2. Erän viimeiset 8 min Ilves oli niin köysissä, että olin satavarma ettei tule yhtään pistettä. Ajattelin että nyt se lepoetu näkyy. Varsinkin kun se tasoitus tuli vielä loppuun. Siihen nähden 3.erä oli erinomainen. Jostain Ilves kaivoi kulmahampaat esille, Pellu pääsi laukomaan koko erässä vain 2 kertaa kohti maalia, itse käytiin tekemässä yksi ja oltiin 3 minskan päässä pistepotista. Harmi että siinä tasoutuksessa Maalahti kadotti kiekon. Voi tietysti miettiä onko silloin järkevintä seisoa hölmönä väärään suuntaan katsoen, vai esim. huiskia sokkona kuin heinämies ja/tai pistää jää peittoon.
Kolppanen näytti vihdoin siltä Kopolta jonka signauksesta iloitsin 2 vuotta sitten. Joskin se emämunaus kiekon kanssa tuli juuri pahimpaan paikkaan eli itse tehdyn maalin jälkeiseen vaihtoon. Onneksi Pellu jotenkin sai sen sössittyä, sillä jos ei, niin tuskin olisi pojoa tullut. Tilastot nyt ei kummoisia nytkään ole mutta heti ekan erän alussa game saver, yhdessä yvssä hoiti kaksi läpiajoa ja toisen erän loppupuoliskolla useampi huipputorjunta. Väittäisin että yksikin maali noista paikoista ja Ilves olisi saanut 0pistettä. Tällä kertaa se käärmeenkielikin olisi katkaissut syötön 1-1-tasoitukseen jos syöttö olisi mennyt mv-alueen läpi. Toisessa maalissa ei ollut myöskään saumoja, kolmannen hidastuksia en jäänyt katsomaan, mutta ainakin oli poikittaissyötöstä one-timer, että ainakin jos sen olisi torjunut, olisi torjunta ollut yhtä maaginen kuin parit aiemmin ottelussa nähdyt.
Lopun jäähyssä ei tosiaan mennyt tilanne reilusti, mutta olisi pellu silti ennakkosuosikki ollut voittamaan tietäen Ilveksen väsymyksen ja sen että rankkarit olisi joka tapauksessa hävitty.
SaiPa-pelin jälkeen paalutin, että olisin tyytyväinen jos viikonloppu tuo yhteensä 3 pinnaa. Nyt tuli 1, joten huomenna odotetaan ainakin kahta lisää. Haaste on kova, kun vastassa on sarjakolmonen ja taas lepoedulla, joskaan ei yhtä suurella kuin Pellu tänään, mutta jos kärkipaikkoja hamuaa, niin suuret haasteet pitääkin pystyä selvittämään.