Hockey dads and soccer moms - Ketjut harrastavien lasten vanhemmille

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
596
Ihan kamalasti ei tarvitse miettiä mitä tekee viikonloppuisin. Ihan simppeli esimerkki:

- lauantaina lähtö Laitilaan 6:45 missä molempien superjunnujen ringeten peliryhmillä kolme peliä. Takaisin joskus 16 nurkilla ja loppuilta meneekin telkkarin ääressä

- sunnuntaina Tessulla alkulämmöt alkaa 11:00 eli matkaan 10:25. Siellä kolme peliä isommalla junnulla TI-sarjan avausturnauksessa tyttöjen joukkueessa kentällä. Näiden jälkeen voikin suunnata auton kohti Vammalaa jossa sama neiti pelaamassa U10-sarjassa pojilla maalissa. Ja sieltä sitten suoraan Haka 3 jonne jätetään pienempi treeneihin. Sitten omat kamat himasta ja Sentteriin larppaamaan popiorria 75 minuutiksi.

Investointi tulevaisuuteen. Mitä kauemmin pysyvät poissa pahoilta teiltä, sitä parempi.

Kertaakaan kumpaakaan ei ole hallille pakotettu. Toivottavasti intoa riittää vielä kauan.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Olen tällä kaudella paikallisessa kiekkokoulussa vastuuohjaajana. Voin suositella ohjelmaa Bluelinden - Coach board hockey

Kevyt, helppo ja halpa. Sopii tällaiseen tarkoitukseen hyvin. Suunnittelen päivän harjoitukset ja jaan kuvan muille ohjaajille tiedoksi. Kun mennään jäälle, kaikki tietävät mitä on luvassa. Jää turha pyöriminen pois.

20221101_105741.jpg
 

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
596
Olen tällä kaudella paikallisessa kiekkokoulussa vastuuohjaajana. Voin suositella ohjelmaa Bluelinden - Coach board hockey

Kevyt, helppo ja halpa. Sopii tällaiseen tarkoitukseen hyvin. Suunnittelen päivän harjoitukset ja jaan kuvan muille ohjaajille tiedoksi. Kun mennään jäälle, kaikki tietävät mitä on luvassa. Jää turha pyöriminen pois.

katso liitettä 3387

Mulla ollut käytössä Coachthem. Se on kans mainio oman kirjaston kasvattamiseen.
 

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
596
Ihan muuten vinkkinä, varmaan sanonut aiemminkin, jos vanhemmista joukkueen ympärillä joku on innokas valokuvaaja, kannattaa tätä hyödyntää. Varsinkin maalivahtien jotka yhdessä porukassa kuuluu mulle, kanssa tämä on mahtavaa apua.

Itse esimerkiksi olen tajunnut, että superjunnu kuuntelee. On toistettu, että kiekkoa seurataan ja kuvista sen voi todeta, katse on aina kiekkoon / rinkulaan.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Mulla ollut käytössä Coachthem. Se on kans mainio oman kirjaston kasvattamiseen.

Täällä on sitten jo peliryhmillä ihan kunnon ohjelma käytössä, mutta kiekkokoulussa ei ole, ei ainakaan vielä.

Tuo ohjelma näyttää kyllä hyvältä, mitä kotisivujen perusteella katselin.

Itse esimerkiksi olen tajunnut, että superjunnu kuuntelee. On toistettu, että kiekkoa seurataan ja kuvista sen voi todeta, katse on aina kiekkoon / rinkulaan.

Onhan kuvissa ja videoissa voimaa. Tässä esimerkki viime talvelta, kun harjoiteltiin sirklausta. Hidastettu video kertoo aika paljon pienellekin lapselle. Osaa hahmottaa omaa tekemistään ihan eri tavalla.

 

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
596
Täällä on sitten jo peliryhmillä ihan kunnon ohjelma käytössä, mutta kiekkokoulussa ei ole, ei ainakaan vielä.

Tuo ohjelma näyttää kyllä hyvältä, mitä kotisivujen perusteella katselin.



Onhan kuvissa ja videoissa voimaa. Tässä esimerkki viime talvelta, kun harjoiteltiin sirklausta. Hidastettu video kertoo aika paljon pienellekin lapselle. Osaa hahmottaa omaa tekemistään ihan eri tavalla.



Yksi asia mistä on treeneissä keskusteltu (yllättävän hyvin toimii ottaen huomioon, että junnulla on isä mukana kolmen lajin valmennussakeissa) on se, että jos jäähän pitää maalissa mennä, niin sitten sinne mennään painamalla eikä hyppäämällä kuten moni junnu tekee ja sitten se jää olisi hyvä saada peittoon. Katselin kuvia viikonlopulta ja ihan ok, en valita. Hyvä että kuuntelee.

AC9E3BFC-0EC7-483B-8991-74A48DE6F575.jpeg

3755D9A5-9245-4E9F-857F-3BF884DF8BF7.jpeg
 

T.A.R.

Rivipelaaja
Viestejä
74
Tässä esimerkki viime talvelta, kun harjoiteltiin sirklausta. Hidastettu video kertoo aika paljon pienellekin lapselle. Osaa hahmottaa omaa tekemistään ihan eri tavalla.



Minkä ikäinen lapsi tässä videolla luistelee?


Todella ryhdikäs peliasento. Selkeästi tiedostaa oman kroppansa asennot ja motoriikkakin kunnossa.

Terkuin,

Ex-pelimies todella kaukaa historiasta ja ex-valkku vähän lähempää kaukaa historiasta
 

T.A.R.

Rivipelaaja
Viestejä
74
Aika tarkalleen viisi tuossa kohtaa.

Aika hyvät pohjat pojalla (?). Sitä voi itse kukin käydä katsomassa Leijona kiekkokoulua ja todeta, kuinka tuon ikäiset eivät osaa ulkoterää käyttää paria poikkeusta lukuun ottamatta.
 

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
596
Kun viime keväänä lähdettiin kokeilemaan vanhemman neidin kanssa poikien kiekkoa niin oli vielä auki, onko se kenttä vai maali. Olihan siellä sellaista kanavointia veskarin hommia kohtaan mutta kun kokemukset oli ringetestä ja tyttöjen kiekosta niin mahdollisuudet mielen muuttumiselle oli.

Ringetessä pelataan syvällä ja maalialue pelastaa reboundeissa. Neiti on ollut innokas painamaan duunia ja perjantain veskarivuoro Lintulahden Tapsan vetämänä on ollut ihan timanttia. Odotusten vastaisesti isän ja tyttären välinen valmennussuhde on toiminut omilla jäillä.

Vielä ei miettiä hienouksia vaan perusjuttuja, syvyys, liikkeet jne. Tänään kun ei voinut paketissa olevan käden vuoksi mennä jäälle niin päädyin vähän kuvaamaan.

Kyllä mimmistä ylpeä saa olla. Alkaa duuni näkyä kuten klipeistä näkyy,












Pienempi neiti päätti siirtyä leijonakiekkokoulusta joukkuetoimintaan eli lisää pelejä tiedossa.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Aika hyvät pohjat pojalla (?). Sitä voi itse kukin käydä katsomassa Leijona kiekkokoulua ja todeta, kuinka tuon ikäiset eivät osaa ulkoterää käyttää paria poikkeusta lukuun ottamatta.

Ja sitten kun hommaa hierotaan.

 

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
596
Kauden kaksi teemaa:

- luistelu on maalivahdin tärkein taito
- seuraa kiekkoa

Näitä on jankattu tällä kaudella treenistä toiseen.

No, oli kamera Hämeenkyrössä mukana. Jälkimmäinenkin on mennyt jakeluun. Jokaisen kuvan jälkeen sai hymyillä. Katse aina oikeaan paikkaan.

E85D09D2-DCD0-4A3B-8973-5173084DF19F.jpeg


9F4C734A-2953-4157-87F1-F1B3AD48F807.jpeg


1CF8A623-84DE-48B0-95D6-67A452269E5E.jpeg


Ja kaiken tämän jankkauksen jälkeen neiti jopa vielä puhuu isälleen
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Tämä talvi luisteltiin tällaisessa pikkulaatikossa lähinnä kiekkokoululaisten kesken. Oli 3 vs. 3 -peliä, luisteluharjoitusta, laukaisuharjoitusta, taitoratoja. Laskin, että paikallisen kiekkokoulun kanssa saatiin kasaan yli sata jäätapahtumaa (60 kertaa kiekkokoulua ja 40 kertaa ylimääräisiä pienpelijäitä).

Kävin maalissakin. @oowee Ihan ei yhtä hyvin koppi tarttunu kuin sun jälkikasvulla.
 

Liitteet

  • 20230401_105709.jpg
    20230401_105709.jpg
    1,2 MB · kertaa luettu: 116
  • 20230311_231723.jpg
    20230311_231723.jpg
    899,8 KB · kertaa luettu: 112

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
596
Junnut aloittelee kausiaan. Lainatakseni Nyrkkitappelua, Tästä se lähtee”.

Viime viikolla pari päivää Ilves Goalies-leiriä isommalla Sentterissä. Tällä viikolla kolme päivää Kotkaleiriä molemmilla Kangasalla.

Tässähän se menee halleilla ensi vappuun saakka.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Alusta alkaen maila yhteen käteen kun mennään lujaa. Tuo käsien liikkeen muun liikkeen suuntaiseksi ja vähentää heilumista.
Palataas tähän 1,5 vuotta kokeneempana junnuvalmentajana.

Maila kahdessa kädessä ei ole välttämättä ole huono asia, alkuvaiheessa siis. Se kun helpottaa oikean rytmin löytämistä. Tuo ei tosin ole ristiriidassa asian kanssa jonka aikanaan kirjoitit.

Nyt meno maila yhdessä kädessä näyttää tältä.



Otti hetken saada oikea käsi-jalka -rytmi ilman mailan apua, mutta esimerkiksi juokseminen auttaa asiaa.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
1000010066.jpg


Alkaa olla pihapeliaski kunnossa. 100 cm laita ja päälle 200 cm tuuliverkko. Arvaa pelailla vaikka olisi vähän viimaa.

Nuo pienen tilan pelit ovat niitä pelejä, joita täällä sivummalla tarvitaan. Treeneissä on niin paljon jäällä tilaa, ettei tule oppia ahtaudesta. Tällaisessa 16m × 11m askissa sitä oppii.
 
Ylös