Iiro Järvinen

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 333
jjk_jarvinen_iiro_671_jr.jpg


Keskikenttäpelaaja Iiro Järvinen siirtyy JJK:sta Ilvekseen

Ilves on tehnyt kaksivuotisen pelaajasopimuksen 20-vuotiaan keskikenttäpelaaja Iiro Järvisen kanssa.

Järvinen on pelannut viimeiset neljä kautta JJK:ssa, joka nousi äskettäin päättyneen kauden jälkeen Veikkausliigaan. Nuorukainen pelasi päättyneellä kaudella Ykkösessä 22 sarjaottelua, joissa syntyi viisi maalia. Hän on pelannut myös Suomen nuorisomaajoukkueissa.

Järvinen odottaa innolla päästessään Jarkko Wissin alaisuuteen.

”Ilveksen suunnalta oli kiinnostusta saada minut Tampereelle. JJK:n nousu Veikkausliigaan vaikeutti hieman päätöstäni, mutta päädyin lopulta Ilvekseen ja odotan innolla tulevaa. Fiilikset ovat todella hyvät.”

”Tunnen muutaman Ilveksen pelaajan entuudestaan. Wiss puolestaan valmensi minua aiemmin nuorisomaajoukkueessa ja tykkäsin kovasti. Nyt on hauska päästä seurajoukkueessakin hänen valmennettavaksi. Tavoitteenani on päästä joukkueeseen sisään, ansaita paljon peliaikaa ja auttaa joukkuetta parhaalla mahdollisella tavalla” kommentoi Järvinen.

Päävalmentaja Wiss on mielissään saadessaan jälleen nuoren ja lahjakkaan pelaajan Ilvekseen.

”Iiro on teknisesti taitava pelaaja, jolla on hyvät syötöt ja laukaukset. Hyökkäävä keskikenttäpelaaja, joka pystyy pelaamaan tarvittaessa myös laidalla. Hänellä on terävät jalat ja hän pystyy vaihtamaan terävästi suuntaa pallollisena ja pallottomana.”

”Tuttu pelaaja minulle junnumaajoukkueista. Hän tulee luomaan entisestään kilpailua pelipaikoista, joka auttaa kaikkia pelaajia eteenpäin” kommentoi Wiss.

Kuva: Palloliitto / Jussi Reinilä

Iiro Järvinen Transfermarktissa
Iiro Järvisen tilastot Elitefootballissa
Aamulehden juttu siirrosta
Ilveksen tiedote
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 333
Vs: Iiro Järvinen

Iiro mukaan Malisen ekaan U21-maajoukkueeseen EM-karsintaotteluun Georgiaa vastaan 10.11.2017

https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/pikkuhuuhkajat-georgiaa-vastaan
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 899
Vs: Iiro Järvinen

Itse kyllä tykkään valtavasti Järvisestä pelaajana. Jo tuo pelkkä nopeus on silmiä hivelevää.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 333
Järvinen on kaksijakoinen pelaaja. Toisaalta liigan perustason kotimaista parhaassa iässä olevaa runkoa, toisaalta varsin tasapaksu pelaaja ilman ihmeempiä ominaisuuksia. Eilen oli viennissä Atakayin laidalla ja olikin helppo ennustaa vaihto Felppuun, minkä jälkeen laita pysyi aika hyvin kiinni. Olisiko aika vaihtaa maisemaa kuluvan kauden jälkeen?
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 417
Alaspäin todella huolimaton. Ei ilmeisesti kiinnosta, tai sitten on siinä peliymmärryksellinen aukko. Pystyjuoksijana todella väkevä ja jaksaa juosta paljon. Halutessaan pystyy myös syöttämään hyvin, mutta aivan liian usein tekee väärän, itsekkään ratkaisun, tai syöttää huolimattomasti. Paremmalla päätöksentekorepertuaarilla voisi olla parempikin, mutta tuollaisenakin toki käyttökelpoinen pystyyn juoksevana laitahyökkääjänä. Pitäisikö jopa kokeilla kärjessä nopeana juoksukärkenä. Tulee etäisesti Theo Walcott mieleen. Väärät ratkaisut pudottivat aikanaan Arsenalin avauksesta.
 
Viestejä
336
Voi voi. Iiro oli kyllä yksi lemppareistani. Oksettaa ja v*tuttaa tuo Kupsin kuppaaminen. Oon itse niin hemmetin lapsellinen, että A. Lahden touhulle en toivo kyllä mitään hyvää.

Noh, aikoinaan kun esimerkiksi Taikuri ja Ayarna lähtivät puukkohippasille Pohjammaalle, niin kyllä silloinkin söi miestä. Kuinkas kävikään, toinen tuli lakki kourassa takaisin ja eikä se ura siitä oikein enää nousuun (toistaiseksi) ole lähtenyt.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 769
Voi voi. Iiro oli kyllä yksi lemppareistani. Oksettaa ja v*tuttaa tuo Kupsin kuppaaminen. Oon itse niin hemmetin lapsellinen, että A. Lahden touhulle en toivo kyllä mitään hyvää.

Noh, aikoinaan kun esimerkiksi Taikuri ja Ayarna lähtivät puukkohippasille Pohjammaalle, niin kyllä silloinkin söi miestä. Kuinkas kävikään, toinen tuli lakki kourassa takaisin ja eikä se ura siitä oikein enää nousuun (toistaiseksi) ole lähtenyt.
Omasta mielestä Järvisellä ei ole mitään annettavaa ylöspäin pelatessa. Ei ollut Wissin papereissa edes avauksen mies. Fysiikka ei riitä vaan. Odotin itse aikanaan myös enemmän häneltä. Ei jää ikävä.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 417
Eipä muuten ollut kovin vakuuttava esitys, toki ei pitkäkään. Kyllähän hän hyvä pilkuissa on, ja ansaitsee nauttia, mutta avaukseen on vielä matkaa.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 333
Eipä oikein tästä kaudesta Iirolle jäänyt lapsille kerrottavaa. 9 liigaottelussa peliaikaa 399 minuuttia, lisäksi kaksi täyttä ysikymppistä kakkosta, joissa kaksi maalia.

Jotain kusilaarihuhuja, että matka jatkuisi seuraavaksi Jallun Interiin..?
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 769
Jallu naaraa luottomiehiään Turkuun.
Vaikka ei siinä, monikäyttöinen paketti tuo Järvinen.
Melko loukkaantumisherkkä. Jalkakin yllättävän raskas on ollut viime vuosina. Odotin aikanaan kun pelasi ekaa kautta Ilveksessä paljon parempaa tulevaisuutta miehelle. En kelpuuttaisi enää edes nyky Ipaan.
 

Lima

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
971
Melko loukkaantumisherkkä. Jalkakin yllättävän raskas on ollut viime vuosina. Odotin aikanaan kun pelasi ekaa kautta Ilveksessä paljon parempaa tulevaisuutta miehelle. En kelpuuttaisi enää edes nyky Ipaan.
Sama. Onneksi vältettiin tämä. Kaikki edellytykset hyväksi pelaajaksi, mutta se jokin puuttuu. Ei paljoa tehoja ole tullut, vaikka parhaat ominaisuudet ovat hyökkäyssuuntaan.
 
Ylös