Kaikkien aikojen Ilves-rosteri

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 303
Kautta aikain kausia kun katsotaan, niin 88-89 -kauden Summasen 81 pistettä ja 1,84 PPG lienee kärkipäässä yksittäisen pelaajan suorituksena. Toki sama kovalla tunteella elävä veijari teki ensimmäisellä Ilves-kaudellaan 21-vuotiaana 36 otteluun 45 maalia ja 15 syöttöä. Sekin oli ihan jees suoritus.
 
Viimeksi muokattu:

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 825

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
2 950
Suomi-Ruotsalainen-Kariya
Polak-Sandell-Maccelli
Viitakoski-Helminen-Meskanen
Stefan-Lee-Rajala
Genoway

Välimäki-Lumme
Seikola-Parikka
Lancaster-Koistinen
Milam

Dostal
Rask
Toskala

Tässä nyt tämä ”virallinen” listani. Ihan mahdoton tehdä vain yksi joukkueellinen kun niin paljon hienoja pelaajia pelannut Ilves-paidassa. Nyt jo tekisi mieli vaihtaa puolet noista johonkin toisiin. :D

Tämä rosteri on kasattu siinä mielessä, että miten on itselle jäänyt mieleen ja jollain tavalla syttynyt näihin pelaajiin. Pelkkiä tilastoja katselemalla ei tätä ole tehty. :)
 

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Viestejä
1 733
Itse laittaisin eri aikakausien ketjuja kokoon. Lisäksi Helminen-Larsson tutkapari tarvitsee maalintekijän, joka olisi itseoikeutetusti Honkavaara.

Kariya Stefan Hyvönen
Honkavaara Helminen Larsson
Summanen Nieminen Järvenpää
Oksanen Peltonen Hakanen

Hyökkääjiä voidaan kierrättää, koska nämä kaverit ovat myös rosterissa.

Ruotsalainen Jalo Leimu
Mäkelä

Lisäksi Suomi voidaan tarvittaessa nostaa pelaaviin ketjuihin.

Pakkien osalta valinnat kohdistuvat enemmän yksilöihin.

Siltanen Wasama
Lumme Lancaster
Murphy Seikola
Measures Siren

Varalla Majesky ja Välimäki.
 

Korhone

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
952
Itse tällaisena nuoremman sukupolven foorumin suur-kuluttajana en pysty mitään kaikkien aikojen Ilves-rosteria kasaamaan, mutta ajattelin kasata ulkomuistista sellaisista pelaajista jotka on itselle vuosien varrella jääneet mieleen parhaiten ja keiden maaleja olen itse päässyt todistamaan paikan päältä. Eli monta legendaa jää puuttumaan ihan siitä syystä etten itse ole heidän aikanaan kiekkoa vielä seurannut tai välttämättä edes kävellyt.

Suomi-Ruotsalainen-Sandell
Rautiainen-Platt-Meskanen
Maccelli-Leino-Genoway
Niinimäki-Lee-Polak

Välimäki-Seikola
Parikka-Lancaster
Masinator-Johansson
Lehtivuori-Salmela

Dostal
Langhamer
Kolppanen
 

Mielensäpahoittaja

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
416
90’s babyn rosteri, laskuista ulkona pelimiehet keitä itse en oo päässyt omin silmin todistamaan.

Kariya-Stefan-Hyvönen
Viitakoski-Raipe-Larsson
Suomi-Ruotsalainen-Maccelli
Keränen-Niinimäki-Polak

Seikola-Measures
Murphy-Välimäki
Lancaster-Parikka

Rask
Dostal
Toskala

Jostain kumman syystä pieni musta aukko kun yrittää muistella noita ensimmäisen työsulkukauden jälkeistä +10 kautta ja varmasti aikamoista recency biasia tässä nipussa. Mutta saishan näistä äijistä parhaina päivinään melkoista viihdettä!
 

jub^^

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
914
Kasataan täälläkin niistä joiden otteita on päässyt todistamaan :

Rajala-Ruotsalainen-Ikonen
Viitakoski-Helminen-Meskanen
Suomi-Genoway-Maccelli
Niinimäki-Platt-Pesonen
13. Sandell

Seikola-Lumme
Lancaster-Parikka
Koistinen-Lehtivuori

Rask
Dostal
Langhamer

Huumorimiehistä nostot: Danny Dries, Junior Lessard, Fredrik Svensson ja Ryan Flynn
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 421
Viitakoski-Helminen-Larsson
Hyvönen-Stefan-Kariya
Suomi-Jalo-Summanen
Honkavaara-Ruotsalainen-Tenkrat

Measures-Murphy
Siltanen-Lancaster
Lumme-Seikola
Koistinen


Rask
Toskala
Tammi
 

Ake

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
570
Oksanen-Peltonen-Hakanen
Viitakoski-Helminen-Larsson
Summanen-Jalo-Derkatch
Järvenpää-Nieminen-Peltomaa

Wasama-Siltanen
Lumme-Lancaster
Measures-Murphy
Huura-Henrikson

Rask Tammi Toskala

Kaikki muut olen nähnyt pelaavan paitsi Wasaman , koska olin kaksi vuotias , kun kuoli.
Ehdoitta kuuluu joukkoon , koska hänellä oli taivas auki sinne esimerkiksi Bostoniin vierellään Bobby Orr.
Ikävä kyllä taivas oli auki erilailla ja poistui aikansa maailman huippupelaaja kaikista julmimmalla paska säkällä.

Voi helevetti , kun oli vaikeeta nimetä yksi joukkue, kun helpolla olis tullu kolme.
Honkavaara , Tiitolan veljekset ,Nasib,Leimut, Mattilan Hantta , Helander ja monet muut mukaanlukien nykyiset huiput ei mahtuneet.
 

Severi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
288
Tässä olisi mun kokoonpano aina 2008 vuodelta kun hankin ensimmäisen kerran kausikortin.

T. Rajala - R. Hintz - M. Maccelli
E. Suomi - A. Ruotsalainen - Joo. Ikonen
T. Rautiainen - S. Sandell - O. Koivula
H. Haapala - T. Laakso - M. Anttila
(13. hyökkääjä: P. Määttänen)

N. Peltola - M. Seikola
J. Parikka - L. Lancaster
T. Kivistö - L. Thomson
(7. puolustaja: J. Jokipakka)


L. Dostal
J. Korpisalo
(E. Mäkiniemi)

Näillä siis tällein nopeasti mietittynä kokoaisin oman kaikkien aikojen Ilves-rosterin. Mukaan en laittanut tietenkään niitä lyhytaikaisia lainapelaajia.

Hieman sydäntäsärkevää oli jättää itselleni erittäin iso suosikkipelaaja Marek ”King” Langhamer pois rosterista, niin kovia maalivahteja meillä on täällä pelannut mun aikana.
 
Ylös