Jouko Myrrä - Ilveksen päävalmentaja 2019-2022

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 943
Toivotan voimia osalle palstaveljistä ja toivon todella, että selätätte omat perkeleenne.

Tulee mielenkiintoset playoffit, kesti Ipan taival niissä sitten mihin tahansa. Toivottavasti loppuun asti. Jos ei, niin kestäkööt ens vuonna pidemmälle.

Edit: vahingossa ohi ketjun, joten lisätään se miten paljon ihailen Joken tapaa johtaa joukkojaan edestä jalat visusti maan pinnalla. Kaverin fyysinen kunto näyttää siltä, että vois hypätä nelosen laitaan jos pelaajat loppuu kesken. Kova äijä.
 

Sheriffi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
646
Moni on viime aikoina kaivannut Ilveksen puolustukseen sitä surullisenkuuluisaa "alakerran isäntää", mutta tällä kaudella oman alueen puolustuspeli on kuitenkin joukkueen murheista pienin, varsinkin, kun maalivahtipeli on sarjan parasta. Korjattavaa on tietenkin aina, mutta kokonaisuutena ottaen Ilves on kuitenkin pystynyt puolustamaan monet vastustajat aseettomiksi. Pelaaminen saattaa toki vaikuttaa vastustajan perässä luistelulta, mutta kun alhaalla ulosboksataan jalalla ja mailalla miestä vartioiden, niin perässähän siinä vähän tullaan.
Itse olen sitä Alakerran luutaa™ kaipaillut lähinnä siitä syystä, että vastustajan lyömiä päätykiekkoja voitettaisiin paremmalla prosentilla. Olen kirjoituksistasi huomannut, että ymmärrät pelitavallisista asioista keskimääräistä seuraajaa enemmän, joten pyytäisin sinua korjaamaan mikäli olen ymmärtänyt seuraavan väärin: Kun vastustajan lyömä päätykiekko hävitään ennen vaihdon tekemistä, on usein vastustajan viisikko ehtinyt jo ainakin osittain vaihtaa ja seuraava myllytys juostaan omissa kiekon perässä, kunnes hallinta saadaan. Vaikka tilanne saataisiin rauhoitettua ja kiekkoa painettua omista pois joko syötöin tai jalalla, on viisikko niin väsynyt, että vaihto on pakko tehdä. Tällöin kiekon hyökkäysalueelle vienti on yleensä sen yhden puskijan varassa ja hallinta saadaan pidettyä vaihdon valmistumiseen asti ehkä kerran kahdestakymmenestä. Näin ollen hallinta menetetään heikosti asemoitunut, tai pahimmillaan vajaasti vaihtanut viisikko jäällä, jolloin oma sininen hävitään taas aivan ilmaiseksi. Tämä taas osaltaan vaikuttaa pelin virtaukseen siten, että vastustaja pääsee vaihto toisensa jälkeen sanelemaan pelin ja vaihtojen rytmin meidän purkaessa vaihtoaikaa saadaksemme. Näin ollen siis niistä yksittäisistä oman pään kamppailuista muodostuu pienien purojen lailla kokonaisia ottelun jaksoja määrittäviä jokia.
 

Isokissa

Rivipelaaja
Viestejä
67
Niin että jatkoaikavoitto poistaa yhdellä hujauksella kaikki valtavat pelilliset ongelmat ja päävalmentajalle ollaan rakentamassa patsasta? Melko kiinnostava tapa ajatella jääkiekosta.

Kylmästi sanottuna Tapparan tehottomuus piti Ilveksen mukana pelissä. Ylivoimassa onnistuttiin heti kun tajuttiin olla suoraviivaisia, muuten peli oli tuttua vastuun siirtelyä, huonoja syöttöjä, kulmissa pyörimistä ja jäähyilyä. Lyhyt kevät on edessä, jos äkillisiä liikkeitä parempaan ei pelissä tapahdu.
Haluaisin kysyä..miten ihmeessä olet jaksanut nämä kaikki menneet kaudet ennen tätä. Voimia.
 

Jorman Kivet

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
958
Nyt pelataan tiivistä kiekkoa. Ei siellä joulun jälkeen enää mitään hurlumhei-kiekkoa vedetä.
Peli näyttää välillä paskalta, kun ei ole enää tilaa niinkuin syksyllä. Mielestäni Ilves on puolustanut ihan hyvin näitä "kovempia" vastaan. Ja toivottavasti Ipan jalka kevenee, kun pidot paranee niin kaikki on mahdollista. Hyvillä jaloilla voi puolustaa hyökkäyspäässä.

Osaa se Ilveskin tarvittaessa seistä noppavitosessa oman maalin edessä.Se on se kiekon helpoin peli.

Itse luotan valmennukseen täysillä.
 

Veisun Höylä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
319
Myönnetään, että itsekin tuli keskiviikkona siinä tunne ryöpyssä avauduttua Myrrän touhusta ehkä kohtuuttomasti mutta kyllähän fakta on, että vuoden vaihteen jälkeen peli ei ole ollut niin hyvällä tasolla kuin vuoden 2019 lopussa . Itse asiassa siitä Jyp pelistä ennen joulua alkoi tämä vaihe, siihen päälle nämä ilmiselvät "asenne " ongelmat niin onhan toi aika käsittämätöntä miten paljon Ilves on pisteitä napsinut ja tänäänkin kyllä voi sanoa, että yksi luoti onnistuttiin TAAS väistämään. Hyvän joukkueen merkkihän se on, että pisteitä tulee huonollakin pelillä mutta voittavilla joukkueilla se ei ole kestävä tila.

Koska Ilves on viimeksi esittänyt ehjän 60 min. jossa paketti on ollut hyvin kasassa ja esim. viisikon tekeminen on ollut saumatonta? Se missä katseet edelleen kääntyy Myrrään niin näen, että valmennuksella on tässä suhteessa iso rooli peliin valmistautuessa koska joukkue on suhteellisen nuori ja kokematon ja näin ollen jos ajatus ei ole täysin pelissä niin se on sitten sen näköistä mitä keskiviikkona.

Materiaalista tämä ei pitäisi jäädä kiinni. Joukkue on sen todistanut että tälläkin pärjää. Siksi oli varmaan hyvä, että ketään ei enää tullut. Kunhan vaan se asenne (!) on tapissa. Yksittäisestä tilanteesta yksittäiseen vaihtoon josta yksittäiseen erään ja peliin aina focus 110%.

Jos Myrrä ja Salo tähän pystyvät niin taivas on tämän joukkueen rajana!
 

Etä-Ilves

Luottopelaaja
Viestejä
1 514
Tämän äijän takia Ilves ei tule menestymään tällä kaudella. Kyky reagoida on täysi nolla. Kaikki näkevät, että ykkösketjun huonous on symboli koko joukkueen alennustilalle. Paitsi päävalmentaja.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 302
Tämän äijän takia Ilves ei tule menestymään tällä kaudella. Kyky reagoida on täysi nolla. Kaikki näkevät, että ykkösketjun huonous on symboli koko joukkueen alennustilalle. Paitsi päävalmentaja.

Kato, äijä kaivautu kolosta.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 674
Tämän äijän takia Ilves ei tule menestymään tällä kaudella. Kyky reagoida on täysi nolla. Kaikki näkevät, että ykkösketjun huonous on symboli koko joukkueen alennustilalle. Paitsi päävalmentaja.

Pysy vaan maan alla. Onneks lauantaina voitto Kalpasta niin ei tarvi ulinaa kuunnella.
 

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
687
Tämän äijän takia Ilves ei tule menestymään tällä kaudella. Kyky reagoida on täysi nolla. Kaikki näkevät, että ykkösketjun huonous on symboli koko joukkueen alennustilalle. Paitsi päävalmentaja.

Samaa mieltä, Kivi saisi kyllä vielä kehittää tuota puolta itsestään. Seisoo vaan yleensä siellä suu auki hölmistyneen näköisenä.
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
5 983
Minä kyllä ihmettelen, miksi näiden pelien aikana ei näy oikein mitään taktiikka vaihdoksia, pelirytmin muutoksia tai oikein edes mitään ketjuruletteja. Ollaanko vain niin jaloissa, että niihin ei pystytä, vai enkö vain näe niitä?
 

julli65

Luottopelaaja
Viestejä
1 924
Minä kyllä ihmettelen, miksi näiden pelien aikana ei näy oikein mitään taktiikka vaihdoksia, pelirytmin muutoksia tai oikein edes mitään ketjuruletteja. Ollaanko vain niin jaloissa, että niihin ei pystytä, vai enkö vain näe niitä?
Myrrä ei tolla johtamisella kevättä 2021 Ilveksen päävalkkuna tule näkemään!!(saa ottaa talteen)!!!
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Minä kyllä ihmettelen, miksi näiden pelien aikana ei näy oikein mitään taktiikka vaihdoksia, pelirytmin muutoksia tai oikein edes mitään ketjuruletteja. Ollaanko vain niin jaloissa, että niihin ei pystytä, vai enkö vain näe niitä?

Jaa, pelin selostaja ainakin näki ja kertoikin niistä ketjumuutoksista kesken pelin. Kannattaisi näkemisen sijasta sitten vaikka katsella ja kuunnella enemmän.
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
5 983
Jaa, pelin selostaja ainakin näki ja kertoikin niistä ketjumuutoksista kesken pelin. Kannattaisi näkemisen sijasta sitten vaikka katsella ja kuunnella enemmän.
Ok, sitten keskittymiseni on ollut liikaa täällä foorumissa Ilveksen kritisoinnissa. Voitko kuitenkin auttaa ja kertoa mitä missasin.
 
Ylös