Ilves-fanien huudot ja laulut

rysty

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
276
Vs: Ilves-fanien huudot ja laulut

Toivoisin että faniosasto laulujen ohessa ehkä tarkemmin seuraisi itse peliä ja reakoisi voimakkaammin pelitapahtumiin ja näin antaisi tuomareille lisää painetta. Se on parasta tunnelman luontia.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 504
Vs: Ilves-fanien huudot ja laulut

rysty sanoi:
Toivoisin että faniosasto laulujen ohessa ehkä tarkemmin seuraisi itse peliä ja reakoisi voimakkaammin pelitapahtumiin ja näin antaisi tuomareille lisää painetta. Se on parasta tunnelman luontia.

Voi pojat, siis tämäkin työnnetään istumakatsojilta aktiivisten kannattajien tehtäväksi?
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 324
Vs: Ilves-fanien huudot ja laulut

931931 sanoi:
rysty sanoi:
Toivoisin että faniosasto laulujen ohessa ehkä tarkemmin seuraisi itse peliä ja reakoisi voimakkaammin pelitapahtumiin ja näin antaisi tuomareille lisää painetta. Se on parasta tunnelman luontia.

Voi pojat, siis tämäkin työnnetään istumakatsojilta aktiivisten kannattajien tehtäväksi?

Millaisen ajatusketjun lopputulema tämä nyt on?
Joo, me istumakatsojat ei eleletä yhtään pelissä mukana ja ollaan muutenkin ihan paskoja kunnianmetsästäjäkannattajia 8)
Onneksi on seisomokatsomo! Jeesatkaa ny meitä tässäkin :mad: :mad:
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 243
Vs: Ilves-fanien huudot ja laulut

Tompsoni sanoi:
Pitää nyt kuitenkin muistaa, että Tunnusta Väriä-chäntti on sellainen, jonka miltei kaikki tunnistavat Ilveksen huudoksi. Se on profiloitunut muutaman vuoden aikana sen verran hyvin, että seurakin on kyseistä pätkää käyttänyt (hieman muuttaen) omassa markkinoinnissaan. Perushuudot pois lukien, tuo chäntti on se, joka lähtee hallissa parhaiten ja siihen monet sivukatsomossakin olevat lähtevät mukaan taputtaen, jotkut jopa huutaen.

Välillä tulee uusiakin huutoja ja lauluja kokeiltua, ja niitä ajetaan sisään parhaan mukaan (taas koko illan tulee). Liikaa ei kannata lähteä uusia keksimään, koska se luo paljon hämmennystä ja epätietoisuutta katsomossa. Vanhat toimivat ihan hyvin, niin niillä mennään.
Tunnusta väriä -chäntti on hyvä, mutta siitä meni "parasta ennen" -päiväys, kun lähes kaikki muutkin joukkueet Liigassa alkoivat käyttämään sitä. Ja en väitä, että Osaston pitäisi olla joku uniikki lumihiutale, mutta on kuitenkin eduksi, ettei käytettäisi niin paljoa chänttejä, joita kaikki käyttää.

Olisi hienoa, että Ipan peleissä olisi jotain omintakeista, jotain, josta meidät muistetaan. Esimerkiksi Hifkin kaltaista kannatusta ei muualta Suomesta löydy.
 
  • Tykkää
Reactions: 17

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 328
Vs: Ilves-fanien huudot ja laulut

Raipen Lätty sanoi:
Tunnusta väriä -chäntti on hyvä, mutta siitä meni "parasta ennen" -päiväys, kun lähes kaikki muutkin joukkueet Liigassa alkoivat käyttämään sitä.

Ei ole parasta ennen päivää, sillä nimenomaan ne vakiintuneet huudot ja laulut on niitä, joihin kokoyleisö osaa ja uskaltaa yhtyä.

Liigassa lauletaan edelleen "Ilves tekee kohta maalin" joka on siis peruja TPS:lle tehdystä "TPS tekee kohta maalin" by Seitsemän Seinähulla jo vuonna 1976 (alkuperäinen on tiätty trad. ”Battle Hymn of the Republic" ja TPS:lle se napattiin ManUlta)

Eli vakiintuneet chantit, jotka kaikki tuntee, ei vanhene koskaan. Vaikka uusia tulee (ja menee) on niistä vakiintuneista jotka kaikki on oppinut, pidettävä kiinni. Vain näin se kannustus leviää sen fanikatsomon ulkopuolellekin.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 504
Vs: Ilves-fanien huudot ja laulut

UglyHouse sanoi:
931931 sanoi:
rysty sanoi:
Toivoisin että faniosasto laulujen ohessa ehkä tarkemmin seuraisi itse peliä ja reakoisi voimakkaammin pelitapahtumiin ja näin antaisi tuomareille lisää painetta. Se on parasta tunnelman luontia.

Voi pojat, siis tämäkin työnnetään istumakatsojilta aktiivisten kannattajien tehtäväksi?

Millaisen ajatusketjun lopputulema tämä nyt on?
Joo, me istumakatsojat ei eleletä yhtään pelissä mukana ja ollaan muutenkin ihan paskoja kunnianmetsästäjäkannattajia 8)
Onneksi on seisomokatsomo! Jeesatkaa ny meitä tässäkin :mad: :mad:

Jos lukee tuon rystyn viestin, niin en keksi muuta selitystä. Vai mikä tällä hetkellä estää tuhansia istumakatsojia huutamasta haistavittua vaikka koko pelin läpi tuomarille?
 
Viestejä
1
Vs: Ilves-fanien huudot ja laulut

Tottenham fanien "Everywhere we go" chantti:
https://youtu.be/qO7PTf3o-rY

Mielestäni tästä saisi hyvän chantin. En ole kuullut muiden suomalaisten kannattajaryhmien käyttävän kyseistä, lisäksi melodia on tarttuva ja sanat olisi varmasti suht helppo kehitellä.

Toinen idea olisi, että korvaisi maalin jälkeisen "oo-o-o-o-ooo-ooo" chantin futis ilveksen maalilaululla "dö-dö-dö dödödödö" ;D Kuulin fifaa pelatessa kuinka Borussia Mönchengladbachin fanit alkoivat laulamaan sitä.
 

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 155
Vs: Ilves-fanien huudot ja laulut

Kun nyt tämä aihe on nostettu ylhäälle, ja aina on helppoa kopioida muita, tulee itsellä mieleen, voisiko lauleskelijat ja näppäräniemiset napata hieman mallia Megadethilta. Näppäränieminen nopeasti saattaisi keksiä sanatkin moiseen sävelmään.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 328
Vs: Ilves-fanien huudot ja laulut

Koska laulatte paljon tätä

https://www.youtube.com/watch?v=JKaRb28b0NU

Niin ikävänä uutisena todettakoon että hahmon luoja Eduard Uspenski on kuollut. Tämä Krokotiili Gena on se hahmo, joka tuon biisin laulaa. Laulun on säveltänyt Vladimir Shainsky ja kuten kaikki tiätää, suomeksi sen teki M.A Numminen
 

Mato

Tulokas
Viestejä
1
Moro!
Viikko saikulla ja odotella kauden alkua...
Ajankuluksi rustailin muutaman kannatuslaulun.
Ensimmäisessä liitteessä olevat ovat lyhyempiä ja siten selkeitä toteuttaa; jälkimmäisessä on sen verran pitkä intro, että vaatii porukalla harjoittelua, ennen kuin voi ottaa kokonaan käyttöön.
Kommentteja?
Alla vielä linkit alkuperäisiin kappaleisiin:
"Ilves-jätkät"

"Ilves tahtoo voittaa"

"Oi, Ilves, saan sua rakastaa"
 

Liitteet

  • Ilves-lauluja.txt
    567 bytes · kertaa luettu: 485
  • Ilves-lauluja2.txt
    455 bytes · kertaa luettu: 414

Anapoli

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
334
Tänään surkein, noloin ja hävettävin huuto oli se "sm-liiga, haistakaa vittu". Muuten hyvää meininkiä, mutta lopettakaa tommonen. Itse istuin 9 vuotiaan tyttäreni kanssa siinä vieressä eikä se ollut kovin kivaa kuunneltavaa. Vaikka ei sieltä nyt mitään uusia sanoja hänelle tullut, kun minua kuuntelee, mutta ei silti ole kivaa, että ne huudot esitetään noin. Vähän tapoja sinnekin, vaikka kuinka vituttaa.

Ja juu... Voitais mennä istumaan johonkin kauemmaksikin, mutta kun tyttö nimenomaan haluu istua lähellä fanikatsomoa. Taputtaa siellä ja nähdä liput ja muut. Hän saa siitä fiiliksensä ja siitä iso kiitos osaston porukalle. Ja oli siellä muitakin lapsia. Te olette siellä kulmassa kuitenkin eräänlaisia roolimalleja monelle pikkufanille. Yrittäkääs nyt olla sen arvoisia.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 504
No huh huh. Ei varmaan kannata ikinä mennä ulkomaille, missä otteluissa lauletaan estoitta kirosanoja, äpärää, kusipäätä tms. tuhansien ihmisten toimesta.

Että minua vituttaa tuollainen moralisointi, jos itse kiroilet lapsesi kuullen niin jeesustelet sitten ja raavit irtopisteitä netissä.
 

Anapoli

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
334
No huh huh. Ei varmaan kannata ikinä mennä ulkomaille, missä otteluissa lauletaan estoitta kirosanoja, äpärää, kusipäätä tms. tuhansien ihmisten toimesta.

Että minua vituttaa tuollainen moralisointi, jos itse kiroilet lapsesi kuullen niin jeesustelet sitten ja raavit irtopisteitä netissä.

Se, että niin tehdään ulkomailla ei tee asiasta yhtään sen fiksumpaa tai hyväksyttävämpää. Ja juu, minä pärrään kyllä lapseni kuullen toisiaan ja olen hänelle selittänyt sen ettei se ole fiksua minulta itselläkään. Mutta en mä huuda niitä vittuja lapseni kuullen tai muutenkaan tuolla kadulla tai kaupoissa ja haistattele kenellekään. Siinä on suuren suuri ero missä ja miten se lapsi ne kuulee. Enkä raavi mitään irtopisteitä, enkä ole huolissani lapsestani eilisen jälkeen, että hän olisi saanut traumoja tms. Lähinnä se aiheutti myötähäpeää itsessäni.

Mutta kuten kirjoitin, fani osasto tekee hyvää työtä ja olkaa ylpeitä siitä, että uudet fanin alut ovat teistä kiinnostuneita. Tuo on vitun haistattelu on vain tarpeetonta ja tyhmää. Siellä on toki paljon niitä teinejä seassa kenestä se varmaan oli hienoa, mutta näyttäkää te vanhemmat ja fiksummat niille mallia miten kannatetaan tyylillä.

Tämä siitä minun osaltani. Puhun mieluummin itse pelistä, koska se on nyt hyvää ja nautin siitä ja sen aiheuttamista tunteista.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 504
Ei kiroilu ole tietenkään mielekästä tai fiksua, mutta kuuluu yksinkertaisesti tunteiden ilmaisemiseen. Se, että ulkomailla tuo on yleistä, on vain koska seura merkitsee kannattajilleen enemmän kuin Suomessa ja herättää enemmän tunteita. Tyylikkäämpää haistavittu-huudot on joka tapauksessa kuin märehtiä istuimellaan 60 minuuttia ja nousta ylös pelin lopussa lähteäkseen autolleen.
 

Tomsey

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
279
Tyylikkäämpää haistavittu-huudot on joka tapauksessa kuin märehtiä istuimellaan 60 minuuttia ja nousta ylös pelin lopussa lähteäkseen autolleen.

Tämä nyt ei missään nimessä pidä paikkaansa. Tyylikkäämpä on buuata isoon ääneen tai huutaa jotain millä oikeasti pääsee ihon alle eikä huutaa vittua kuin pikkulapset pihapeleissä.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 504
Kyllähän siellä Osasto aloitti buuauksia, mutta ei sieltä muista katsomoista oikein kukaan lähtenyt mukaan. Tässäkin tapauksessa ne muut katsomot voisivat ihan oikeasti tehdä jotain itsekin kuin kaataa kaiken niiden niskaan, jotka ovat ainoina äänessä.
 

Tomsey

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
279
Kyllähän siellä Osasto aloitti buuauksia, mutta ei sieltä muista katsomoista oikein kukaan lähtenyt mukaan. Tässäkin tapauksessa ne muut katsomot voisivat ihan oikeasti tehdä jotain itsekin kuin kaataa kaiken niiden niskaan, jotka ovat ainoina äänessä.

Tässä olet oikeassa, Osasto teki eilenkin hienoa työtä ja olisi hienoa että muutkin lähtisivät mukaan. Tosin siellä missä itse istuin nämä buuakset sai ihmiset buuaamaan mukana ja syttymään peliin. Omana pointtinani ehkä olikin että katsoja jotka eivät ääntä usein pidä lähtevät helpommin buuakseen tms. mukaan kuin "haista vittu" huutoihin.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 328
krhm... mitä siitä haistattelusta on hyötyä?

Kohottaako se oman joukkueen mielialaa? Ei

Harmittako se vastustajaa ja luo heille painetta? Ei

Vaikuttaako se jotenkin tuomareihin? Ei


Ei, se ei vaikuta kehenkään. Lähinnä aikuiset pitävät huutelijoita lapsellisina ja facepalmia vedetään pitkin katsomoa.


Kehen se vaikutaa, on huutelijat itse, saa purettua omaa pahaa oloaan.. joka oli esim eilen ihan todellinen, mutta onhan se nyt vähän.. lapsellista.. eh?



Tätähän on ennekin ilmentynyt ja ainakin Raipe kapteenin ominaisuudessa reilu kymmenen vuotta sitten pyysi ettei vittua huudeltaisi, samoin myöhemmin Juupe valmentajan ominaisuudessa.

Onko niin lyhyt muisti, ettei tämmöisiä pyyntöjä muista?



Huutakaa mun puolesta. Ilmaisen vaan tässä omana kantanani, että myötähäpeäähän siinä tuli tunnetta vieressä.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 504
Jos se "vittu" on niin suuri tabu, niin miten suuria itsetunto-ongelmia teillä sitten oikein on, kun kuitenkin sitä toistatte itsekin puheessanne? Tai ehkä Ilvesfoorumin jäsenet eivät kiroile, mistäs minä tiedän.

Jos lähdetään puhumaan oikeista ongelmista, niin Hakametsässä on tällä hetkellä 4000 katsojaa, jotka pysyvät hiljaa tilanteessa kuin tilanteessa.

Auttaako tämä joukkuetta, häiritseekö vastustajaa, paineistaako tuomareita?
Ei.
Miten he reagoivat eilen tuomaritoimintaan? Aivan, pysymällä hiljaa
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 328
En nyt haluaisi mitään isompaa riitaa tästä synnyttää, mutta loogiseen ajatteluun kuitenkin olisi kiva näissä asioissa pitäytyä.



Se että jokin katsojaryhmä ei reagoi mitenkään ei ole mikään peruste huutaa vittua. Jokainen katsos meistä on lippunsa ostanut ja eläytyy peliin juuri kuten parhaaksi katsoo.

(ja olet väärässä, etteikö koko katsomo olisi reagoinut, ne ei huutanu vittua, ne mölisi niitä näitä ja huomauttaisin, että lähes koko halli seisoi)



Se, että jotkut katsovat parhaaksi huudella vittua kuulostaa vaan niin lapselliselta ja teiniankstilta, että katsomossa hävettää muiden puolesta.



Puhumattakaan siitä, että perhekatsojat ja varsinkin naiskatsojat ovat se käyttämätön potentiaali, joiden houkuttelemiksesi kaiketi töitä tehdään.. tule siinä nyt äiti tyttärinesi hallin, kun kulmallinen nuoria miehiä huutaa vittua.



Ja joo, kyllä mää kiroilen. Aikuisten seurassa kaveripiirissä. En julkisesti. En teatterissa, konsertissa tai jääkiekko-ottelussa. Koska, no, se on vähän niin kun käytöstavat ja muuta sellaista ”vanhanaikaista”
 
Ylös