Ilves -yhteisö

Tiina

Tulokas
Viestejä
4
Olin sukulaispojan lakkiaisetkoilla minne tarkoitus oli viedä jotain Ilves-tuotetta mukaan muutta kiireissäni asia jäi sitten viime tippaan mennen ohi. Lupasin kuitenkin ostaa liput paikallispeliin joten sain lahjapakettiini myös Ilves-väriä kun tiedän siitä tykättävän. Perhepiirin juhlissa Ilveksestäkin puhuttiin ja asia jollain lailla rupesi kiinnostamaan minua.

Muotialaa seurailen työni puolesta ja siellähän isot brändit ovat sillai jotenkin eksoottisia, kiihoittavia missä niinkuin ravintolapöydän naapuri kyräilee sun laukkuas sivusilmällä tuijottaen. Hän tunnistaa laukun valmistajan jostain muusta kuin että siinä lukee kissankorkuisin kirjaimin Louis Vuitton, Michael Kors, Chanel jne. Tällai naisten maailmassa usein asiat menee, tiettyä salaisuutta, sitten supatellaan ja lopulta kotona mökötetään.

Ilves oli tänään tässä pienimuotoisessa sukujuhlassamme keskiössä. Ymmärsin hyvin nopeasti etten kenties ymmärrä jääkiekkoa kun minun kommentteja ei nämä asiantuntijamme kuunnelleet kysessäni vain miksi Ilves tuotteiden paidoissa paistaa tuo tuotemerkki tai värit niin räikeän voimakkaasti penikulmien päähän? Kysymystäni pidettiin taas naismaisena. On vain kuulemma yksi seura ja se pitää näkyä.

Asia rupesi kiinnostamaan minua ja ensitöikseni halausinkin kuulla että minkälainen on tuo Ilveksen kannattajakunta? Kuinka tällainen yhden seuran jääkiekkoyhteisö eroaa vaikkapa Karl Lagerfeld, Hugo Boss, Fazer, Miele, Jaguar ja muiden isojen talojen merkkiuskollisten kannattajien yhteisöstä vai eroaako olleenkaan? Minulle jäi tänään kovastikin kuva Ilveksen olevan hyvin tuollainen alfauros -voittoinen yhteisö mutta otokseni on niin pieni mennen sukulaisteni johdattelun tulokseksi. Siksipä olisi kiva kuulla hieman sukuni ulkopuolelta asiasta lisää.

Pahoittelut kun tunkeuden näin seuraanne, hienostihan teillä tuntuu menevän:).

Mode-edit: Ihan rauhassa vaan niiden tekstimuotoilujen kanssa.

Tiina-edit: Editointitoiminteet mahdollistavat pölkkymustan rinnalla myös toisenlaisia kirjaisinasuja, kannustan muitakin kirjoittajia piristämään foorumin ulkonäköä värikkäämmällä tyylillä. Sitovaa ohjeistusta tukien teidän moderaattorien muokkailua alkuperäiseen tekstiini en ole löytänyt. Minulla tosin tämä kulttuurinne hieman vieras.

Yhden-viikon-jäähy-edit: Kun kerran suoraa ohjeistusta oli niin vaikea noudattaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kyy001

Guest
Olin sukulaispojan lakkiaisetkoilla minne tarkoitus oli viedä jotain Ilves-tuotetta mukaan muutta kiireissäni asia jäi sitten viime tippaan mennen ohi. Lupasin kuitenkin ostaa liput paikallispeliin joten sain lahjapakettiini myös Ilves-väriä kun tiedän siitä tykättävän. Perhepiirin juhlissa Ilveksestäkin puhuttiin ja asia jollain lailla rupesi kiinnostamaan minua.

Muotialaa seurailen työni puolesta ja siellähän isot brändit ovat sillai jotenkin eksoottisia, kiihoittavia missä niinkuin ravintolapöydän naapuri kyräilee sun laukkuas sivusilmällä tuijottaen. Hän tunnistaa laukun valmistajan jostain muusta kuin että siinä lukee kissankorkuisin kirjaimin Louis Vuitton, Michael Kors, Chanel jne. Tällai naisten maailmassa usein asiat menee, tiettyä salaisuutta, sitten supatellaan ja lopulta kotona mökötetään.

Ilves oli tänään tässä pienimuotoisessa sukujuhlassamme keskiössä. Ymmärsin hyvin nopeasti etten kenties ymmärrä jääkiekkoa kun minun kommentteja ei nämä asiantuntijamme kuunnelleet kysessäni vain miksi Ilves tuotteiden paidoissa paistaa tuo tuotemerkki tai värit niin räikeän voimakkaasti penikulmien päähän? Kysymystäni pidettiin taas naismaisena. On vain kuulemma yksi seura ja se pitää näkyä.

Asia rupesi kiinnostamaan minua ja ensitöikseni halausinkin kuulla että minkälainen on tuo Ilveksen kannattajakunta? Kuinka tällainen yhden seuran jääkiekkoyhteisö eroaa vaikkapa Karl Lagerfeld, Hugo Boss, Fazer, Miele, Jaguar ja muiden isojen talojen merkkiuskollisten kannattajien yhteisöstä vai eroaako olleenkaan? Minulle jäi tänään kovastikin kuva Ilveksen olevan hyvin tuollainen alfauros -voittoinen yhteisö mutta otokseni on niin pieni mennen sukulaisteni johdattelun tulokseksi. Siksipä olisi kiva kuulla hieman sukuni ulkopuolelta asiasta lisää.

Pahoittelut kun tunkeuden näin seuraanne, hienostihan teillä tuntuu menevän
:).
Itse ainakin tykkään niistä vähän hillityimmistä versioista. Värit saa olla mutta joku yksisarvisen oksennus tai ihme kuviot kuten se sydänhuppari on liikaa. Logo ja kelta-vihreä tai sitten pelkkä musta. Less is more.
 

Luchs

Guest
Vähän saman logiikan pohdintaa, kuin että miksi naisurheilijoille, esimerkiksi naisjääkiekkoilijoille maksetaan vähemmän?

Markkinoilla on tietyt lainalaisuudet ja valitettavasti maksavan yleisön pääosa on alfa- ja betauroksia, pyyleviä hokiäijiä, perheenisiä, koiraspuolisia pojankoltiaisia jne.
Hifkin fanikauppaa on täällä kehuttu. Niissäkin brändi on tuotu hävyttömän räikeästi esiin, ehkä sitten hieman tyylikkäämmin?
 

sentteri

Luottopelaaja
Viestejä
2 196
Voisiko Liiga tehdä sopimuksen esimerkiksi Adidaksen kanssa, kuten NHL on tehnyt. Tietääkseni Adidas suunnittelee niille pelipaitojen lisäksi myös kaikki fanivaatteet ja jälkikin on sen mukaista. Liigassa joka joukkueella on kai yksittäiset sopimukset urheilufirmojen kanssa? Voipi tosin olla, ettei isoja vaatejättejä sellainen projekti edes kiinnosta, mutta toisaalta taas heidän olisi helppo ottaa valmis kuosi ja vaan vaihdella vähän värejä ja logoja.

Pääosa faneista haluaa edustaa ja kantaa joukkueen värejä ja logoja ja näitä joka on paikka onkin sitten väärällään, tosin välillä tuntuu että joku oman työnsä ohessa näitä suunnittelee.

Ilveksellä on ollut ainakin ne 1931-tuotteet jotka oli vähän salamyhkäisempiä. Jos vielä enemmän inside-tuotteita haluaa tehdä, voihan sitä painaa painitrikoita, joissa on esimerkiksi Armstrong nimi tai shortseja joissa lukee Shortsipoika.
 

Mikke

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
306
miksi Ilves tuotteiden paidoissa paistaa tuo tuotemerkki tai värit niin räikeän voimakkaasti penikulmien päähän? Kysymystäni pidettiin taas naismaisena. On vain kuulemma yksi seura ja se pitää näkyä.

Yleisesti voimakkaat värit joukkue-urheilussa johtunevat siitä, että omat pelikaverit pitää pystyä nopeasti havaitsemaan kentällä. Fanituotteilla pyritään monesti imitoimaan seuran värejä, jotta ne olisivat tunnistettavia. Mielestäni "tunnustamalla väriä" osoitetaan yhteenkuuluvuutta. Että siellä hallissa ollaan osa sitä porukkaa, ja se halutaan näyttää.

Kun pukeutumisen tarkoitus on osoittaa visuaalisin keinoin kannatusta seuralle, niin mikään pieni "Hilfiger" tyylinen merkki ei erottuisi.

Toisaalta palaten asiaan yleisemmällä tasolla, Ilveksen fanikaupan vaatteiden taso on valitettavan heikko tällä hetkellä, josta on ollut myös paljon keskustelua tällä palstalla. Niiden pulma ei tosin varmaan ole näkyvyys, vaan tyylikkyys yleisesti.
 

Ipan pakki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
239
Toisaalta palaten asiaan yleisemmällä tasolla, Ilveksen fanikaupan vaatteiden taso on valitettavan heikko tällä hetkellä, josta on ollut myös paljon keskustelua tällä palstalla. Niiden pulma ei tosin varmaan ole näkyvyys, vaan tyylikkyys yleisesti.

Tähän kiinnitin itsekin huomiota tuossa viikolla kun Ilveskaupan valikoimaa tsekkailin. Valitettavan tyylittömiä ja se tietynlainen "liikelahjavaatemaisuus" (laatu, leikkaukset jne) paistoi osasta tuotteita todellakin kauas.
 

janne68

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
912
Nuo kaikki eivät kyllä mene varttuneemman päälle.
Mutta värit ovat tärkeät eivät välttämättä logo.
Esim Hakametsä t paita on mielettömän hieno.
Jotenkin näen että logon ei tarvitse olla hirveän iso.
Mutta niin kuin täällä on jo puhuttu, niin taso on hirveän huono.
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
5 817
Olin sukulaispojan lakkiaisetkoilla minne tarkoitus oli viedä jotain Ilves-tuotetta mukaan muutta kiireissäni asia jäi sitten viime tippaan mennen ohi. Lupasin kuitenkin ostaa liput paikallispeliin joten sain lahjapakettiini myös Ilves-väriä kun tiedän siitä tykättävän. Perhepiirin juhlissa Ilveksestäkin puhuttiin ja asia jollain lailla rupesi kiinnostamaan minua.

Muotialaa seurailen työni puolesta ja siellähän isot brändit ovat sillai jotenkin eksoottisia, kiihoittavia missä niinkuin ravintolapöydän naapuri kyräilee sun laukkuas sivusilmällä tuijottaen. Hän tunnistaa laukun valmistajan jostain muusta kuin että siinä lukee kissankorkuisin kirjaimin Louis Vuitton, Michael Kors, Chanel jne. Tällai naisten maailmassa usein asiat menee, tiettyä salaisuutta, sitten supatellaan ja lopulta kotona mökötetään.

Ilves oli tänään tässä pienimuotoisessa sukujuhlassamme keskiössä. Ymmärsin hyvin nopeasti etten kenties ymmärrä jääkiekkoa kun minun kommentteja ei nämä asiantuntijamme kuunnelleet kysessäni vain miksi Ilves tuotteiden paidoissa paistaa tuo tuotemerkki tai värit niin räikeän voimakkaasti penikulmien päähän? Kysymystäni pidettiin taas naismaisena. On vain kuulemma yksi seura ja se pitää näkyä.

Asia rupesi kiinnostamaan minua ja ensitöikseni halausinkin kuulla että minkälainen on tuo Ilveksen kannattajakunta? Kuinka tällainen yhden seuran jääkiekkoyhteisö eroaa vaikkapa Karl Lagerfeld, Hugo Boss, Fazer, Miele, Jaguar ja muiden isojen talojen merkkiuskollisten kannattajien yhteisöstä vai eroaako olleenkaan? Minulle jäi tänään kovastikin kuva Ilveksen olevan hyvin tuollainen alfauros -voittoinen yhteisö mutta otokseni on niin pieni mennen sukulaisteni johdattelun tulokseksi. Siksipä olisi kiva kuulla hieman sukuni ulkopuolelta asiasta lisää.

Pahoittelut kun tunkeuden näin seuraanne, hienostihan teillä tuntuu menevän
:).
Olen samoilla linjoilla kanssasi, eikö Ilves "brändiä" voisi hyödyntää hillitymminkin. Eivät kaikki halua loistaa "väreissä", mutta laadukkaille ja hyvän näköisille tuotteille voisi olla kysyntää. Joskus less is more.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Kansainvälisillä jalkapallojäteillä on luonnollisesti valtava määrä erilaisia fanituotteita, ja osassa vain pieni logo yhdistää vaatteen seuraan.

Ilveksellä, kuten ei muillakaan liigajoukkueilla, ei ole sellaisia vaatteita, joita haluaisin pitää päälläni. Niinpä minut yhdistää Ilvekseen vain pinssi.
 
Viimeksi muokattu:

weho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
301
Samaa mieltä kuin aloittaja, tyylikäs ja "arkikäyttöön" sopiva paita kiinnostaisi. Joku aika sitten oli musta pitkähihainen T-paita missä mustalla logo, ei pistänyt liikaa silmään mutta huomasi jos osasi katsoa.

Töihin voi laittaa tuon hakametsäpaidan (hieno!) mutta ei mitään valko-kelta-vihreää missä valtava logo. Halliin sellaisen voi laittaa muttei töihin.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 680
Niimpäs tekstimuotoiluni korjattiin ylläpidon toimesta perinteiseen asuun. Mitähän noista tekstin editointitoiminteista on luvallista käyttää? Jossain on varmastikin ohjeita mitkä kaikki muut ovat lukeneet kun samankaltainen harmooninen pölkkymusta kauttalttaan käytössä.

Ei nuo värit lukemista ainakaan minun mielestäni helpota, vaikkeivat kiellettyjä olekaan.
 
Ylös