Ilves ja Media

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 701
Kaikkia meitä harmittaa kauden loppu, mutta et kai oikeasti ole tuota mieltä. Kyllähän meidän tekemisiä on ihasteltu ympäri valtakuntaa ja ihan tälläkin foorumilla….ainakin runkosarjan loppuun asti.

Mennyt kausi oli lopulta meille kaikille TOSI RASKAS ja itselleni ainoa hopeareunus on nimeomaan Pennasen poistuminen valmennuksesta.

ETEENPÄIN NYT!!!

Ainakin yksi asia minkä voin allekirjoittaa Jürgeniltä on nuo otteluraportit. Täysin mitäänsanomattomia sepustuksia huonolla suomen kielellä, joissa vain kerrotaan ihan samat asiat jotka jokainen voi lukea ottelutilastoista. Sellainen maku niissä on, että nämä on vain pitänyt kirjoittaa eikä edes haluta maalailla ottelun tapahtumia laajemmin vaan ajatellaan no, katsokoon maalikoosteen.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 282
Ainakin yksi asia minkä voin allekirjoittaa Jürgeniltä on nuo otteluraportit. Täysin mitäänsanomattomia sepustuksia huonolla suomen kielellä, joissa vain kerrotaan ihan samat asiat jotka jokainen voi lukea ottelutilastoista. Sellainen maku niissä on, että nämä on vain pitänyt kirjoittaa eikä edes haluta maalailla ottelun tapahtumia laajemmin vaan ajatellaan no, katsokoon maalikoosteen.
Eikös Miia Kahila raapustele nuo raportit? Itse en niitä kyllä edes kaipaa, mutta jos niitä tehdään, niin tehtäisiin sitten kunnolla.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 644
Joo tosiaan myös omaan makuun tämä kausi mentiin liian pintapuolisesti. Vaikka materiaalia tuotettiin varmasti ajallisesti enemmän kuin koskaan, niin silti se itse joukkue jäi hyvin etäiseksi. Niin kuin @Mortal aikaisemmin totesikin ei taidettu kauden aikana saada yhtään pidempää haastattelua (pl Ikonen & Friman), vaan kaikki meni enemmän tai vähemmän sillä "How was your summer?" linjalla.

Toki tämähän on enemmän kiinni siitä, mistä kukin tykkää. Omalta kohdaltani itse ehdin todella harvoin kuuntelemaan niitä pre-game lähetyksiä, joten itselleni ne eivät oikein tuoneet lisäarvoa. Muutenkin materiaalina siinä mielessä heikkoa, että niillä ei ole oikein mitään arvoa myöhemmin kuunneltuna. Pidemmät pelaajahaastattelut ja muu ei niin hetkessä materiaali kumminkin kestää pidempään.

Ilvestyskirja oli mielestäni pääosin onnistunut. Vierailut todella hyviä ja ehkä toiseen päässä sitten jakso, missä jaettiin joulutodistuksia. Ymmärrettävistä syistä ei voi omia pelaajia moittia, mutta jos yksikään pelaaja ei saa alle seiskan arvosanaa, niin ei tuota silloin kannattaisi edes tehdä. Välillä meni sitten Makkosella jutut överiksi ja taas Hitsaselta syömiset. Vaikka varmasti halutaan tehdä rennon letkeällä meiningillä, niin turha sitä on ylikorostaa syömisillä tai muilla omilla "ääniefekteillä". Silti pääosin hyvä konsepti, koska puhtaana lätkä-podcastina on olemassa jo todella hyvä Ilves-Podcast.
 
Viimeksi muokattu:

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 661
Joo tosiaan myös omaan makuun tämä kausi mentiin liian pintapuolisesti. Vaikka materiaalia tuotettiin varmasti ajallisesti enemmän kuin koskaan, niin silti se itse joukkue jäi hyvin etäiseksi. Niin kuin @Mortal aikaisemmin totesikin ei taidettu kauden aikana saada yhtään pidempää haastattelua (pl Ikonen & Friman), vaan kaikki meni enemmän tai vähemmän sillä "How was your summer?" linjalla.

Toki tämähän on enemmän kiinni siitä, mistä kukin tykkää. Omalta kohdaltani itse ehdin todella harvoin kuuntelemaan niitä pre-game lähetyksiä, joten itselleni ne eivät oikein tuoneet lisäarvoa. Muutenkin materiaalina siinä mielessä heikkoa, että niillä ei ole oikein mitään arvoa myöhemmin kuunneltuna. Pidemmät pelaajahaastattelut ja muu ei niin hetkessä materiaali kumminkin kestää pidempään.

Ilvestyskirja oli mielestäni pääosin onnistunut. Vierailut todella hyviä ja ehkä toiseen päässä sitten jakso, missä jaettiin joulutodistuksia. Ymärrettävistä syistä ei voi omia pelaajia moittia, mutta jos yksikään pelaaja ei saa alle seiskan arvosanaa, niin ei tuota silloin kannattaisi edes tehdä. Välillä meni sitten Makkosella jutut överiksi ja taas Hitsaselta syömiset. Vaikka varmasti halutaan tehdä rennon letkeällä meiningillä, niin turha sitä on ylikorostaa syömisillä tai muilla omilla "ääniefekteillä". Silti pääosin hyvä konsepti, koska puhtaana lätkä-podcastina on olemassa jo todella hyvä Ilves-Podcast.
Ilves+ ja sen lanseeraus ja kehitys on varmasti ottanut aikaa ja resursseja. Nyt sitä on kausi jumpattu, joten varmaan irtoaa enempi sitä aikaa myös muuhun.

Mikäpäs sen hienompaa olisi kun laajat henkilökuvat Ilves+ -alustalla jne. :)
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 644
Ilves+ ja sen lanseeraus ja kehitys on varmasti ottanut aikaa ja resursseja. Nyt sitä on kausi jumpattu, joten varmaan irtoaa enempi sitä aikaa myös muuhun.

Mikäpäs sen hienompaa olisi kun laajat henkilökuvat Ilves+ -alustalla jne. :)

Joo siis konsepti on todella hyvä ja ihan ymmärrettävästi kaikki ottaa oman aikansa. Tietenkin täytyy myös ottaa huomioon, ettei se varmasti mediatiimistä ollut kiinni, kun materiaali kopista jäi hyvin ohueksi. Varmasti myös sieltä olisivat tehneet enemmän materiaalia, jos heille olisi tähän "lisenssi" annettu.

Yksi kehityksen kohde voisi myös olla ottaa tiimiin mukaan joku hieman paremmin englantia puhuva henkilö. Nyt ulkkien haastattelut hieman särähtävät valmiilta juuri näiltä "How was your summer?" kysymyksiltä ja niistä puuttuu sellainen vuorovaikutus. Toki lätkäjargon on lätkäjargonia ja esim Tsekkien kanssa tuosta ei välttämättä ole yhtään sen enempää apua. Silti etenkin P-Amerikkalaisista voisi saada hieman enemmän irti, jos heidän kanssaan saisi aikaan kunnon keskustelun.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 827
Ilves+ ja sen lanseeraus ja kehitys on varmasti ottanut aikaa ja resursseja. Nyt sitä on kausi jumpattu, joten varmaan irtoaa enempi sitä aikaa myös muuhun.

Mikäpäs sen hienompaa olisi kun laajat henkilökuvat Ilves+ -alustalla jne. :)
Näin minäkin ajattelen. Suht pienellä porukalla tuota kuitenkin pyöritetään. Itse tykkäsin varsinkin Bonon osuuksista pregameissa, mitä niitä nyt ehti seuraamaan. Samaten Ilvestyskirja oli kokonaisuutena hyvä.

Hiukan sellaista räväkkyyttä kaipaisi sisältöön. Hiukan liikaa on sitä kaikki on kivaa -sisältöä.
 
Viestejä
7
Niin kuin @Mortal aikaisemmin totesikin ei taidettu kauden aikana saada yhtään pidempää haastattelua (pl Ikonen & Friman), vaan kaikki meni enemmän tai vähemmän sillä "How was your summer?" linjalla.
Oli siellä Meskanenkin pidemmässä haastattelussa.

Onhan nämä luonnollisesti pelaaja riippuvaisia, kaikki eivät varmasti halua osallistua pitkiin haastatteluihin, en esimerkiksi näe Suomea tuollaisessa. Sen sijaan ihmettelen, että miksi Palveesta ei tehty mitään vaiheessa pidempää haastattelua. Kiinnostava hankinta koko liigan mittapuulla joka on vielä ilmeisen ulospäinsuuntautunut. Olisi luonut kauden alla hyvää hypeä ja tuonut hänen persoonaansa tunnetummaksi fanien keskuudessa. Nythän hänestä päällimmäisenä jäi vain mielikuva reissumiehenä sen yhden kieli poskessa tehdyn heitin takia.
 

Levitön Äijä

Rivipelaaja
Viestejä
24
Ja näistä edellämainituista kommenteista voi tietenkin myös hieman mennä siihen "el klassikko"-kyssäriin että kun mentiin tähän omaan IiPlussaan ja sanottiin heipat tietyille melko pitkän linjan Ilves-"mediamoguleille" niin tapahtuiko samalla pieni tasonlasku pelaajien henkilökuvissa, otteluraporteissa yms..? nimim. Justasayin..

Ja joskus matikka on helppoo.
 

Levitön Äijä

Rivipelaaja
Viestejä
24
Ja jos vielä otetaan kiinni Ilvestyskirjaan, niin omaan makuun ehkä hieman liikaa "tykätään omasta äänestä ja omista jutuista", eli vieraiden kautta asioiden ytimeen ja siltä pohjalta sitten fiilistelyt niin hyvässä kuin pahassa. Ei kai podarien aina tarvi kestää 1,5 tuntia jos ei oo hirveesti jutuntynkää..?
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 644
Ja näistä edellämainituista kommenteista voi tietenkin myös hieman mennä siihen "el klassikko"-kyssäriin että kun mentiin tähän omaan IiPlussaan ja sanottiin heipat tietyille melko pitkän linjan Ilves-"mediamoguleille" niin tapahtuiko samalla pieni tasonlasku pelaajien henkilökuvissa, otteluraporteissa yms..? nimim. Justasayin..

Ja joskus matikka on helppoo.

No aivan varmasti Herckmanin raportit olivat parempia kuin nuo nykyiset. Niiden kulutus ja tarve ovat nykyään varmasti vain hyvin marginaalista. Suoraan sanottuna niihin on ihan turha panostaa resursseja.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 701
No aivan varmasti Herckmanin raportit olivat parempia kuin nuo nykyiset. Niiden kulutus ja tarve ovat nykyään varmasti vain hyvin marginaalista. Suoraan sanottuna niihin on ihan turha panostaa resursseja.

No, itse nyt ainakin olen vielä sitä sukupolvea joka luki ja jolla luetutettiin vielä ihan oikeita kirjojakin ja opetettiin omaksumaan sieltä tietoja eikä kaikkea saatu valmiiksi pureskeltuna älykännykän näytöiltä. Siksi harmittaa kun kaiken pitää olla sellaista sen voi omaksua alle 1,5 minuutissa eikä minkäänlaista haastetta anneta sekä kirjoittajalle eikä lukijalle. Mutta se nyt on vain minun mielipiteeni. T: Boomeri.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 661
Siksi harmittaa kun kaiken pitää olla sellaista sen voi omaksua alle 1,5 minuutissa eikä minkäänlaista haastetta anneta sekä kirjoittajalle eikä lukijalle. Mutta se nyt on vain minun mielipiteeni. T: Boomeri.
Tämähän se ongelma tässä klikkiajassa on. :(

Siksi ne Ilveksen ”fiilisvideot” ovat lyhyitä jne. Harmi sinänsä.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 644
No, itse nyt ainakin olen vielä sitä sukupolvea joka luki ja jolla luetutettiin vielä ihan oikeita kirjojakin ja opetettiin omaksumaan sieltä tietoja eikä kaikkea saatu valmiiksi pureskeltuna älykännykän näytöiltä. Siksi harmittaa kun kaiken pitää olla sellaista sen voi omaksua alle 1,5 minuutissa eikä minkäänlaista haastetta anneta sekä kirjoittajalle eikä lukijalle. Mutta se nyt on vain minun mielipiteeni. T: Boomeri.

Kyllä ymmärrän teikäläistä erittäin hyvin ja periaatteessa täysin samaa mieltä. Itse nassikkana tuli heti aamulla juostua (voitetun) pelin jälkeen postilaatikolle Aamulehden kimppuun, koska teksti-tv:n lisäksi se saattoi olla ainoa väylä Ilveksen peleihin. Tästä johtuen tulee vieläkin luettua Aamulehti vääriin päin.

Tässä tapauksessa tosin ongelma on siinä, että kaikki matsit näkyy maksua vastaan ja kaikki koosteet näet ilmaiseksi. Se itse teksti ei enää samalla tavalla "kerro" ellei kyseessä ole sitten todella taitava kirjoittaja.
 

Mestaruusjuna

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
177
En itse ole mikään otteluraporttien suurin kuluttaja, mutta kyllähän joku asiantunteva kaveri pystyis tekee mielenkiintosenkin raportin/analyysin, jonka lukemiseen menee 2 minuuttia tai vähemmän. Pitää vaan käyttää luovuutta ja kirjoittaa muutakin kuin, että "ensimmäisen maalin jälkeen Ilves pääsi paremmin mukaan peliin"
 

Hyrrä

Luottopelaaja
Viestejä
1 428
Noista otteluraporteista, niin jotta niitä jaksaisi lukea ja jotta niihin linkattaisiin, niin siellä täytyisi olla joku oikeasti pro kirjoittamassa, joka kertoo enemmän kuin on kaikille ilmeistä. Näkemyksellisyyttä ja spekulaatiotakin joukkoon.

Mihinkähän se Ilveksen playoff-päiväkirjakin muuten hävisi kesken kaiken. Ei ainakaan mainostettu enää äxässä. Loppui jo ennen kuin sarja loppui. Ne on aina tullut luettua kaikki. Subjektiivista näkemystä ja tuntemuksia. Et voi tietää, mitä siellä sanotaan, ennen kuin luet. Toisin kuin otteluraporteissa.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 282
Mihinkähän se Ilveksen playoff-päiväkirjakin muuten hävisi kesken kaiken. Ei ainakaan mainostettu enää äxässä. Loppui jo ennen kuin sarja loppui. Ne on aina tullut luettua kaikki. Subjektiivista näkemystä ja tuntemuksia. Et voi tietää, mitä siellä sanotaan, ennen kuin luet. Toisin kuin otteluraporteissa.
Ei loppunut kesken kailen, lankalauantainakin tuli vielä lopputuntemukset. Olli Mustonen on kyllä yliveto näissä tunteiden kuvailuissaan.

 

Levitön Äijä

Rivipelaaja
Viestejä
24
No aivan varmasti Herckmanin raportit olivat parempia kuin nuo nykyiset. Niiden kulutus ja tarve ovat nykyään varmasti vain hyvin marginaalista. Suoraan sanottuna niihin on ihan turha panostaa resursseja.
No silloin kannattaa ehkä tosiaan sitten mieluummin jättää kokonaan tekemättä kuin heittää jotain "perusvarmaa vasurilla". Kaikkien lukutaitoisten Ilvesten aliarviointia muutoin...
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 653
Kyllä ymmärrän teikäläistä erittäin hyvin ja periaatteessa täysin samaa mieltä. Itse nassikkana tuli heti aamulla juostua (voitetun) pelin jälkeen postilaatikolle Aamulehden kimppuun, koska teksti-tv:n lisäksi se saattoi olla ainoa väylä Ilveksen peleihin. Tästä johtuen tulee vieläkin luettua Aamulehti vääriin päin.

Tässä tapauksessa tosin ongelma on siinä, että kaikki matsit näkyy maksua vastaan ja kaikki koosteet näet ilmaiseksi. Se itse teksti ei enää samalla tavalla "kerro" ellei kyseessä ole sitten todella taitava kirjoittaja.
Samaistun tähän.
Lisäksi muistan (hämärästi) ajan, kun ennen tamperelaisten kotiottelua Aamulehdessä oli pelipäivänä Hakamettässä pelattavan ottelun kokoonpanot, otteluennakko ja viiden ottelun kuntopuntari.
 
Ylös