikalle.

Ps. Tartuin nyt vain tähän kohtaan tekstissäsi, jossa oli paljon asiaa joista samaa mieltä.

Vähän epäilen että näihin ei pelimerkkejä ole, ellei juuri joku viime kauden pelaajista (esim. Masin) soittele juhannuksen aikaan Tillulle ja tarjoa palveluksiaan sittenkin, jolloin sitten jotain kautta (sponsorit?) kaivellaan nuo rahat. Toivon toki olevani väärässä mutta yleensä silloin kun hahmoteltu kokoonpano alkaa olla täynnä ja liigatason pelaajia jää ulkopuolelle, silloin aletaan olla valmiita. Varsinkin kun budjetti tuntuu olevan tippumansa.

Tähän taas on täysin erillinen, ehkä vähän budjetin ulkopuolinen asia jos vaikka Are soittaa helmikuussa että voisin tulla pelailemaan loppukaudeksi. Silloin voisin kuvitella että Ilveskin onnistuisi ne rahat kaivamaan vaikka joutuisi puremaan hammasta ja ylittämään budjetin.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 239
Itse huutelin joukkuetta lähemmäs kannattajia niin siihen huutelun sijaan ehdotusta.

Miten olisi joku kickoff tyylinen kauden startti Tammelan stadionilla. Joku yleinen esittely joukkueesta sit pari pistettä, nimmarin jakoa, uusia fanituotteita ja vaikka loppuun leikkimielinen pallopeli joukkue vastaan fanit (ennakkoilmoittautumisella).

Lapset vois vaikka vetää pilkkuja Karhul(i)le, Malekille tms.

Vois olla myös standi josta ostaa kausari enskaudeksi hyvällä rapatsulla.

Saatais jotenkin posi startti ja virtaa taas porukkaan.

(Lisätiedot ideoineen ja tarkempi aikataulutus toimiston väelle yv:llä allekirjoittaneelta saatavialla)
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 971
Itse huutelin joukkuetta lähemmäs kannattajia niin siihen huutelun sijaan ehdotusta.

Miten olisi joku kickoff tyylinen kauden startti Tammelan stadionilla. Joku yleinen esittely joukkueesta sit pari pistettä, nimmarin jakoa, uusia fanituotteita ja vaikka loppuun leikkimielinen pallopeli joukkue vastaan fanit (ennakkoilmoittautumisella).

Lapset vois vaikka vetää pilkkuja Karhul(i)le, Malekille tms.

Vois olla myös standi josta ostaa kausari enskaudeksi hyvällä rapatsulla.

Saatais jotenkin posi startti ja virtaa taas porukkaan.

(Lisätiedot ideoineen ja tarkempi aikataulutus toimiston väelle yv:llä allekirjoittaneelta saatavialla)
Todella toivon että laitat näitä hyviä ehdotuksia ja ideoita toimistolle muutenkin. Esim. Perhekatsomo oli loistava idea. Sulta näitä tulee sen kaiken muun sekoilun lisäks niin nää meinaa jäädä vähemmälle huomiolle.

Luulen tosin että Ilves-päivä ajaa tätä asiaa, ainakin osittain.
 

Heka

Tulokas
Viestejä
5
En usko, että kovin moni meistä kannattajista edes haluaisi paikallisfinaaleja. Itse ainakin kammoksun niitä. Ennemmin kohtaisin finaaleissa minkä tahansa muun Liiga-seuran kuin Tapun.

Luulen, että tuo hehkutus tulee enemmän ulkopuolelta.
No olishan se nyt viimeisenpäälle komiaa jos olisi paikallisfinaali! Ite oon sitä vesi kielellä nyt kaksi kautta odottanut, mutta itse on sössitty molemmat mahdollisuudet.
 

Ilves fan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
991
En usko, että kovin moni meistä kannattajista edes haluaisi paikallisfinaaleja. Itse ainakin kammoksun niitä. Ennemmin kohtaisin finaaleissa minkä tahansa muun Liiga-seuran kuin Tapun.

Luulen, että tuo hehkutus tulee enemmän ulkopuolelta.
Se olisi kaikista hienoin tapa vaihtaa valta tampereella pysyvästi.
Se olisi myös karmeinta mitä voisi kuvitella.
Mutta vaara viehättää
 
Ylös