Liiga-joukkueita kannattavat julkkikset

Ake

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
570
Antero Karapalo oli ainakin hyvin tamperelainen ja hyvin Ilves- henkinen. Mielestäni yhä paras selostaja mitä teeveen puolella kiekkoa on selostanut.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Asell käy molempien peleissä, ainakin vaalien läheisyydessä. Mutta on ainakin mainostanut itseään joskus Ilveksen facebook-ryhmässä. Sitä en tiedä,että kuuluuko myös Tapparan facebook-ryhmään

Joo, tuota meinasinkin kysyä, että onko sitä Asellia näkynyt muulloinkin Ilveksen kiekkopeleissä, kuin sellaisten vaalien alla, jolloin hän itse on ollut ehdolla. Mutta, jos hänet on nähty kerta hurraavankin kovasti Ilveksen maaleille, niin voihan olla, että hän kannattaa molempia tamperelaisia, mutta kannattaisiko kuitenkin Tapparaa enemmän. En mä nyt takuuseen mene, mutta mulla on kuitenkin vahva muistikuva jostain hyvin kaukaa, että Asell olisi jossain mediassa sanonut kannattavansa Tapparaa. Eipä sillä nyt sinänsä väliä ole, mitä kannattaa. En mä muutenkaan Asellia äänestäis koskaan, vaikka kuinka olis Ilveksen mies, heh.
 
Viimeksi muokattu:

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Tuosta Petri Nygårdista, että ei ole hänen musiikkityylinsä minun suosikkiani (olkoonkin, että oon mä joistain hänen yksittäisistä biiseistä tykännyt kovastikin, mutta laajasti ei ole hänen tuotantoaan tullut kuunneltua), mutta kyllä munkin mielestä hän kuuluu torille, jos joskus Ilveksen mestaruusjuhlille on aihetta torilla. On hän kuitenkin hienosti tuonut Ilvestä esille ja tukenut Ilvestä, varsinkin vaikeina aikoina tuollainen on erityisen arvostettavaa. Jos mestaruus joskus saadaan, niin kyllähän torijuhliin kaikki Ilves-henkiset tunnetuimmat esiintyjät on saatava. Nygård ja Jonne Aaron nyt ensimmäisinä tulee mieleen, ja toki Kummelit (ainakin Silvennoinen & Vihinen ovat kovia Ilves-faneja). Kyllä Patekin kelpaa laulamaan, vaikka onkin kai Tapparan mies, ja Kankku Kankaanpää ainakin on Ilveksen mies, jos tulee Patea säestämään (tekeväthän duona keikkaa muutenkin). Toki Costellokin kuuluisi torijuhliin (mahdollisesta Tappara-faniudesta huolimatta), jos ei nyt muuta, niin vetämään We Are The Kings. Snoop Doggia ei varmaan saada paikalle. No en jatka enempää. Kohta ne muuten Tappara-foorumilla luulee, että täällä valmistellaan jo torijuhlia, vaikka koko ajan olen kirjoittanut, että jos Ilveksen mestaruusjuhlille tulee joskus aihetta.

Tosiaan, siitä huolimatta, että Ilves murisee on legendaarinen Ilves-biisi ja toimii edelleen, ja muutkin vanhat Ilves-biisit ok, niin olisi se aika saada jo uutta Ilves-biisiä. Mieluiten rockina tai hevinä, mutta kyllä Petri Nygårdin rappinakin kelpaisi. Onkohan Uusi Ilves missään vaiheessa miettinyt uutta Ilves-biisiä? Nygård muistaakseni tosiaan joskus jossain taisi spekuloida Ilves-biisin tekoa. Ohimennen mainiten, oli kuitenkin vähän pettymys Nygårdin Ilves-tietämys, kun muutama vuosi sitten hänestä ja muutamasta muusta Liiga-joukkueen julkkisfanista tehtiin juttua Ruutuun (muita oli ainakin Vesku Jokinen ja Sport, ja Jaajo ja HIFK). Siinä nämä julkkikset kertoivat oman suosikkijoukkueensa fanituksesta, ja lisäksi heiltä kysyttiin tietovisakysymyksiä liittyen omaan suosikkijoukkueeseensa. Ainakin suurinosa niistä oli helppoja kysymyksiä, taidettiin kysyä ainakin, keiden pelinumeroita oma suosikkiseura on jäädyttänyt. Nygård ei tainnut oikein pärjätä siinä Ilves-visassa, ei muistanut/tietänyt siinä ainakaan jotain helppoa asiaa, mikä jokaiselta Ilves-fanilta pitäisi tulla, kuin apteekin hyllyltä. Oisko ollut, että Nygård ei muistanut/tietänyt Ilveksen mestaruuksien määrää. No tosiasia lienee, että yleensäkin harvat urheilujoukkueiden julkkisfaneista ovat sellaisia ns. hardcore-faneja (eli että esimerkiksi katsoisivat paikan päällä tai TV:stä/netistä suosikkiseuransa kauden kaikki pelit). Vesku Jokisesta mulle on jäänyt kuva, että hän on oikeasti henkeen ja vereen Sport-fani. Muistaakseni siinä Ruudun haastattelussa tiesi hyvin vastaukset Sport-aiheisen tietovisan kysymyksiin, ja taisi sanoa katsovansa esimerkiksi keikkabussissa Ruudusta (silloin Liiga-pelit tuli vielä Ruudusta) aina Sportin pelit, jos ei ole hallissa. Lisäksi esimerkiksi Sunrise Avenuen laulaja Samu Haber on käsittääkseni viimeisen päälle kova HIFK-fani. Toinen miinus Nygårdille tulee siitä, että hän kertoi muutama vuosi sitten Tapparan ollessa finaaleissa toivovansa Tapparan mestaruutta (kun Ilves ei luonnollisesti ollut mukana).

We Are The Kingistä vielä, että onkohan Costello vetänyt tuon biisin muuten joskus julkisesti kokonaan livenä jossain? Toinen kysymys on, että tietääkö joku, ketä tuossa We Are The Kingsissä soittaa? Costello varmaan kitaraa tietenkin, mutta ketä on muissa soittimissa?

Kun tuli torijuhlista puhe, niin ohimennen kysyn, että kun olin Ilveksen edellisen mestaruuden aikaan vielä niin nuori, enkä ole myöhemminkään asiasta lukenut, niin oliko Ilveksen -85 -vuoden mestaruudelle mitään torijuhlia, ja jos oli, niin ketä oli esiintymässä?
 
Viimeksi muokattu:

Raipelätty

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
137
Varoitus syrjivästä kielenkäytöstä
J.Jokinen sopisi TRE-väärälle puolelle jo ns.sateenkaari joukkioon kanssa! Mut pitään kiekko kiekkona ja norm.miesten lajina!
 

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
670
Vähän ohi aiheen mutta tuohon yhteen aiempaan viestiin liittyen...
Itse olen jo hetken toivonut, että uuteen areenaan siirtyminen ei automaattisesti merkitse pelkästä uudistumisen ilosta "pakkoa" uusia We are the kingsiä tai Ilves murisee -biisiä, ei vaikka "Hakametsän suojissa se odottaakin" . Molempiin biiseihin on kasvanut vuosien varrella kiinni niin itse kuin jälkikasvukin, ja ainakin jonkun Nygårdin (niin läppä mies kuin ehkä onkin) biisin ottaminen tilalle, aavistaen mitä sieltä tulisi, olisi kyllä omasta näkökulmasta melkoinen morjens.
Eri asia, jos oikeasti jotain ihan kaikkien tajunnan räjäyttävää biisiä joltakulta tulee vastaan. Muussa tapauksessa perinteet, Hakametsän nimen muistamista myöten, saavat puolestani jatkaa niin, että uudessa hallissa Ilves on edelleen minulle jollakin tavoin tuttu ja omaksi koettu. Uusi halli, uudet pelaajat uusine valmentajineen, uudet biisit, ehkä uudet paidat... Siinä olisi itselle ehkä vähän liiaksikin sulateltavaa.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 052
Lihastohtori eli akatemiatutkija ja liikuntafysiologian apulaisprofessori Juha Hulmi on Ilves-fani
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Vähän ohi aiheen mutta tuohon yhteen aiempaan viestiin liittyen...
Itse olen jo hetken toivonut, että uuteen areenaan siirtyminen ei automaattisesti merkitse pelkästä uudistumisen ilosta "pakkoa" uusia We are the kingsiä tai Ilves murisee -biisiä, ei vaikka "Hakametsän suojissa se odottaakin" . Molempiin biiseihin on kasvanut vuosien varrella kiinni niin itse kuin jälkikasvukin, ja ainakin jonkun Nygårdin (niin läppä mies kuin ehkä onkin) biisin ottaminen tilalle, aavistaen mitä sieltä tulisi, olisi kyllä omasta näkökulmasta melkoinen morjens.
Eri asia, jos oikeasti jotain ihan kaikkien tajunnan räjäyttävää biisiä joltakulta tulee vastaan. Muussa tapauksessa perinteet, Hakametsän nimen muistamista myöten, saavat puolestani jatkaa niin, että uudessa hallissa Ilves on edelleen minulle jollakin tavoin tuttu ja omaksi koettu. Uusi halli, uudet pelaajat uusine valmentajineen, uudet biisit, ehkä uudet paidat... Siinä olisi itselle ehkä vähän liiaksikin sulateltavaa.

Joo, itsekin olen varsinkin We Are The Kingsistä samaa mieltä, ja olen siitä joskus kirjoittanutkin, että se on jo niin vahvasti juurtunut Ilvekseen yhdistettäväksi biisiksi suomalaisten kiekkofanien keskuudessa, että ei sitä saa vaihtaa maalibiisinä, eikä tehdä siitä uutta versiota, sillä alkuperäinen versio toimii edelleen loistavasti. Tai kyllä siitä mun puolesta uudenkin version saa tehdä, mutta alkuperäinen saisi siinäkin tapauksessa edelleen soida maalibiisinä. Jotkut Ilves-fanit taisivat olla sitä mieltä, että se pitäisi vaihtaa maalibiisinä, kun selvisi, että Costello taitaa olla Tapparan mies, mutta ei se mua nyt niin haittaa. Jos se joskus olisi vaihdettu, niin se olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten, mutta hyvä, ettei ole vaihdettu, koska itse ainakin pidän biisistä kovasti. Olikos se, että Davosin kiekkojoukkueellakin on tuo Costellon alkuperäinen versio edelleen maalibiisinään?

Tuo Ilves murisee -biisikin on sekin kyllä jo legendaarinen, ja Hintsasen ääni sopii siihen loistavasti, että toivoisin kans, että sitäkin soitetaan uudessakin hallissa. Siitä on mukavia muistoja jo kaukaa, kun se lähti soimaan hallissa aina voittopelien jälkeen, kun teki lähtöä katsomosta, ja nykyäänkin siitä tulee aina hyvä mieli, kun se lähtee soimaan. Mutta vaikka Ilves murisee soisi uudessakin hallissa, niin tokihan peleissä voisi soittaa myös mahdollista uuttakin Ilves-biisiä, olkoon sitten Nygårdin tai kenen tahansa biisi - siis, jos on yhtään kuunneltava biisi, toki se voi olla makukysymys.
 
Viimeksi muokattu:

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
464
Toivon, että We Are The Kings pysyy myös tulevaisuudessa Ilveksen maalilauluna, mutta aikanaan Areena-aikana olisi kyllä hienoa kuulla voittobiisinä joku uusi sävellys Ilves Muriseen tilalla. Kyseisessä biisissä ei sinällään ole mitään vikaa, ja kyllä fiilis nousee jokaisella kuuntelukerralla, mutta tuo biisi on tosiaan tehty Hakametsässä asustavalle petolaumalle. Eikä Ilves enää jokereita silppua, vaan kurittaa enenevissä määrin aikaisemmin mainitsemattomia lintueläimiä, heimolaisia ja kouvolalaisia.

Siinäpä jollekin artistille hyvä koppi säveltää Ilvekselle biisi, joka soikoon seuran anthemina seuraavat 50 vuotta.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Toivon, että We Are The Kings pysyy myös tulevaisuudessa Ilveksen maalilauluna, mutta aikanaan Areena-aikana olisi kyllä hienoa kuulla voittobiisinä joku uusi sävellys Ilves Muriseen tilalla. Kyseisessä biisissä ei sinällään ole mitään vikaa, ja kyllä fiilis nousee jokaisella kuuntelukerralla, mutta tuo biisi on tosiaan tehty Hakametsässä asustavalle petolaumalle. Eikä Ilves enää jokereita silppua, vaan kurittaa enenevissä määrin aikaisemmin mainitsemattomia lintueläimiä, heimolaisia ja kouvolalaisia.

Siinäpä jollekin artistille hyvä koppi säveltää Ilvekselle biisi, joka soikoon seuran anthemina seuraavat 50 vuotta.

Juu, on toki sanojen osalta vähän vanhentunut Ilves murisee, kun joukkueita on vaihtunut, vaikka oivaltavat sanat onkin. Yhdessähän vaiheessa aikoinaan KalPa oli sanoissa ns. ylimääräisenä, kun pelasi välillä divarissa. Yksi vaihtoehto tietysti olisi, että Ilves murisee -biisin sanoja vähän muutettaisiin, otettaisiin Jokerit pois, ja nykyisiä joukkueita tilalle, joita ei biisin tekoaikaan ollut SM-liigassa. Mutta ehkä se parempi olisi tehdä kokonaan uusi biisi, kuin muuttaa vanhan biisin sanoja. Onks ideaa, kuka sen esittäisi? Voisiko jonkinlainen edellytys olla, että esittäjä olisi Ilves-fani. Ei se nyt sinänsä ehdoton tarvi olla. Tapparalle teki joitain vuosia sitten kannustusbiisin hämeenlinnalainen metallibändi Cardiant, jotka tuskin Tappara-faneja ovat, se on muuten hyvä biisi, siihen suuntaan olevan biisin haluaisin Ilveksellekin. Aikoinaan ehdotin Ilveksen vanhalla foorumilla, että jos uuden Ilves-biisin esittäjä löytyisi iki-Ilves Epe Heleniuksen tallista, silloin oli vielä Poko Rekords, ja taisin heittää silloin puolitosissaan nimenä Diablon, kun se siihen aikaan oli Pokolla. Eihän heistä välttämättä kukaan Ilves-faneja ole, ja eivät välttämättä mitään urheilu-kannustusbiisiä edes tekisi, mutta omaan musiikkimakuun maistuisi mainiosti. Sitä paitsi laulavat englanniksi, eivätkä välttämättä haluaisi laulaa suomeksi, ja kyllä se varmaan luonnollisempaa olisi, että suomalaisen joukkueen kannustusbiisi olisi suomenkielinen. Sitä olisi vaikka lapsienkin helpompi laulaa vaikka mukana.

Jos sen esittäjän pitäisi olla Ilves-fani, niin myös musiikillisesti Jonne Aaron varmaan olisi hyvä valinta, olisi nimenäkin iso. Olisi toisaalta tarpeeksi kevyt hevin kammoajille, mutta olisi rockin rouheuttakin. Tai sitten kootaan Ilves All Stars -bändi musiikkialan Ilves-faneista. Jonne Aaron laulaa feat. Petri Nygård rappaa, Silvennoinen kitarassa, Lordin rumpali rummuissa. SaiPallehan on viime vuosina tehnyt jo 2 kannustusbiisiä Lappeenrannan suunnalta kotoisin olevien bändien All Stars -kokoonpano, jossa on muun muassa jäseniä Kotiteollisuudesta, Mokomasta ja Stam1nasta. Ensimmäinen uusi biisi oli uusi versio SaiPan klassikko-maalibiisistä, ja viime kaudella tekivät ihan uuden oman biisin.
 
Viimeksi muokattu:

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Olisi mielenkiintoista tietää, miten Davos on bongannut We Are The Kingsin maalibiisikseen. Onko Davos ollut pelaamassa Ilvestä vastaan Hakametsässä joskus kauan sitten harjoitusottelun tai Tampere Cupissa, ja siellä kuulleet tuon soivan Ilveksen maalibiisinä, vai mitä kautta alkujaan ovat edes kuulleet koko biisistä. Eikö tuo jo kauan ole ollut Davosillakin maalibiisinä.

Äsken soi Teivon raveissa We Are The Kings, koska Suomen parhaimpiin kuuluvalla raviohjastaja Mika Forssilla soi se aina omana voittobiisinään, koska hän on Ilves-fani. Muita ravipiirien Ilves-faneja ovat ainakin raviselostaja Marko Lähteenmäki, sekä entinen raviselostaja Markku Heikkilä, joka oli muutamia vuosia sitten Ilveksen kiekkopelien kuuluttajanakin.

Onkohan muuten Ilveksen futisjoukkueella soinut koskaan We Are The Kings maalibiisinä? Ei ainakaan viime vuosina, eikä 90-luvulla ainakaan niissä peleissä, joissa kävin. Mitä olette mieltä, olisiko hyvä, jos soisi nykyään, kun muutenkin ollaan tiivistetty Ilves-perheen yhteistyötä? Eikös We Are The Kings soinut ainakin joskus 90-luvulla Ilveksen salibandyjoukkueen maalibiisinä?
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 155
Melkein väittäisin Davosin pelanneen Ilvestä vastaan harjoitusottelun Hakametsässä noin kesällä 1996. Tarinan mukaan sveitsiläisseuran johto tykästyi biisiin, ja kyllähän punavalokin taisi vilkkua useasti sveitsiläisseuran omintakeisesti torjuneen veskarin takana.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 909
Ilves-hymniä olen kaivannut. Hymnin omistus olisi ry:llä ja käyttääkseen logoa olisi pakko soittaa hymniä ennen ottelua. Näin koko Ilves-yhteisö nivoutuisi yhteen ja seurahenki vahvistuisi.

Sanoittajaksi Heikki Salo, Vesa Holmala tai Jonne Aaron.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Ilves-hymniä olen kaivannut. Hymnin omistus olisi ry:llä ja käyttääkseen logoa olisi pakko soittaa hymniä ennen ottelua. Näin koko Ilves-yhteisö nivoutuisi yhteen ja seurahenki vahvistuisi.

Sanoittajaksi Heikki Salo, Vesa Holmala tai Jonne Aaron.

Onko muuten Heikki Salo ja Holmala Ilveksen miehiä? En tarkoita, että tarvitsisi olla (jotta "saisi" sanoittaa Ilves-hymnin), mutta uteliaisuudesta kysyn, kun heitä ehdotit niminä Ilves-fani Jonne Aaronin lisäksi. Heikki Salosta on jäänyt kuva, ettei taida olla jääkiekkomiehiä tai urheilumiehiä yleensäkään.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 909
Heikki Salo on muistaakseni Ilveksen mies. Lähdettä en osaa sanoa. Holmala on 110% Ilves. Esiintyi mm. viime syksyn 80-luvun teemapelissä hallissa, Sandellin kaveri ja veti myös akustisen keikan Ilveksen kopissa viime vuonna.
 

Larionov

Rivipelaaja
Viestejä
40
Ilves-hymniä olen kaivannut. Hymnin omistus olisi ry:llä ja käyttääkseen logoa olisi pakko soittaa hymniä ennen ottelua. Näin koko Ilves-yhteisö nivoutuisi yhteen ja seurahenki vahvistuisi.

Sanoittajaksi Heikki Salo, Vesa Holmala tai Jonne Aaron.

Tässä todellakin hieno idea! Ruotsissahan ainakin Djurgårdenilla ja AIK:lla on vastaavan olemassa. Näitä kokeneena voi sanoa, että kyllä siinä kylmät väreet väkisin tulee, kun hymnin aikana katsomo nousee seisomaan ja ihmiset laulaa mukana (vähintään kertosäkeen). Olisi mahtavaa jos Ilveksellekin saataisiin vastaava. Tähän mukaan historian havinat höystettynä historiallisilla kuvilla sekä luonnollisesti sanat screeniltä.

Tässä linkki AIK:n versioon. Tämähän soitetaan juuri ennen pelin alkamista ja luo kyllä varsin mahtavan me-hengen alkuun.

AIK:lla ja Djurgårdenilla nämä luonnollisesti samat niin jalkapallo kuin jääkiekon puolella.

 
Viimeksi muokattu:

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 324
Tässä todellakin hieno idea! Ruotsissahan ainakin Djurgårdenilla ja AIK:lla on vastaavan olemassa. Näitä kokeneena voi sanoa, että kyllä siinä kylmät väreet väkisin tulee, kun hymnin aikana katsomo nousee seisomaan ja ihmiset laulaa mukana (vähintään kertosäkeen). Olisi mahtavaa jos Ilveksellekin saataisiin vastaava. Tähän mukaan historian havinat höystettynä historiallisilla kuvilla sekä luonnollisesti sanat screeniltä.

Tässä linkki AIK:n versioon. Tämähän soitetaan juuri ennen pelin alkamista ja luo kyllä varsin mahtavan me-hengen alkuun.

AIK:lla ja Djurgårdenilla nämä luonnollisesti samat niin jalkapallo kuin jääkiekon puolella.



Väkisin tehdyn makua. Itse en kaipaa mitään hymniä tai lauluja.
 
Viimeksi muokattu:

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 909
HIFK:n jalkapallo on ottanut omaksi "Hymnikseen" John Denverin Annie´ s Songin ja siihen sitten Stadin Kingien sanoitus. Toimii erinomaisesti.
 
Ylös