”Ei oltu valmiina pelaamaan” on erittäin monikäyttöistä ja tulkinnalle tilaa luovaa jargonia. Se voi tarkoittaa sitä, että syötiin urheilijan kanapastalounaat liian myöhään ja pelaajilla oli ähky olo. Tai sitä, että tehtiin tammikuun harjoituskaudella ihan vääriä asioita ja siksi olemme selvästi huonompia heti, kun tuomari viheltää pelin alkaneeksi.
Piste olisi maistunut ja siihen olisi riittänyt yhden amatöörimäisesti liputtamatta jääneen paitsiomaalin hylkääminen. Mutta tätä tämä on, että se paskassa kasvaa, joka paskassa olla jaksaa, vai miten se vanha sananlasku meni. Ei voi jäädä kesken kauden huonoihin fiiliksiin rypemään, muussa tapauksessa ensi pelinkin jälkeen todetaan, ettei oltu ihan valmiita pelaamaan…