Ilveksen peliasut

SearchAndDestroy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
176
Itse pidän myös tuosta valkoisesta. Eli juuri tästä retro-henkisestä 1960-luvun lay-outista. Toki siinä on mukavana lisä "kolmikantana" jopa 80-90-2000 - lukuja. Samalla tuo paita nostaa mieleen jotenkin Tinke Peltomaan taistelemassa Ilves-paidassa.

Ilveksellä on nykyään kyllä todella-todella hienot paidat. Ovat toki olleet jo pitkään. Tietty, musta-vihreä-keltainen - trio ja välillä myös lisänä tuo valkoinen ovat loistava kokonaispaletti mistä rakentaa.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 165
Tämän SaiPa-pelinhän piti olla yksi noista, jotka pelataan har... luonnonvalkoisissa. Luovuttiinko koko kampanjasta, kun yleisöäkään ei pääse peleihin?


Ei sillä, omasta mielestäni tuo on tosiaan aika vaisu paita ja mielummin näin vihreät paidat tänäänkin jäällä.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 293
Tämän SaiPa-pelinhän piti olla yksi noista, jotka pelataan har... luonnonvalkoisissa. Luovuttiinko koko kampanjasta, kun yleisöäkään ei pääse peleihin?


Ei sillä, omasta mielestäni tuo on tosiaan aika vaisu paita ja mielummin näin vihreät paidat tänäänkin jäällä.
Halutaan varmaan säilyttää myyntivaltti, jos katsojia pääsee halliin vielä tällä kaudella. Vai johtuiko siitä, että Saipalla ei ollut mustia paitoja reissussa?
 

Arzamas

Luottopelaaja
Viestejä
1 859
Vai olisko kustannuskysymys ottaa tässäkin asiassa pieni säästö ja jättää paidat tekemättä?
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 293
Vai olisko kustannuskysymys ottaa tässäkin asiassa pieni säästö ja jättää paidat tekemättä?
Pelipaidat tuottavat rahaa seuralle enemmän mitä ne on maksaneet, kun ne myydään eteenpäin.

Semmonen lisähuomio vielä, että ruskeat hanskat ovat jo joukkueella käytössä harjoituksissa
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Nykyiset asut on mielestäni hyvä, mutta tuolta tuota gameworn-linkkiä selatessa pisti kyllä silmään miten tuossa kauden 2016-2016 jälkeen on alettu panostamaan mainosten asetteluun ja ulkonäköön. Varsinkin koko 2000-luku (vai miten tuo 2000-2010 tulisi oikeaoppisesti ilmoittaa, 00-luku? ) on ollut jotain ihan hirveää mainosten osalta.
 

Mikke

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
323
Tämä näkyy varsinkin Kärpillä edelleen hyvin räikeästi. Raksilan jää on myös aivan järkyttävä.

Luultavasti valtavirrasta poiketen pidin itse enemmän tummemmasta vihreästä ja myös ysärin lopussa käytetystä paidasta ympyränmuotoisella logolla (koska olin silloin lapsi ja aloin seurata Ilvestä).
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 293


Nyt julkistettiin ajankohdat milloin käyttävät tuota uutta valkoista peliasua
 

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
465
Nykyiset asut on mielestäni hyvä, mutta tuolta tuota gameworn-linkkiä selatessa pisti kyllä silmään miten tuossa kauden 2016-2016 jälkeen on alettu panostamaan mainosten asetteluun ja ulkonäköön.

Tästä oli maininta Tuntematon huoltaja -kirjassa. En nyt sanasta sanaan muista, mutta jäi sellainen kuva, että silloin tehtiin päätös vihreän värin palauttamisesta pelihousuihin ja mainosten paremmasta sulauttamisesta peliasuihin.
 

Hepulina16

Luottopelaaja
Viestejä
1 322
Nykyiset asut on mielestäni hyvä, mutta tuolta tuota gameworn-linkkiä selatessa pisti kyllä silmään miten tuossa kauden 2016-2016 jälkeen on alettu panostamaan mainosten asetteluun ja ulkonäköön. Varsinkin koko 2000-luku (vai miten tuo 2000-2010 tulisi oikeaoppisesti ilmoittaa, 00-luku? ) on ollut jotain ihan hirveää mainosten osalta.
Mä olen viimekaudesta lähtien kiinnittänyt huomiota sellaiseen (ehkä joillekin merkityksettömään) asiaan, kuinka tuo hyvin nuo mainokset on sovitettu tuohon peliasuun. Eniten mua on kummastuttanut seurat, joilla resursseja olisi panostaa peliasuun (Kärpät, Lukko, Tappara) pelaa edelleen likaisissa, risaisissa, itseommelluissa mainos-asuissa joissa osa mainoksista on haalistuneita, repsottaa reunoista jne. Nää on ne seurat, joitten kohdalla koko ajan puhutaan ammattimaisesta toiminnasta seurassa, mutta peliasuissa se ei kylläkään näy. Olen itsekin ommellut mainoksia pelihousuihin, eikä se mitään herkkua ollut.
 

Pilgrim

Tulokas
Viestejä
1
No ei ole kummoinen tämän kauden kolmospaitaviritys.Tuo 60-luvun valkoinen paita on varmaan epä-Ilvesmäisin ikinä jos ei mukaan lasketa purppuraisia säästöpankkipaitoja kausilla 82-84 ja niitä edeltävällä kaudella 81-82 olleita jonkun huoltoaseman mukaan punaisella ja sinisellä viivalla somisteltuja valkoisia paitoja.


Onneksi tähän sentään laitettu mustat olkapäät,niin on vähän parempi kuin tuo 60-luvun muutaman kauden viritys.

Mutta ymmärrän kyllä idean,nuo paidat Ilveksellä oli käytössä kotipeleissä Hakametsän ekalla puolikkaalla kaudella ,joten ihan kiva kunnianosoitus.Ensimmäisellä kokonaisella Hakametsän kaudella olikin mustat kotipaidat.

1964-65.jpg


Noin yleisesti ottaen voisi pitäytyä vihreässä,keltaisessa ja mustassa paidassa.

Nää on just näitä makuasioita. Mun mielestä taas just nuo 60-luvun valkoiset ja vastaavat mustat pelipaidat ilman mitään olkapäävärejä tai -raitoja ovat ylivoimaisesti tyylikkäimmät Ilveksen pelipaidat ikinä. Ne on vähä samaa tyyliä ku NHL:ssa original six joukkueilla.

Olis hienoo nähdä joku kausi ilveksellä virallisina pelipaitoina täsmälleen samanlaiset paidat ku nuo. Lisäksi nuo on juurikin kaikkein ilvesmäisimmät ja perinteikkäimmät paidat. Kyllähän kautta koko historian ilveksen perinteikkäimmät ja eniten käytettyt väri ovat musta ja valkoinen keltasella ja vihreällä höystettynä. Toki nuo nykyset pelipaidatki on tosi komeet, mutta tuo 60-luvun setti on kyllä omaa luokkaansa. Logosta vielä sen verran, että tuo nykyinen logo on aivan huippu hieno.
 
Ylös