Ilves ja Media

En tiedä olenko vain liian keski-ikäinen tähän nykymenoon, mutta vähän hämmästyttää kenelle tämä Ilveksen nykyinen somesisältö on suunnattu?

”Mistä oot kotosin ja mitä siellä pitää tehdä kesällä?”

”Kolme asiaa jotka kuuluu juhannukseen?”

Sitten katsellaan kun pelaajat vastaavat että no sauna ja makkara kuuluu juhannukseen. Aika nollatason sisältöä jos minulta kysytään.

Jotenkin vanhastaan innostuu kun näkee Ilveksen lisänneen jotain sisältöä, mutta turhan usein nykyään saa pettyä. Odottaa jotain laadukasta haastattelua tai inside-materiaalia, mutta aika harvakseltaan noita nykyään tulee.
 
En tiedä olenko vain liian keski-ikäinen tähän nykymenoon, mutta vähän hämmästyttää kenelle tämä Ilveksen nykyinen somesisältö on suunnattu?

”Mistä oot kotosin ja mitä siellä pitää tehdä kesällä?”

”Kolme asiaa jotka kuuluu juhannukseen?”

Sitten katsellaan kun pelaajat vastaavat että no sauna ja makkara kuuluu juhannukseen. Aika nollatason sisältöä jos minulta kysytään.

Jotenkin vanhastaan innostuu kun näkee Ilveksen lisänneen jotain sisältöä, mutta turhan usein nykyään saa pettyä. Odottaa jotain laadukasta haastattelua tai inside-materiaalia, mutta aika harvakseltaan noita nykyään tulee.
Sinänsä tämmöiset "nollakontsan" jutut on omiaan tuomaan pelaajia lähemmäksi kannattajia ja näin vahvistamaan sidettä seuraan ja pelaajiin, mutta kyllä niissäkin pitäisi jotain laatua ylläpitää. Tuollaiset videot ovat kyllä turhia, mutta sitten taas, vaikka "tänään esitellään Tammelan sali" -videot ovat ihan hyviä.
 
En tiedä olenko vain liian keski-ikäinen tähän nykymenoon, mutta vähän hämmästyttää kenelle tämä Ilveksen nykyinen somesisältö on suunnattu?

”Mistä oot kotosin ja mitä siellä pitää tehdä kesällä?”

”Kolme asiaa jotka kuuluu juhannukseen?”

Sitten katsellaan kun pelaajat vastaavat että no sauna ja makkara kuuluu juhannukseen. Aika nollatason sisältöä jos minulta kysytään.

Jotenkin vanhastaan innostuu kun näkee Ilveksen lisänneen jotain sisältöä, mutta turhan usein nykyään saa pettyä. Odottaa jotain laadukasta haastattelua tai inside-materiaalia, mutta aika harvakseltaan noita nykyään tulee.
Nuo kyseiset pätkät ovat Ilveksen TikTokin puolelta muualle lisättyjä ja niiden kohdeyleisö on lapset ja nuoret. Nykyaikana taitaa valtaosa seuroista lajista ja maasta tehdä näitä niiden helppouden ja kysynnän takia.

Jopa Real Madrid tason seurat tekevät pääasiassa tätä offseason aikaan, sillä yksinkertaisesti seurassa ei paljoa tapahdu treenien lisäksi ja siitä ei paljoa oikeasti järkevää sisältöä saa vaikka kuinka yrittäisi.

Yhtään vanhemmille nämä ovat toki tasoa paahtamaton paahtoleipä arvoltaan. Nyt kesällä näyttää mediatiimin panos olevan jalkapallon puolella ymmärrettävistä syistä.
 
Musta tuntuu että siellä media/markkinointi pallilla istuu joku pikkuisen liian iäkäs täti&herra joka maksanut jollekkin some poppoolle ison läjän kun luulee että tollasta pitää nykypäivänä tehdä nuorisolle ja kaikille. Enään ei edes jaksa katsoa noita kun ekan viiden sekunnin kuluessa tajuaa että taas jotain muka hassuttelua luvassa.

Joskus Ilves oli edelläkävijä, nyt se hiihtelee perässä tai sätkii mukana. Mukavoitumista on tapahtunut.
 
Musta tuntuu että siellä media/markkinointi pallilla istuu joku pikkuisen liian iäkäs täti&herra joka maksanut jollekkin some poppoolle ison läjän kun luulee että tollasta pitää nykypäivänä tehdä nuorisolle ja kaikille. Enään ei edes jaksa katsoa noita kun ekan viiden sekunnin kuluessa tajuaa että taas jotain muka hassuttelua luvassa.

Joskus Ilves oli edelläkävijä, nyt se hiihtelee perässä tai sätkii mukana. Mukavoitumista on tapahtunut.
En voisi olla enempää erimieltä :) On ymmärrettävää, että Ilveksen some herättää fiiliksiä puolesta ja vastaan. Minkä takia pelaajilta kysellään ”hassuja” kyssäreitä ja tehdään joidenkin mielestä turhia hassutteluvideoita? Se lisää kannattajien sekä pelaajien välistä tunnettuutta.

Viestinnän näkökulmasta mielestäni Ilveksellä on hyvä sekoitus rentoa/jämäkämpää sekä uutta ja vanhaa! :)
 
Ilveksen tekeminen tiktokeissa yms. heijastaa sitä mitä koko some nykyään on. Tärkeintä on yksinkertaisesti julkaisujen määrä, nolla-sisältö ja nopeatempoisuus. Ehkä jotain arvontojakin on. Ilveksellä on sen sijaan YouTubessa pidempiä videoita, jotka ovat sisältöarvoltaankin parempia. Sielläkin voisi kierrättää vaikka viime kauden fiiliskoosteita, kun mitään (oleellista) sisältöä ei pariin kuukauteen ole tullut eikä ole tulossa. Tai markkinoida jalkapalloa.
 
Musta tuntuu että siellä media/markkinointi pallilla istuu joku pikkuisen liian iäkäs täti&herra joka maksanut jollekkin some poppoolle ison läjän kun luulee että tollasta pitää nykypäivänä tehdä nuorisolle ja kaikille. Enään ei edes jaksa katsoa noita kun ekan viiden sekunnin kuluessa tajuaa että taas jotain muka hassuttelua luvassa.

Joskus Ilves oli edelläkävijä, nyt se hiihtelee perässä tai sätkii mukana. Mukavoitumista on tapahtunut.
Eiku me ollaan vaan tultu vanhoiksi!
 
Joo, kyllä positiivisella, kevyellä sisällöllä on ehdottomasti paikkansa. En nyt lähde nimeämään ko. henkilöä, mutta ymmärtääkseni kokonaan Ilveksen riveihin siirtynyt tekijä on onnistunut tekemään seurasta helposti lähestyttävän myös niille, jotka eivät välttämättä ole aiemmin kokeneet olevansa tervetulleita vaikkapa kiekkoyhteisön pariin.

Muita hyviä puolia: tuo uutta näkökulmaa koko touhuun, saa hokijargonin sijaan joukkueista rennompaa puolta esiin ja päästää myös meidät aktiivisemmin seuraavat kulissien taakse. Ennen kaikkea on ajassa kiinni.

Jos hänen tekemä sisältö olisi jollain tapaa mautonta tai vaikka artikuloisi / esiintyisi jotenkin kiusallisesti, niin tuolloin ääni kellossa ois mullakin erilainen. Kun tällaisia heikkouksia ei kuitenkaan ole, pidän monipuolisuutta tärkeänä ja tätä ammattilaista kovana palasena palettiin. Ymmärrän silti, mistä kritiikki kumpuaa. Sellaiset syväanalyysit sieltä.
 
En voisi olla enempää erimieltä :) On ymmärrettävää, että Ilveksen some herättää fiiliksiä puolesta ja vastaan. Minkä takia pelaajilta kysellään ”hassuja” kyssäreitä ja tehdään joidenkin mielestä turhia hassutteluvideoita? Se lisää kannattajien sekä pelaajien välistä tunnettuutta.
Ihan yhtä lailla Tapparallakin on ollut somessa videoita, missä kysellään harjoituksissa jäälle mennessä noin kahdeksalta pelaajalta nopea tyhjänpäiväinen kysymys. Esimerkkinä vaikka laskiaispulla mantelilla vai hillolla, makkara sinapilla vai ketsupilla ja lomalla rinteeseen vai rannalle. Monelle nuorelle nämä uppoaa todella hyvin ja samalla tulee pelaajien naamat tutuksi aivan kuten mainitsitkin.

On sanottamakin selvää, ettei mediatiimi voi miellyttää kaikkia samanaikaisesti. Turha noista on kenenkään pahastua.
 
Taitaa Ilveksen Tikotok kanava olla suosituin seurojen kanavista, ja paljon on kuulunut juttua, että siellä on seuraajina henkilöitä jotka eivät Ilvestä kannata, mutta tykkäävät näistä lyhyistä videoista. Milloin Malhoset ovat hassuttelemassa tai sitten pelaajat. Tästä voi tehdä johtopäätöksen että kyllä näille kysyntää on ja varmasti tätä markkinoinnissa pystytään hyödyntämään.

Meille puolta vuosisataa lähestyville dinosauruksille taas joku uuden pelaajan henkilöhaastattelu ja vieläpä tekstimuodossa nettisivuilla voisi olla kova juttu. Ehkäpä sellainenkin saadaan. Ainakin elokuun aikana.
 
Kaikki ikäryhmät olisi hyvä ottaa huomioon ja nyt ikäväkseni on todettava, että Ilves luistaa moisesta ja pahasti.

Ennen oltiin ykkösiä hienojen videoiden ja haastattelujen saralla, mutta nykyään suoraan sanottuna kasa sitä itseään.
 
Kaikki ikäryhmät olisi hyvä ottaa huomioon ja nyt ikäväkseni on todettava, että Ilves luistaa moisesta ja pahasti.

Ennen oltiin ykkösiä hienojen videoiden ja haastattelujen saralla, mutta nykyään suoraan sanottuna kasa sitä itseään.
En ymmärrä lainkaan. Tiktokissa ja Instagramissa pyörivät lyhyet ja kevyemmät videot, Youtubessa sitten taas ”perinteisemmät” pitkät ja syväluotaavat videot mm. Inside Ilves ja Spotlight -pelaajakorttien muodossa. Mielestäni Ilves on hämmästyttävän hyvin pystynyt monipuolistamaan some-tuotetta ja puskemaan materiaalia ulos ilman, että laatu on kärsinyt.
 
En ymmärrä lainkaan. Tiktokissa ja Instagramissa pyörivät lyhyet ja kevyemmät videot, Youtubessa sitten taas ”perinteisemmät” pitkät ja syväluotaavat videot mm. Inside Ilves ja Spotlight -pelaajakorttien muodossa. Mielestäni Ilves on hämmästyttävän hyvin pystynyt monipuolistamaan some-tuotetta ja puskemaan materiaalia ulos ilman, että laatu on kärsinyt.
Seuraan sekä Tapparan että Ilveksen sometarjontaa. Kummallakin on tasapuolisesti kaikille jotain, ei Ilvekselläkään ole näin ulkopuolisen silmin mitään hävettävää tällä saralla. Ei nuoret jaksa kuunnella tunnin kestäviä valmentajien syväanalyysejä ja vanhat nuorille tarkoitettua hassuttelua.
 
Takaisin
Ylös